Dank je, ik ga er naar zoeken.

Maar... ik vind de huidige toestand vreemd. Want het heeft perfekt gewerkt.
De vraag is dus, wat er, waar dan ook (hier, Tele2, severs elders), is veranderd, zodat dit kon optreden,
wat ik waarschijnlijk niet onmiddellijk heb gemerkt. Wel weet ik, dat er een aantal maanden terug een
avond geen Tele2 is geweest. Dat kan een update van hun software geweest zijn, waardoor het hier
in de soep draait.
Maar je doet zelf ook een heleboel dingen met zo'n systeem (denk aan een keer fasterfox installeren en
een bepaalde instelling geven of b.v. ander Emailprogramma Thunderbird ipv. Kmail of weer terug,
Novell Moonlight (Siverlight) erin en dan weer niet werken en uit de repo verdwenen na een paar rare
updates, die niet automatisch goed gingen. Spelen met de firewall, andere firewall proberen,
enz. enz. Soms lijkt het erop, dat een of ander stukje software hier iets stoort, maar ook dat is
niet zeker natuurlijk. Soms lijkt het vooral op te treden als Opera instaat, soms als ik schrijft op
een forum. En zo kost dit alles heel veel tijd om goed door te testen en eventueel ooit weer
in orde te krijgen.

En ondertussen moet ik steeds niet vergeten, dat ik het met drie systemen heb.
Wat ik soms ook heb met audio-kanaaltjes is, dat het geluid de helft van de snelheid loopt.
Als je het dan opnieuw start, dan kan het goed zijn. Ook dát ken ik niet van vroeger en van andere
linuxen.
Wat ook opvalt is na een uur of twee (al dan niet onderbroken) streamen, dat b.v. video via Totem
heel erg schokkerig kan zijn. VLC doet dát dan goed, maar 'gaat er dan wél sneller uit'.
Ik geef niet op en zoek door.

En ik laat het weten.