Niets te danken Saamelainen, Ik heb eer gisteren avond ook de beta versie van flight 6 gedownload en geinstalleerd.
De installatie was goed gelukt ook de updates. Ik had hiervoor nog flight 6 Alpha versie opstaan die weer geupdate was naar beta.
Dus zodoende eergister avond de echte beta versie gehaald.
Dat truukje wat ik eerder zei over de flashplugin met firefox is me niet meer gelukt.
Ik baal als een stekker. Vooral op de website
www.nosjournaal.nl kun je meteen goed zien of de flashplugin goed werkt of niet. Want de hele site is bijna op macromedia gericht.
Het valt me elke weer op met Ubuntu hoe slecht dat dit soort dingen zoals macro-media geregeld zijn.
UIt grote ergenis en teleurstelling heb ik sinds vandaag maar weer Xandros 3 er op gezet en dingen die moeten werken zoals macromedia en mp3 en dvd werken wel out of the box.
Begrijp me niet verkeerd, ik draag Ubuntu echt een warm hart toe. De nieuwe versie met die new look en iconen zag er echt goed uit en startte lekker snel op.
Maar dat gepruts en dat geklooi begon me aardig de keel uit hangen, zodoende dat ik weer terug gevallen ben op Xandros.
Ze laten bij Ubuntu en vooral mensen die net nieuw zijn te veel spartelen.
Ik bedoel niet de mensen van dit forum, ze doen goed werk.
Maar hoe Ubuntu gepresenteerd wordt half af en zoek de rest maar zelf uit.
Een stuk erger is het gesteld bij Fedora 5, Daar krijg de bovenstaande absuluut niet aan de praat.
Bij open suse is het ook beroerder gesteld als bij Ubuntu.
En zeg niet ik Ubuntu niet lang genoeg heb gebruikt!
Ik speel al met Ubuntu sinds 4.10.
Maar een mens wil meer, niet alleen maar half zichtbare internet pagina's, omdat de plugin ontbreekt of niet installbaar is.
Men wil een volledige pagina zonder gaten, waarin staat "er mist een plugin".
Dat werkt voor mij althans frusterend.
En windows komt er bij niet meer op. Dan maar Xandros 3 Out of the box en het werkt tenminste zonder gezeur, met commandlines enzo.
Ik heb niets tegen command lines, maar je moet net als met DOS de commando's maar weten , en als je dat niet weet heb je een groot probleem.
Want je staat letterlijk met de rug tegen de muur.
Weten jullie hoe ik de flashplugin in 5.10 kreeg?
Door bij apps, de gnomebaker aan te vinken, krijg je universe en de zelfde apps java plugin aan te klikken kreeg ik multiverse.
Daarna ging ik naar sypnaptic, wereldwijde web multiverse, En daar stonden ze netjes op een rij, 2 flash -plugin bestanden en 1 java bestand.
En klaar is Vera.
Maar zo werkt het niet met de beta, want daar staat maar 1 flash-plugin-nonfree, en niet die ander die er ook bijhoort.
Ik hoop dat ik jullie hiermee voldoende meegedeeld heb , wat mijn bezwaar tegen Ubuntu is.
Vera