Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ervaringen met Dapper Drake  (gelezen 49826 keer)

Ervaringen met Dapper Drake
« Reactie #75 Gepost op: 2006/04/19, 15:21:58 »
dan heb je zeker een cd van mer dan een week oud gedownload ;)

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #76 Gepost op: 2006/04/19, 15:56:11 »
Citaat van: Dennis
dan heb je zeker een cd van meer dan een week oud gedownload ;)
Nee hoor ......
Het was op de site de nieuwste versie, op het bureaublad staat Ubuntu Dapper Beta heb jij een nieuwere dan ?

Groeten uit het Zeeuwse,
Ron
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

« Reactie #77 Gepost op: 2006/04/19, 16:38:14 »
Na die 300 mb zal er inderdaad ubuntu dapper beta staan - 300 mb is zo'n 5 dagen aan updates.

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #78 Gepost op: 2006/04/19, 19:04:38 »
Als test v.w.b. het geluid heb ik het ook op mijn " main" PC gezet, op een vrije partitie.
Voor de upgrade heet het nog Ubuntu Dapper 6.06a
na de upgrade heet hij pas Ubuntu Dapper Beta
Je hebt dus helemaal gelijk (what's new ?)

Wel mooi, dat de versie 6.06 mijn USB telefoon als extra geluidskaart ziet !!!!!!!

Nu maar spelen en kijken wat er nog meer fout kan gaan, de vertaling lijkt mij meer Vlaams dan Nederlands, maar het werkt goed en duidelijk.

Het geluid op mijn " main" PC werkt als een speer, echter op de "oude" P266 (440LX chipset met Yamaha OPL3SA2 soundchip) werkt het voor geen meter !
Nog maar eens zoeken naar een oplossing .......

Groeten uit het Zeeuwse,
Ron

Gast

• Gast
« Reactie #79 Gepost op: 2006/04/20, 11:20:19 »
Vraagje:

Kan ik als newbie nu al Dapper installeren, of kan ik beter wachten tot de official release?

als ik hoor van updates van 300mb dan duurt dat wel even met mijn 80/80kb.

Groet,
sander

Offline zappa

• Lid
    • http://www.c3c.be
« Reactie #80 Gepost op: 2006/04/20, 11:36:50 »
Beter wachten dan zou ik zeggen :)

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #81 Gepost op: 2006/04/20, 11:44:45 »
Wanneer je nu versie 5.10, Breezy gebruikt, dan kan je beter wachten.
Hopelijk komt begin juni de definitive versie uit ......
En misschien zit er wel een upgrade mogelijkheid bij op de CD (???????)

Groeten,
Ron

Gast

• Gast
« Reactie #82 Gepost op: 2006/04/20, 22:55:50 »
Jullie hadden met Dapper Drake de kooltjes uit het vuur gehaald en door sommige enthousiaste ervaringen kreeg ik er ook zin. Helaas pindakaas... Het is verkeerd afgelopen. :(

Tijdens het rebooten komt er een melding PCMIA failed voorbij. Ik begrijp dat dat iets met de interface te maken heeft. Ik kan netjes inloggen en dan zit ik muurvast op mijn bureaublad. Er is o.a iets mis met gnome-applets zag ik in een flits. Helemaal niets reageert. Het enige waar ik in kan is mijn homemap. Afsluiten gaat dus ook niet. Met ctr+alt+backspace kan ik via het inlogscherm wel afsluiten. En nu zit ik mijn verhaal te doen met behulp van de live-cd van DreamLinux. Heel handig! Ik kon zonder iets in te stellen toch internet op. Kan alleen niet inloggen hier.

Ik ga Breezy maar weer installeren. Voor mij is Dapper nog te vroeg. :(

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #83 Gepost op: 2006/04/20, 23:09:20 »
Wanneer je een PCMCIA error krijgt, dan werk je blijkbaar met een laptop.
Mogelijk zijn er wel updates, maar hoe je die dan kan krijgen zou ik ook niet weten.
Misschien kan je eens testen met een live CD van Dapper ?

Mijn oude P266 (nog steeds zonder geluid) heb ik als test systeem ingezet, middels grub kan ik kiezen uit Win98, WinXP, Beatrix (afstammeling van Ubuntu 4.10), Breezy (5.10) en Dapper (6.06).
Default start hij op met Dapper, ik vind het mooier (maar even traag) als de anderen.

Mijn "main" PC is een snellere, die start default met WinXP, maar kan ook Dapper starten.

Beide machines lopen minimaal even goed onder Dapper, dan onder Windloos, met uitzondering van het geluid op de oude PC.

Succes, en de groeten uit Zeeland;
Ron

Offline zappa

• Lid
« Reactie #84 Gepost op: 2006/04/20, 23:12:38 »
PCMIA is eigenlijk niet van belang op een desktop. Dat is een soort sleuf en protocol voor notebooks.

Was de installatie volledig afgerond?

Saamelainen

• Gast
« Reactie #85 Gepost op: 2006/04/20, 23:25:21 »
Ja Zappa, de installatie was afgerond. Ik ben via mijn homemap in de terminal kunnen komen en heb de fout ontdekt. Ik moet het even opzoeken, want ik heb het hier op het forum zien staan. Gnome-cups-manager hplip-data python-netcdf  niet opgewaardeerd. De volgende pakketten zijn achtergehouden...

Offline zappa

• Lid
« Reactie #86 Gepost op: 2006/04/20, 23:37:43 »
Dat zou het niet mogen zijn, maar doe toch maar eens
sudo apt-get update
sudo apt-get dist-upgrade

Saamelainen

• Gast
« Reactie #87 Gepost op: 2006/04/20, 23:41:13 »
Ja, dat had ik al geprobeerd, maar het resultaat blijft hetzelfde. Maar het is bedtijd hoor. Morgen weer vroeg op.
Bedankt voor je suggesties!

Saamelainen

• Gast
« Reactie #88 Gepost op: 2006/04/21, 10:04:56 »
Dat was Dapper via upgraden. Daarna heb ik nog Flight6 gedownload, gebrand en ge

Saamelainen

• Gast
« Reactie #89 Gepost op: 2006/04/22, 16:09:50 »
Bloed, zweet en tranen, maar na uren puzzelen kan ik met Mplayer weer videostreams op internet bekijken. Dankzij de Gouden Tip van Vera Berg dat je de plug-in voor Flash nu in Firefox zelf kunt installeren. Ik probeerde het via Netgames van Het Net, maar waarschijnlijk is het daar niet up to date, want het werkte niet. Ook de Flashplayers in Synaptic hadden er geen zin in. In een helder moment ging ik eens bij Shockwave.com kijken en daar lukte het meteen om de ontbrekende plug-ins in Firefox te installeren. De meeste streaming video zoals WMV en Real Video wilde zonder Flash niet werken. Vera, hartstikke bedankt! :)

Nog een prettige bijkomstigheid is dat ik nu in Dapper ineens wel geluid heb via een koptelefoon op mijn Dell-laptop. En verder geeft het spelletje Gweled alleen maar een leeg venster. Maar ach, het kon erger...

Offline zappa

• Lid
« Reactie #90 Gepost op: 2006/04/22, 17:05:19 »
Gweled, zelfde hier, maar ah ja...

veraberg

• Gast
« Reactie #91 Gepost op: 2006/04/22, 21:54:14 »
Niets te danken Saamelainen,  Ik heb eer gisteren avond ook de beta versie van flight 6 gedownload en geinstalleerd.
De installatie was goed gelukt ook de updates. Ik had hiervoor nog flight 6 Alpha versie opstaan die weer geupdate was naar beta.
Dus zodoende eergister avond de echte beta versie gehaald.
Dat truukje wat ik eerder zei over de flashplugin met firefox is me niet meer gelukt.
Ik baal als een stekker. Vooral op de website www.nosjournaal.nl kun je meteen goed zien of de flashplugin goed werkt of niet. Want de hele site is bijna op macromedia gericht.
Het valt me elke weer op met Ubuntu hoe slecht dat dit soort dingen zoals macro-media geregeld zijn.
UIt grote ergenis en teleurstelling heb ik sinds vandaag maar weer Xandros 3 er op gezet en dingen die moeten werken zoals macromedia en mp3 en dvd werken wel out of the box.
Begrijp me niet verkeerd, ik draag Ubuntu echt een warm hart toe. De nieuwe versie met die new look en iconen zag er echt goed uit en startte lekker snel op.
Maar dat gepruts en dat geklooi begon me aardig de keel uit hangen, zodoende dat ik weer terug gevallen ben op Xandros.
Ze laten bij Ubuntu en vooral mensen die net nieuw zijn te veel spartelen.
Ik bedoel niet de mensen van dit forum, ze doen goed werk.
Maar hoe Ubuntu gepresenteerd wordt half af en zoek de rest maar zelf uit.
Een stuk erger is het gesteld bij Fedora 5, Daar krijg de bovenstaande absuluut niet aan de praat.
Bij  open suse is het ook beroerder gesteld als bij Ubuntu.
En zeg niet ik Ubuntu niet lang genoeg heb gebruikt!
Ik speel al met Ubuntu sinds 4.10.
Maar een mens wil meer, niet alleen maar half zichtbare internet pagina's, omdat de plugin ontbreekt of niet installbaar is.
Men wil een volledige pagina zonder gaten, waarin staat "er mist een plugin".
Dat werkt voor mij althans frusterend.
En windows komt er bij niet meer op. Dan maar Xandros 3 Out of the box en het werkt tenminste zonder gezeur, met commandlines enzo.
Ik heb niets tegen command lines, maar je moet net als met DOS de commando's maar weten , en als je dat niet weet heb je een groot probleem.
Want je staat letterlijk met de rug tegen de muur.
Weten jullie hoe ik de flashplugin in 5.10 kreeg?
Door bij apps, de gnomebaker aan te vinken, krijg je universe en de zelfde apps java plugin aan te klikken kreeg ik multiverse.
Daarna ging ik naar sypnaptic, wereldwijde web multiverse, En daar stonden ze netjes op een rij, 2 flash -plugin bestanden en 1 java bestand.
En klaar is Vera.
Maar zo werkt het niet met de beta, want daar staat maar 1 flash-plugin-nonfree, en niet die ander die er ook bijhoort.

Ik hoop dat ik jullie hiermee voldoende meegedeeld heb , wat mijn bezwaar tegen Ubuntu is.
Vera

Saamelainen

• Gast
« Reactie #92 Gepost op: 2006/04/22, 22:15:14 »
Vera, wat vind ik dat nou toch jammer dat je met Ubuntu gestopt bent. Eigenlijk geef ik je voor een groot deel gelijk. Het installeren op zich gaat hier zonder een enkel probleem in 25 minuten, maar dan komt die hele mediahandel en daarom zie ik er ook tegenop om al te snel weer opnieuw te beginnen als er iets niet lekker werkt.

Misschien kom je binnenkort toch weer eens op Ubuntu terug. Dennis werkt aan een oplossing om het ons makkelijker te maken en er zijn meer initiatieven. Had je www.shockwave.com niet geprobeerd voor de Flash-plugin? Ik hoefde maar te klikken op plugin installeren en het ging vanzelf, zelfs net als op de Windowsmanier.

Ik hoop dat je toch op dit forum actief blijft en wens je veel plezier met Xandros.

« Reactie #93 Gepost op: 2006/04/22, 22:59:48 »
flashplugin-nonfree is stuk nu in dapper. Vergeet niet *HET IS EEN BETA*

`GooZ

• Gast
« Reactie #94 Gepost op: 2006/04/22, 23:24:04 »
Dat had ik ook al opgemerkt, samen met nog zo enkele dingen zoals de multiverse gstreamer plugins.

budster

• Gast
« Reactie #95 Gepost op: 2006/04/23, 01:37:11 »
Ik ben een beetje meer van debian als van ubuntu mare is het zo dat:
dapper = testing
breezy = unstable
horay = stable

Of werkt het niet zo?

(het is goed mogelijk dat ik een van bovenstaande verkeerd heb geschreven)

« Reactie #96 Gepost op: 2006/04/23, 02:09:49 »
Nee, Ubuntu kent geen testing, unstable en experimental. Alleen stable en devel

warty = outdated stable
hoary = stable
breezy = latest stable
dappr = devel

veraberg

• Gast
« Reactie #97 Gepost op: 2006/04/23, 14:52:17 »
Nou Saamelainen, ik had het niet geprobeerd met die site van jou. Maar ik heb het wel geprobeerd bij verschillende sites op de manier zoals je het beschreef.
Elke keer kreeg ik de melding mislukt.
Zelfs bij Open Suse was het standaard geinstalleerd samen met RealPlayer 10.
Dan zullen jullie zeggen waarom gebruik je dat dan niet?
Persoonlijk vind ik Suse een draak van distro erg  stroperig.
Tis net of je met suse een theme zit te draaien of virtueel pc op de Mac, snap je?
Ik zou het fijn vinden als deze items ( Realplayer, flashplayer en Java plugin) gewoon standaard bij Ubuntu erbij geleverd werden net als bij Open Suse.
Dan was ik een stuk gelukkiger.
Ik blijf wel op dit forum om de ontwikkelingen te volgen.
Ik vindt het intiatief van Ubuntu erg goed, maar alleen op deze punten laten ze mensen erg in de kou staan, vooral switchers.
Vera

budster

• Gast
« Reactie #98 Gepost op: 2006/04/23, 15:26:51 »
Citaat van: Dennis
Nee, Ubuntu kent geen testing, unstable en experimental. Alleen stable en devel

warty = outdated stable
hoary = stable
breezy = latest stable
dappr = devel
Maf, ik gebruik hoary en die installeerd perfect, breezy niet daar zit een bug in, als ik geen CD in mijn cd speler heb zitten dan krijg ik iedere 2 seconde een error , alle HP laptops hebben daar een probleem mee. Er is een workaround voor maar die ben ik weer ergens op het net kwijt geraakt. En mijn X doet het bij breezy ook niet, en met hoary wel.

Breezy voelt in ieder geval niet erg stabiel aan.

Ik denk dat ik dapper maar eens ga proberen, de download draait al.

Saamelainen

• Gast
« Reactie #99 Gepost op: 2006/04/23, 15:40:19 »
@Vera
Bij Shockwave klikte ik bij een spelletje