Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] IRC Clients  (gelezen 1875 keer)

Offline Stijnen

• Lid
[opgelost] IRC Clients
« Gepost op: 2009/08/21, 21:40:38 »
Ik heb diverse irc clients geprobeerd. Maar ik mis op elke een aantal mogelijkheden die voor mij toch echt belangrijk zijn, om fatsoenlijk te irc'en.

Wellicht dat iemand een tip voor mij heeft, ik zoek namelijk een irc client met de volgende mogelijkheden:

Chatvenster: Uitlijning van de nickname en bericht, zodat alles verticaal netjes onder elkaar staat. (zoals xchat en quassell)
Berichten: Berichten met kleuren, bold, underline etc.  negeren en deze gewoon als zwarte tekst te plaatsen (functionaliteit in mIRC)

Dit zijn mijn enige eisen, maar geen heeft deze allebei (zover ik weet). Klinkt misschien nogal stom, maar ik irriteer me er kapot aan.

Ik heb nu xchat, konversation alpha 4 en quassel geprobeerd, en een aantal console irc clients (deze bevallen me sowieso niet, omdat ik ze niet eenvoudig te bedienen vind). Dus iemand een alternatief?

« Laatst bewerkt op: 2009/08/22, 15:22:57 door Stijnen »
superstition, dogma, faith, spirituality, astrology? Thank god there is science!

Re: IRC Clients
« Reactie #1 Gepost op: 2009/08/21, 21:50:58 »
Konversation Alpha ondersteunt dit wel degelijk. Tenminste, volgens mij dat chatvenster uitlijnen niet, maar dat met die berichten weet ik zeker, staat gewoon bij de instellingen.

Offline Stijnen

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/08/21, 21:54:46 »
Konversation Alpha ondersteunt dit wel degelijk. Tenminste, volgens mij dat chatvenster uitlijnen niet, maar dat met die berichten weet ik zeker, staat gewoon bij de instellingen.

Ja dat heb ik inderdaad gezien, maar dat uitlijnen inderdaad niet. Staat wel ergens bij de feature requests. Maar in de alpha zit het helaas nog niet. Ik zoek een irc client, die beide kan.  :|
superstition, dogma, faith, spirituality, astrology? Thank god there is science!

« Reactie #3 Gepost op: 2009/08/21, 21:55:54 »
Het is een feature request, dus je zou even kunnen wachten en dan zit het misschien in de volgende alpha.
Volgens mij zijn er niet veel andere IRC clients, behalve irssi, maar dat is een command line IRC client...

Offline Stijnen

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/08/21, 22:03:13 »
Ja daar was ik al een beetje bang voor. Misschien toch maar wat meer met zo'n console client werken. Opzich hoef ik tijdens het irc'en ook niet veel te kunnen, zolang alles maar clean blijft en overzichtelijk. Maar ben te lui om mezelf aan te passen enzo  ;)

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #6 Gepost op: 2009/08/22, 00:11:44 »
Als ik het goed begrijp ben je tevreden met Xchat, als het kleuren en gekke opmaak kan "strippen"?
Kijk dan eens hier: http://t0x.in/xchatsetvars.html

Met name text_stripcolor zal wel handig zijn denk ik :)
Ik weet alleen niet of bold, underline, etc. ook te strippen zijn.

Offline Stijnen

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2009/08/22, 13:32:17 »
Als ik het goed begrijp ben je tevreden met Xchat, als het kleuren en gekke opmaak kan "strippen"?
Kijk dan eens hier: http://t0x.in/xchatsetvars.html

Met name text_stripcolor zal wel handig zijn denk ik :)
Ik weet alleen niet of bold, underline, etc. ook te strippen zijn.

Hey thnx, dat ga ik inderdaad even bekijken. Zolang die kleuren maar weg zijn, dat is het belangrijkste eigenlijk...

Edit:
dit blijkt goed te werken zo, nogmaals bedankt!
« Laatst bewerkt op: 2009/08/22, 15:22:43 door Stijnen »