Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Plugin Silverlight plotseling weg.  (gelezen 11654 keer)

Offline Ploffie

• Lid
Re: Plugin Silverlight plotseling weg.
« Reactie #25 Gepost op: 2009/09/28, 22:16:57 »
Ik niet zie beeld fris  opgenomen met imageshack XD

Toppie, Tom.  =D

Ik hoorde net ook dat mijn vrouw geen beeld meer kreeg op Hardy op rtlz.
Nu heb ik daar die moonlight plugin uitgezet en komt er wel video, alleen duurt het erg lang voordat hij start.

Jaunty op mijn fleptop moet nu ineens wel weer die moonlight plugin, tjeemig, wat wil hij nou eigenlijk...
Desktop en Kleptop voorzien van 10.04.1...dusss...

˙doʞ uɾız do ʇɐɐʇs pʃǝɹǝʍ ǝʃǝɥ ǝ◖

Offline Tom

• Lid
« Reactie #26 Gepost op: 2009/09/28, 22:22:43 »
Dat klopt Ploffie je moet redelijk lang wachten voor dat hij begint af te spelen. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Ploffie

• Lid
« Reactie #27 Gepost op: 2009/09/28, 22:25:39 »
Zodra ik moonlight aanzet start de video direct, zet ik hem uit dan zit ik een half uur naar waiting for video te kijken.

« Reactie #28 Gepost op: 2009/09/28, 22:30:05 »
Toen ik zojuist in Synaptics keek, zag ik dat de elisa-plugins niet geïnstalleerd waren. Zou dat het probleem zijn?

« Reactie #29 Gepost op: 2009/09/28, 22:33:49 »
Toen ik zojuist in Synaptics keek, zag ik dat de elisa-plugins niet geïnstalleerd waren. Zou dat het probleem zijn?

Nope want die zijn bij mij ook NIET geinstalleerd.

Offline Ploffie

• Lid
« Reactie #30 Gepost op: 2009/09/28, 22:46:45 »
The good, bad and ugly zijn hier ook niet geïnstalleerd.

« Reactie #31 Gepost op: 2009/09/28, 22:51:48 »
The good, bad and ugly zijn hier ook niet geïnstalleerd.

Ja ik zie zelf ook geen plugins als ik naar clint eastwood zoek XD

« Reactie #32 Gepost op: 2009/09/28, 22:57:55 »
Heren, ik heb zojuist de Moonlight add-on er maar weer uit gegooid en Moonlight vanuit Synaptics geïnstalleerd. Dat mag wel niet van heer Rooze, maar ook hij weet niet hoe ik anders aan het Microsoft Media Pack moet komen. Ik heb nu twee Silverlight plug-ins in Firefox zitten. Een met versie 1.0.30401.0 en een met versie 3.0.40624.0. Als dank voor de moeite krijg ik nog steeds Waiting for video als ik Silverlight aanzet. Dat moet dus zijn: Waiting for Microsoft Media Pack. Ik denk dat ik maar het Klooster inga.

« Reactie #33 Gepost op: 2009/09/28, 23:00:34 »
The good, the bad and the ugly zou inderdaad een filmtitel kunnen zijn. De film-inhoud echter is Waiting for video, danwel waiting for codecs.

« Reactie #34 Gepost op: 2009/09/28, 23:32:08 »
Niemand die weet hoe ik aan het Microsoft Media Pack kan komen als het mij niet automatisch aangeboden wordt bij bezoek aan een pagina met Silverlight? En weet ook niemand waaraan het kan liggen dat mij dat pakket niet aangeboden wordt?

« Reactie #35 Gepost op: 2009/09/28, 23:39:33 »
Lees eens vanaf punt 5
http://syntacticsugar.nl/2009/06/19/ubuntu-firefox-moonlight-and-microsoft-codecs-pack/comment-page-1/

edit: Ik heb dit gevonden weet niet of het goed zou zijn weet namelijk niet hoe ik een *.so file kan installeren.
http://wiki.multimedia.cx/index.php?title=Moonlight_Codec_Pack

edit2: Naast wat je hier boven zag ben ik dit tegen gekomen
http://multimedia.cx/eggs/camp-luna/

Hier nog een site die silverlight vereist kijken of je het kan afspelen. http://www.wimbledon2008.nl/
« Laatst bewerkt op: 2009/09/28, 23:59:07 door shinger »

« Reactie #36 Gepost op: 2009/09/29, 00:56:17 »
Heer shinger, zeer bedankt voor de moeite die u zich getroost. Ik heb alle Moonlight via Synaptics verwijderd -was toch allemaal versie 1- en heb de Moonlight plug-in van deze site gehaald. http://www.go-mono.com/moonlight/. Daarna tweemaal updaten voor de laatste versie. Echter de beloofde uitroep: Congratulations verscheen niet op die site, dus ik had ook niets om te rechtsklikken om het Microsoft Media Pack binnen te halen. Dan maar naar http://wiki.multimedia.cx/index.php?title=Moonlight_Codec_Pack, alwaar ik een x86_32 version: silverlight-media-pack-linux-x86-5-1.so downloadde en op mijn bureaublad opsloeg. Echter toen ik daarop dubbelklikte om het te installeren, kreeg ik terug: ‘silverlight-media-pack-linux-x86-5-1.so’ kan niet geopend worden. Er is geen programma bekend voor dit type bestanden. Nou, daar kan ik het weer mee doen. Welk programma zou bedoeld worden?

« Reactie #37 Gepost op: 2009/09/29, 11:13:04 »
Ik heb nou zelf ook even moonlight plugin verwijdert als je hem dus helemaal NIET hebt op je systeem en je gaat naar http://www.wimbledon2008.nl/.

Zie je dan dat hij zegt "Install Microsoft Silverlight"?

Je klikt eenmaal erop en wordt verwezen naar http://go-mono.com/moonlight/
je stelt de juiste dingen in en klikt op Linux/i586 ....
Je krijgt dan gele balk en klikt op Toestaan en je krijgt een xpi die je moet installeren en klikt op installeren.Dan wordt er gevraagd of je FIrefox kan herstarten.
Klikt op herstarten en je krijgt dan nog de Addon venstertje klik op "updates zoeken"

Hij vindt update voor Novell moonlight 1.0.1 onder die addon staat "versie 1.99.3 is beschikbaar". Je klikt op updates installeren.
Hij vraagt of je firefox wilt herstarten. Na dat opnieuw naar http://www.wimbledon2008.nl/ gaat en mogelijk die microsoft media pack ziet die je moet installeren, ik heb bij mij gemerkt dat ik hem NIET kreeg waarschijnlijk omdat ik hem al heb geinstalleerd. Nu ben ik wel nieuwsgierig waar die geinstalleerd staat dan. Even daar achterna dan maar.

edit: ga even opnieuw naar de firefox addons en klik op updates zoeken hier krijg je update 1.99.5 tot je beschikking update die ook maar heb ik ook even gedaan.

edit2: Ik denk NIET dat die wat mee te maken zou hebben, maar ik heb bijv. Geen totem meer maar gezorgd dat Mozilla-Mplayer plugin de werk doet van afspelen van trailers of filmpjes op internet in plaats van dat Totem dat deed. Wat ik ook NIET heb en wie weet dat die wel mee bemoeit is De add-on Media Player Connectivity vind hem heeeeel erg vervellend en meestal had ik dat door die addon veel dingen niet naar behoren werkten.

Wie weet heb jij die dingen wel aangezien jij denk ik ook de tutorial volgt van pjotr om alle codecs te installeren na installatie van ubuntu.

« Laatst bewerkt op: 2009/09/29, 11:23:17 door shinger »

« Reactie #38 Gepost op: 2009/09/29, 11:57:17 »
Heer shinger, de add-on Media Player Connectivity heb ik uitstaan. De laatste versie van Moonlight heb ik in Firefox geïnstalleerd. Bedankt voor de tip. Ook heb ik alles van Moonlight in Synaptics verwijderd. Het kan zijn dat het Microsoft Media Pack ooit eens op mijn computer geïnstalleerd is, want vroeger deed Silverlight het wel op deze computer (Dell Inspiron 6400 met Jaunty 9.04). Het probleem zou dan moeten zijn dat het Media Pack op mijn computer niet met de Moonlight add-on in Firefox wordt meegeüpdated, waardoor de latere versies van de Moonlight add-on het Media Pack niet kunnen vinden zogezegd. Het probleem zou dan het updaten van het Microsoft Media Pack moeten zijn. Is daar een oplossing voor?

« Reactie #39 Gepost op: 2009/09/29, 12:02:33 »
De kans is er natuurlijk wel aangezien hij ook niet de keuze geeft om te installeren, maar dan vraag ik me nog steeds af waar dat geinstalleerd staat om hem op 1 of andere manier te verwijderen.

« Reactie #40 Gepost op: 2009/09/29, 12:09:38 »
Wat voor optie krijg je trouwens als je rechtermuisknop gebruikt op zo een stream ?

Edit: Ik krijg bijv.
Novell moonlight 1.99.5
Properties
Show XAML Hierarchy
Sources

en firefox wordt zwaaaaar traag als ik silverlight content zit af te spelen (duidelijk dat het nog steeds troep is) Maar geen ander keus.
« Laatst bewerkt op: 2009/09/29, 12:11:59 door shinger »

« Reactie #41 Gepost op: 2009/09/29, 12:38:22 »
Heer shinger, als ik naar http://www.wimbledon2008.nl/ ga en op het zwarte valk linksklik, dan verschijnt de tekst: Waiting for video. Als ik rechtsklik, dan verschijnt er niets.

« Reactie #42 Gepost op: 2009/09/29, 16:36:38 »
De vraag is dus: hoe update ik het Microsoft Media Pack op mijn computer, danwel hoe verwijder ik dat zodat ik de laatste versie bij het aanklikken van een site met Silverlight krijg aangeboden. Of moet ik hiervoor een nieuw draadje opzetten?

« Reactie #43 Gepost op: 2009/09/29, 16:41:28 »
dat kun je doen aangezien we al meer te weten komen over je probleem, maar ik denk dat het nu ligt aan firefox.

Gooi even Mediaplayer connectivity helemaal weg van firefox addons dus verwijderen, en totem even via
terminal
sudo apt-get remove totemals dat gebeurt is doe
sudo apt-get install mozilla-mplayer
en start firefox dan pas weer op en ga naar wimbeldon2008 kijken of die het nu wel zou kunnen pakken.

edit: Ik ga even boodschappen halen, koken en eten. Stuur me een mailtje als je verder bent gekomen die ontvang ik direct op me mob.

« Reactie #44 Gepost op: 2009/09/29, 21:39:42 »
Heer shinger, ik heb uw adviezen opgevolgd, maar het maakt geen verschil. Ik ga nu dus Totem er weer inzetten.
Het lijkt me beter een nieuw draadje op te zetten voor het updaten van Microsoft Media Pack.

Offline Ploffie

• Lid
« Reactie #45 Gepost op: 2009/09/29, 22:04:14 »
Heer Degenhart, doe eens iets met mediaplayerconnectivity.

Groet, Heer Ploffert.

« Reactie #46 Gepost op: 2009/09/29, 22:19:24 »
Heer Ploffert, ik krijg dan in beide gevallen de VLC mediaplayer maar geen Silverlight. Het probleem is hoe ik de codecs in het Microsoft Media Pack update elke keer dat de Moonlight add-on in Firefox wordt geupdated.

Offline Ploffie

• Lid
« Reactie #47 Gepost op: 2009/09/29, 22:30:57 »
Maar werkt de video in mpc?

« Reactie #48 Gepost op: 2009/09/29, 23:45:00 »
Nou ben ik niet zo technisch, maar ik denk het wel.

Offline Ploffie

• Lid
« Reactie #49 Gepost op: 2009/09/30, 00:05:19 »
Gebruik die dan gewoon.
Ubuntu lust niet alles en mpc laat gewoon de hele meuk over de VLC speler lopen, werkt altijd, want VLC lust alles.