Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Draadloos netwerk onder linux (stel hier je draadloze vragen)  (gelezen 311413 keer)

Gast

• Gast
Draadloos netwerk onder linux (stel hier je draadloze vragen)
« Reactie #300 Gepost op: 2006/09/04, 11:35:25 »
Citaat van: Phaldmmor
Citaat van: Brian
Hallo,

Ik gebruik Ubuntu6.06-AMD64 en ben er heel tevereden mee, op 1 ding na: Ik krijg mijn WLAN niet werkend. Ik heb een Ovislink WL-8000 PCI, met een TI chipsetje. Maar als ik deze gegevens hier onder goed begrijp heb ik wel een verbinding. Ik heb een router met een WEP sleutel erop, ook de DNS van de router heeft een aangepast IP. Als ik op het internet wil met Mozzilla's Firefox krijg ik in de statusbalk een lange tijd hetzelfde bericht: " Looking up X.com" (Waar X een website is). Ik heb zo'n vaag vermoeden dat er iets niet klopt met de DNS, want als ik mijn DNS IP weg haal, krijg ik als ik op internet wil gelijk een bericht dat de server niet gevonden is. Mijn DNS IP is 192.168.100.234.  

IFConfig

lo        Link encap:Local Loopback
          inet addr:127.0.0.1  Mask:255.0.0.0
          inet6 addr: ::1/128 Scope:Host
          UP LOOPBACK RUNNING  MTU:16436  Metric:1
          RX packets:392 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
          TX packets:392 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
          collisions:0 txqueuelen:0
          RX bytes:32032 (31.2 KiB)  TX bytes:32032 (31.2 KiB)

wlan0     Link encap:Ethernet  HWaddr 00:4F:62:00:AD:C6
          inet addr:192.168.100.104  Bcast:192.168.100.255  Mask:255.255.255.0
          UP BROADCAST MULTICAST  MTU:1500  Metric:1
          RX packets:0 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
          TX packets:0 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
          collisions:0 txqueuelen:1000
          RX bytes:0 (0.0 b)  TX bytes:0 (0.0 b)
          Interrupt:193

IWConfig

lo        no wireless extensions.

eth0      no wireless extensions.

wlan0     IEEE 802.11b+/g+  ESSID:"mshome"  Nickname:"acx v0.3.21"
          Mode:Managed  Frequency:2.412 GHz  Access Point: Not-Associated
          Bit Rate:54 Mb/s   Tx-Power=15 dBm   Sensitivity=1/3
          Retry min limit:7   RTS thr:off
          Power Management:off
          Link Quality=44/100  Signal level=21/100  Noise level=0/100
          Rx invalid nwid:0  Rx invalid crypt:0  Rx invalid frag:0
          Tx excessive retries:0  Invalid misc:0   Missed beacon:0

sit0      no wireless extensions.
Ik heb een AMD 64 X2  3800, ik had ook problemen mijn WLAN aan de praat te krijgen. Indien je ndiswrapper
hebt gebruikt dien je eerst het pakket Linux K7 te installeren (kan via syncapt). Daarna werkte het bij mij vlekkenloos. Weet echter niet of dit jou probleem oplost.
Zijn dat de header files die je nodig hebt om Ndiswrapper te compilen? Zoja, dan heb ik dat al gedaan.

Gast

• Gast
« Reactie #301 Gepost op: 2006/09/04, 11:36:53 »
Citaat van: Azalin
Ik zie dat je een ACX kaart hebt... doe eens lspci in een terminal en kijk of je iets van "Texas Instruments ACX111" er tussen ziet staan. Als dat zo is, doe dan eens dmesg in de terminal en kijk of je ergens een soortgelijke melding krijgt: "acx: disagrees about version of symbol struct_module"
Als dat zo is, dan heb je dus de ACX111 module en wordt die gebruikt maar wordt de verkeerde firmware gebruikt.

Als je zeker weet dat je een ACX111 kaartje hebt en GEEN Ndiswrapper gebruikt dan zou je het volgende eens moeten proberen om de juiste firmware aan de praat te krijgen (ALLEEN ALS JE EEN ACX111 chip hebt dus!!!! en GEEN ndiswrapper gebruikt!!!!):

sudo ln -s /lib/firmware/$(uname -r)/acx/1.2.1.34/tiacx111c16 /lib/firmware/$(uname -r)/acx/default/tiacx111c16

Standaard wordt namelijk voor deze chipset de verkeerde firmware geladen. Doe dan de volgende commandos in de terminal:
sudo rmmod acx
sudo modprobe acx

(de eerste sudo regel haalt de acx module even weg... de tweede regel laadt deze weer... als het goed is dan haalt hij zo de nieuwe firmware op...)

Dan zou je het volgende moeten doen:
sudo iwconfig wlan0 essid [hier naam van router]
sudo iwconfig wlan0 key open
sudo iwconfig wlan0 key [hier WEP key]
sudo dhclient wlan0

Volgens mij zou je dan een werkende verbinding moeten hebben.
Ik heb ndiswrapper al eens gebruikt, en hij staat nog steeds geinstalleerd.

Azalin

• Gast
« Reactie #302 Gepost op: 2006/09/04, 11:37:54 »
Ah, je gebruikt ndiswrapper... dan zou ik MIJN post over ACX drivers en firmware maar even vergeten voor je daar naar gaat kijken :)
Overigens zijn dat niet de headers die bedoeld worden maar de specifieke kernel voor je hardware. Ndiswrapper werkt niet zo goed met de standaard 386 kernel. En compilen? maar ndiswrapper zit gewoon in de repos, hoef je niet te compilen ... alleen installeren. Kijk maar eens in de synaptics manager.

Gast

• Gast
« Reactie #303 Gepost op: 2006/09/04, 11:50:27 »
Ah, je gebruikt ndiswrapper... dan zou ik MIJN post over ACX drivers en firmware maar even vergeten voor je daar naar gaat kijken :)
Overigens zijn dat niet de headers die bedoeld worden maar de specifieke kernel voor je hardware. Ndiswrapper werkt niet zo goed met de standaard 386 kernel. En compilen? maar ndiswrapper zit gewoon in de repos, hoef je niet te compilen ... alleen installeren. Kijk maar eens in de synaptics manager.
Daar kwam ik gister ook achter, maar toen had ik hem al gecompiled :)

lspci: 0000:00:09.0 Network controller: Texas Instruments ACX 111 54Mbps Wireless Interface

De relevante dmesg info:
wlan0 (WE) : Driver using old /proc/net/wireless support, pleas e fix driver !
acx v0.3.21: net device wlan0, driver compiled against wireless  extensions 19 and Linux 2.6.15-23-386

Gast

• Gast
« Reactie #304 Gepost op: 2006/09/04, 12:03:05 »
Ik kan het K7 kernel pakket niet vinden met synapt, ik heb de CD van Ubuntu erin. (Ik gebruik nu trouwens niet meer de 64bits versie met de i386).

Phaldmmor

• Gast
« Reactie #305 Gepost op: 2006/09/04, 12:49:20 »
Zijn dat de header files die je nodig hebt om Ndiswrapper te compilen? Zoja, dan heb ik dat al gedaan.

Hoi Brain,

Ik weet niet precies wat er allemaal in het K7 pakket zit. Enige wat ik wel weet is dat indien je een AMD 64 bits processor hebt je de linux K7 nodig blijkt te hebben voor het goed te laten werken van ndiswrapper. Misschien dat iemand met wat meer technische kennis je wel kan uitleggen hoe het precies zit. Ik gebruik zelf ook de 32 bits van ubuntu, met een K7 kernel ipv de I386 kernel.

Volgens mij kan je K7 kernel rechtstreeks vanuit syncapt installeren, zonder dat je daarvoor extra reposerties hoeft te selecteren. Weet dit niet helemaal zeker, zit momenteel niet achter mijn systeem dus kan het ook niet uitzoeken. Misschien dat iemand anders dit weet... Misschien dat deze kernel niet op cd staat en dat je hem dus van internet moet downloaden.

Gast

• Gast
« Reactie #306 Gepost op: 2006/09/04, 13:00:54 »
Citaat van: Phaldmmor

Hoi Brain,

Ik weet niet precies wat er allemaal in het K7 pakket zit. Enige wat ik wel weet is dat indien je een AMD 64 bits processor hebt je de linux K7 nodig blijkt te hebben voor het goed te laten werken van ndiswrapper. Misschien dat iemand met wat meer technische kennis je wel kan uitleggen hoe het precies zit. Ik gebruik zelf ook de 32 bits van ubuntu, met een K7 kernel ipv de I386 kernel.

Volgens mij kan je K7 kernel rechtstreeks vanuit syncapt installeren, zonder dat je daarvoor extra reposerties hoeft te selecteren. Weet dit niet helemaal zeker, zit momenteel niet achter mijn systeem dus kan het ook niet uitzoeken. Misschien dat iemand anders dit weet... Misschien dat deze kernel niet op cd staat en dat je hem dus van internet moet downloaden.
Ik zal eens kijken of ik iets kan vinden op de 64bits Ubuntu CD. Misschien staat het daar wel op.

Azalin

• Gast
« Reactie #307 Gepost op: 2006/09/04, 13:09:00 »
In synaptics pakket manager op Zoek drukken en dan zoeken op linux-k7 dan kom je vanzelf de kernel tegen. Als je die linux-k7 markeert dan selecteert de synpatics pakket manager vanzelf de image die daar bij hoort, en de restricted modules. Je kunt ook in de terminal    sudo apt-get linux-k7    doen... Is in feite hetzelfde alleen dan op de terminal manier.

Rroet

• Gast
« Reactie #308 Gepost op: 2006/09/04, 13:22:16 »
Binnen dapper is de laatste linux image op dit moment linux-image-2.6.15-26-k7. In edgy is dit linux-image-2.6.17-6-k7. Let wel, dit zijn 32-bit kernels!

Jelle.

Gast

• Gast
« Reactie #309 Gepost op: 2006/09/04, 13:28:12 »
Het is misschien raar, maar ik kan ze echt niet op de CD vinden, kan het komen doordat ik bepaalde pakketjes heb geinstalleerd? Ik gebruik op dit moment de 32bits versie van Ubuntu, maakt dat uit?

Azalin

• Gast
« Reactie #310 Gepost op: 2006/09/04, 13:51:46 »
@jelle: Als je linux-[cpu type] installeert dan zal die altijd de laatste kernel installeren. Dus doe je linux-k7 (voor AMD) of linux-686 (voor P4) installeren dan zal de meest recente kernel geinstalleerd worden met bijbehorende restricted modules als die voorhanden zijn.

@brian: Kijk je via Synaptics pakket beheer? Want browsen op de CD in de hoop die pakketten te vinden, dat zal niet lukken denk ik. Via Systeem>Beheer>Synaptics pakketbeheer opstarten en dan op de knop "Zoek" drukken. Daar linux-k7 invullen (of linux-686 als je een recente intel processor hebt), op zoeken/ok drukken, even wachten en de linux-k7 (of linux-686) module selecteren, accoord gaan met de installatie van andere modules en dan toepassen.
Je kunt ook een terminal scherm openen, en dan in de commando prompt
sudo apt-get install linux-k7
of
sudo apt-get install linux-686

let op! dit is anders dan ik eerder beschreef aangezien ik wat vergeten was (install tussen apt-get en kernel)
dit werkt gegarandeerd anders zou je geen Ubuntu kunnen draaien :)

Gast

• Gast
« Reactie #311 Gepost op: 2006/09/04, 16:42:13 »
@jelle: Als je linux-[cpu type] installeert dan zal die altijd de laatste kernel installeren. Dus doe je linux-k7 (voor AMD) of linux-686 (voor P4) installeren dan zal de meest recente kernel geinstalleerd worden met bijbehorende restricted modules als die voorhanden zijn.

@brian: Kijk je via Synaptics pakket beheer? Want browsen op de CD in de hoop die pakketten te vinden, dat zal niet lukken denk ik. Via Systeem>Beheer>Synaptics pakketbeheer opstarten en dan op de knop "Zoek" drukken. Daar linux-k7 invullen (of linux-686 als je een recente intel processor hebt), op zoeken/ok drukken, even wachten en de linux-k7 (of linux-686) module selecteren, accoord gaan met de installatie van andere modules en dan toepassen.
Je kunt ook een terminal scherm openen, en dan in de commando prompt
sudo apt-get install linux-k7
of
sudo apt-get install linux-686

let op! dit is anders dan ik eerder beschreef aangezien ik wat vergeten was (install tussen apt-get en kernel)
dit werkt gegarandeerd anders zou je geen Ubuntu kunnen draaien :)
Helaas, zoals ik al zei, ze staan er gewoon niet. Ook apt-get levert niks op; Het pakketje kan niet worden gevonden. Ik denk dat ik eens een verse installatie ga proberen.

Gast

• Gast
« Reactie #312 Gepost op: 2006/09/04, 17:11:58 »
Ik heb hem opnieuw geinstalleerd, maar linux-k7 staat niet in de package manager, maar toen ik de live CD opstartte en ging zoeken vond ik hem wel. Erg vreemd, ligt dit aan het feit dat ik een 32bits versie gebruik terwijl ik een AMD64 heb?

Phaldmmor

• Gast
« Reactie #313 Gepost op: 2006/09/04, 18:25:01 »
Ik heb hem opnieuw geinstalleerd, maar linux-k7 staat niet in de package manager, maar toen ik de live CD opstartte en ging zoeken vond ik hem wel. Erg vreemd, ligt dit aan het feit dat ik een 32bits versie gebruik terwijl ik een AMD64 heb?
Dit heeft volgens mij weinig te maken met welke processor je gebruikt. Een 64-bits processor kan prima overweg met 32-bits applicaties en besturingssyteem. Soms werken applicaties zelfs beter. Mits je niet een hele zware reken applicatie of zo gebruikt is er niet echt noodzaak om 64-bits te gaan draaien. Naarmate er meer programma's en hardware 64 bits zijn kan het interresant zijn om te gaan overstappen.

Gast

• Gast
« Reactie #314 Gepost op: 2006/09/04, 20:38:08 »
Maar waaraan ligt het dan wel? Ik kon het k7 pakket zien tijdens de live CD boot, maar na de installatie was het verdwenen.

Kruijff

• Gast
« Reactie #315 Gepost op: 2006/09/04, 21:39:33 »
Newbee met UBUNTU

Intel netebook nx6110 met Intel Pro/100 BG2200 Wireless

Kan genoemde kaart niet werkend krijgen met mijn linksys accespoint. (Wired via de adsl router werkt wel)

Security = wpa (kan ik helaas niet uitzetten ivm andere gebruikers......)
gnome network manager geinstalleerd dmv sudo apt-get install
network-manager-gnome

Deze applicatie wordt vervolgens nergens zichtbaar in het panel.

Hieronder wat informatie die ik verkregen heb door een aantal commando's in te voeren die hier op dit forum genoemd werden.

Als ik naar networking ga is de Intel m'n Eth1. Bij network name kan ik verschillende draadloze netwerken kiezen (van de buren.......) waaronder ook de mijne (Karpers) Kaartje lijkt dus wel te werken......heb ook al dhcp geprobeert maar dat maakt niets uit. Zie in onderstaande files wel channel 0 staan. Dat lijkt mij niet correct, aangezien mijn Linksys op 6 staat. Weet echter niet hoe ik dat kan veranderen met Ubuntu?

islist scan
eth1      Scan completed :
          Cell 01 - Address: 00:12:17:60:5B:F7
                    ESSID:"Karpers"
                    Protocol:IEEE 802.11bg
                    Mode:Master
                    Channel:6
                    Encryption key:on
                    Bit Rates:54 Mb/s
                    Extra: Rates (Mb/s): 1 2 5.5 6 9 11 12 18 24 36 48 54
                    Quality=51/100  Signal level=-69 dBm
                    IE: WPA Version 1
                        Group Cipher : TKIP
                        Pairwise Ciphers (1) : TKIP
                        Authentication Suites (1) : PSK
                    Extra: Last beacon: 15ms ago

/etc/network/interfaces

auto eth1
iface eth1 inet static
wireless-essid Karpers
wireless-key " mijn key"  
address 10.0.0.161
netmask 255.0.0.0
gateway 10.0.0.138

iwconfig eth1

unassociated ESSID:

Azalin

• Gast
« Reactie #316 Gepost op: 2006/09/04, 21:56:08 »
Maar waaraan ligt het dan wel? Ik kon het k7 pakket zien tijdens de live CD boot, maar na de installatie was het verdwenen.
Mmm, antwoord op deze vraag kan je beter krijgen wanneer je hem in een apart draadje gooit maar wat ik denk is dat er niet genoeg repositories bronnen in je sources.list staat. Het zou me niet verbazen als alleen je CD in de sources list staat en verder niets, maargoed, dat weet ik niet zeker... even checken (staat in /etc/apt/sources.list)

Azalin

• Gast
« Reactie #317 Gepost op: 2006/09/04, 22:09:11 »
Citaat van: Kruijff
Newbee met UBUNTU

Intel netebook nx6110 met Intel Pro/100 BG2200 Wireless

Kan genoemde kaart niet werkend krijgen met mijn linksys accespoint. (Wired via de adsl router werkt wel)

Security = wpa (kan ik helaas niet uitzetten ivm andere gebruikers......)
gnome network manager geinstalleerd dmv sudo apt-get install
network-manager-gnome

Deze applicatie wordt vervolgens nergens zichtbaar in het panel.

Hieronder wat informatie die ik verkregen heb door een aantal commando's in te voeren die hier op dit forum genoemd werden.

Als ik naar networking ga is de Intel m'n Eth1. Bij network name kan ik verschillende draadloze netwerken kiezen (van de buren.......) waaronder ook de mijne (Karpers) Kaartje lijkt dus wel te werken......heb ook al dhcp geprobeert maar dat maakt niets uit. Zie in onderstaande files wel channel 0 staan. Dat lijkt mij niet correct, aangezien mijn Linksys op 6 staat. Weet echter niet hoe ik dat kan veranderen met Ubuntu?

islist scan
eth1      Scan completed :
          Cell 01 - Address: 00:12:17:60:5B:F7
                    ESSID:"Karpers"
                    Protocol:IEEE 802.11bg
                    Mode:Master
                    Channel:6
                    Encryption key:on
                    Bit Rates:54 Mb/s
                    Extra: Rates (Mb/s): 1 2 5.5 6 9 11 12 18 24 36 48 54
                    Quality=51/100  Signal level=-69 dBm
                    IE: WPA Version 1
                        Group Cipher : TKIP
                        Pairwise Ciphers (1) : TKIP
                        Authentication Suites (1) : PSK
                    Extra: Last beacon: 15ms ago

/etc/network/interfaces

auto eth1
iface eth1 inet static
wireless-essid Karpers
wireless-key " mijn key"  
address 10.0.0.161
netmask 255.0.0.0
gateway 10.0.0.138

iwconfig eth1

unassociated ESSID:

esseboom

• Gast
« Reactie #318 Gepost op: 2006/09/05, 14:16:29 »
misschien is het lullig, maar Unbutu werkt niet goed met WPA.
ik heb veel pogingen gedaan (vruchtenloos :( )
nu staat de zender op WEB en MAC premision.

Deze combinatie is ook moeilijk te kraken

Gast

• Gast
« Reactie #320 Gepost op: 2006/09/05, 19:41:05 »
Ik wil jullie heel erg bedanken voor alle hulp, maar ik ben er nog steeds niet uit. Maar ik ben ondertussen wel een stukje verder gekomen: WEP staat uit, en nog steeds kan ik geen contact maken. Ook heb ik de K-7 kernel geinstalleerd, het resultaat is 0. 'dmesg' geeft aan dat ik een oude driver gebruik, ook zegt het dat 'WLAN0 link is not ready'. Ook iwlist wlan0 scan geeft een negatief resultaat: no scan results. Dus ik vermoed, en ben bijna wel zeker, dat het een driver probleem is. Maar als een linux beginner heb ik geen idee hoe ik dit kan oplossen.

Ondetussen ben ik ook zat van windows, het is sloom, loopt regelmatig vast en het opstarten neemt enorm veel tijd inbeslag. Ik hoop dat de oplossing voor mijn wlan snel gevonden wordt

Azalin

• Gast
« Reactie #321 Gepost op: 2006/09/05, 20:34:08 »
Wat je nog zou kunnen proberen is ndiswrapper uitschakelen en de ingebouwde drivers van de ACX chipset te gebruiken... mar dan dien je wel te weten welke chipset je precies gebruikt. Doe eens lspci en plaats die eens hier. Of controleer of je ergens in die lijst ACX111 ziet staan. Als dat zo is dan kun je ndiswrapper deactiveren (maar niet deinstalleren, zo kun je hem later nog gebruiken als dit ook niet lukt). Deactiveren, in een terminal typen: sudo rmmod ndiswrapper
Vervolgens in een terminal: sudo modprobe acx

De kabel uit je Eth1 of eth0 verwijderen (twee internet verbindingen tegelijk KAN problemen opleveren)

Vervolgens:
iwlist scan
(noteren wat nu precies de naam van de wireless interface is, bij mij is dat wlan0)

Open dan met gedit of vim of wat dan ook het bestand /etc/network/interfaces
Voeg dan het volgende aan de config toe voor de wireless interface met de naam zoals die met iwlist of iwconfig tevoorschijn kwam. Als dit al in de interfaces file staat dan lekker laten staan en sluiten die handel. Als dat er niet staat:
iface [naam van interface] inet dhcp
#wireless-keymode open
#wireless-key [je WEP key]
#wireless-mode managed
wireless-essid [essid van je router]
Bestand opslaan en klaar. De regels met een # ervoor worden niet gebruikt maar heb ik er even bijgezet voor wanneer je WEP weer gaat gebruiken.

Dan weer in een terminal:
sudo ifdown [naam van je interface]
sudo ifup [naam van je interface]
sudo dhclient  [naam van je wireless interface]

De eerste regel kan een error geven, maar dat is niet erg. De tweede mag eigenlijk geen error geven en na de derde regel te hebben ingevoerd zou je al verbinding moeten hebben. Controleren met ifconfig of je kaart met de router communiceert (dat kun je zien als je kaart een ip adres van je router heeft gekregen). Met iwconfig zou je al moeten kunnen of je router met je kaart babbelt.

Als alles goed is gegaan en je hebt nu internet dan kunnen we over gaan tot permanent verwijderen van ndiswrapper (want bij een restart komt hij NU nog terug) en kun je auto [interface naam] aan /etc/network/interfaces  toevoegen om de kaart automatisch te starten.

Offline theokus

• Lid
« Reactie #322 Gepost op: 2006/09/05, 20:39:35 »
Ik wil jullie heel erg bedanken voor alle hulp, maar ik ben er nog steeds niet uit. Maar ik ben ondertussen wel een stukje verder gekomen: WEP staat uit, en nog steeds kan ik geen contact maken. Ook heb ik de K-7 kernel geinstalleerd, het resultaat is 0. 'dmesg' geeft aan dat ik een oude driver gebruik, ook zegt het dat 'WLAN0 link is not ready'. Ook iwlist wlan0 scan geeft een negatief resultaat: no scan results. Dus ik vermoed, en ben bijna wel zeker, dat het een driver probleem is. Maar als een linux beginner heb ik geen idee hoe ik dit kan oplossen.

Ondetussen ben ik ook zat van windows, het is sloom, loopt regelmatig vast en het opstarten neemt enorm veel tijd inbeslag. Ik hoop dat de oplossing voor mijn wlan snel gevonden wordt
Brian,

Linux is niet Windows....
Vorige week heb ik nog een Windows-pc vrijgemaakt van 146 stuks malware en dergelijke dingen ;)
Ik ken jou niet en wil jou niet beleren maar onderhoud bij een pc is nodig af en toe.
Ook de hardware is een belangrijke factor.
Die pc staat dus in een werkomgeving, niet zo maar ergens thuis...
As good as it gets

Phaldmmor

• Gast
« Reactie #323 Gepost op: 2006/09/05, 22:35:19 »
Brain/Azalin : Zou het misschien kunnen zijn dat eerste de drivers die standaard worden geinstalleerd geblacklist moeten worden? Ik weet niet precies hoe dit moet, maar ik moest dit ook doen bij mijn kaart (op aanraden van Azalin).

Ik weet niet waar je de drivers van hebt gehaald. Op de site van ndiswrapper staat een lijst met ondersteunende kaarten en waar je de juiste drivers kan downloaden, soms kan het ook helpen om op de naam van je chipset te zoeken, als je die tenminste weet. http://ndiswrapper.sourceforge.net/mediawiki/index.php/List is de link naar de website. De naam van de kaart staat er tussen, alleen de link naar de drivers lijkt niet te werken. Maar misschien kom je hier wat verder mee.

Niet opgeven hoor Brain. Mij heeft het ook even gekost om WLAN aan de praat te krijgen, maar het lukt vast en zeker wel.

Azalin

• Gast
« Reactie #324 Gepost op: 2006/09/06, 08:33:10 »
Voor ACX111 kaartjes is het zo dat de standaard ACX driver wel werkt, maar de meegeleverde firmware standaard niet de goede is voor 111 chipsets.