Hee, das geinig... ik heb namelijk een Fujitsu Siemens driver geinstalleerd voor mijn Sitecom Wireless Kaartje ! Met ndiswrapper dan wel maargoed... hij werkt perfect. Behalve dat de netwerk kwaliteits meter altijd 100% aangeeft (daar klopt niet veel van..maargoed, geef ik niks om)
Ok, welke driver...
In een eerdere post in deze thread had ik eens dit geplaatst:
Even voor de goede orde:
Mijn Sitecom WL-141 waarvan een hoop mensen op andere fora (inclusief Sitecom zelf) zei dat deze kaart niet onder Linux draait en ik hem niet aan de praat zou kunnen krijgen, heb ik nu dus draaien. Ik internet er nu zelfs mee.
De kaart werkt met ndiswrapper en de drivers die worden aangeraden voor de Sitecom WL-140.
Uit de ndiswrapper lijst:
27. # Card: [Sitecom] WL-140
* Chipset: Intersil Corporation ISL3886 [Prism Javelin/Prism Xbow] (rev 01)
* pciid: 1260:3886
* Driver: http://download.fujitsu-siemens.com/Download/ShowDescription.asp?SoftwareGUID=3B928095-EEEE-4194-91A7-E0CBE2D28B56
* Other: System: Tecra 8100 / 2.6.14-gentoo-r5 / i686 Pentium III (Coppermine) GenuineIntel GNU/Linux / emerge: net-wireless/ndiswrapper-1.7 / WEP: enabled
Heel belangrijk: prism54 module verwijderen door rmmod prism54
en deze te blacklisten
Voor Breezy geldt dat je prism54 moet rmmodden en blacklisten. Voor Dapper moet je echter de islsm modules blacklisten.
Voor usb: islsm_device, islsm_usb, islsm
Voor pci: islsm_device, islsm_pci, islsm
Om zeker te zijn welke je moet hebben kun je even lsmod doen en kijken welke islsm modules er allemaal geladen zijn. Die blacklisten, even restarten en dan de driver van fujitsu met ndiswrapper installeren.
ndiswrapper met -m (geloof ik) aan je lijst met modules die tijdens opstarten worden geladen toevoegen. Wellicht even een modprobe ndiswrapper doen en gaan met die banaan. Ik zit nu niet achter mijn PC thuis dus ik kan even niet controleren wat je allemaal nog moet doen na ndiswrapper -i
maar zorg wel dat je het .sys en .inf bestand allebei in dezelfde map hebt staan. Alleen d