Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Stream stopt na +/- een half uur, 40 minuten.. etc.!!  (gelezen 34416 keer)

Hele degelijke kwaliteit en goede service vind je bij SpeedXS.
http://www.speedxs.nl/index
Zit nu een maandje of 9? erbij en heb totaal geen problemen ondervonden.
Goede snelle service en de lijn lijkt altijd wagenwijd open te staan.
 8)

Bovendien zijn ze niet duur.
Overstappen werd heel snel door hun geregeld en alles werkten meteen.

Duszzz de moeite waard om te proberen of eens te bekijken.

Ze maken gebruik van BBnet wat er goed is.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
Tsja, zomaar een provider aanraden vind ik erg lastig.
Ik heb bijvoorbeeld totaal geen problemen met Telfort, maar als je een beetje rondkijkt barst het van de klagende mensen.
Heb ik geluk gehad? Is mijn telefoonlijn van betere kwaliteit dan bij de gemiddelde andere abonnee? Ik weet het niet. En daarom zou ik ook niet zomaar een provider aanraden.

Heb je deze problemen ook als je in je eigen netwerk via Windows of OS X de streams bekijkt? Dat zou wel een graadmeter kunnen zijn om te bepalen of het probleem in je computer, je netwerk of je internetverbinding zit.

Offline rijnsma

• Lid
Ik heb drie computers hier, de één met XP (laptopje), een PC met het oude Windows ME en PCLOS en een
multiboot PC met o.m. Ubuntu en Mint.
Ze doen het alle (niet meer) goed met streamen.
Opmerkelijk is nog, dat als een stream is weggevallen, dat internetachtigheid als een refreshende browser
of een feedreader of gewoon browsen normaal doorgaat. Soms bij een geluidskanaaltje stopt het even
en gaat dan weer door. Niet goed, maar och. Maar als de stream echt stopt, dan is dat niet leuk.

Ze doen het alle (niet meer) goed met streamen.
Hallo, deden ze het alle drie hiervoor (een moment, ergens in de verleden tijd) wel goed? Dat zou namelijk een indicatie kunnen zijn dat het streamen na bijv. software-updates problemen gaat ondervinden.

Ook is het misschien een idee een peiling (poll, rondvraag) op te zetten, om te achterhalen hoe andere Ubuntu-gebruikers het "stream-gebeuren ervaren".

Mijn ervaring van de afgelopen 24 uur:
* gisteravond via het web geluisterd naar France Inter Paris (FIP), een leuke muziekzender: viel af en toe weg, 5 of 10 seconden, maar kwam wel steeds weer terug;
* vanmiddag luisterden mijn dochters naar YouTube, steeds stiltes van 5 of 10 seconden, vervelend muziek kijken/luisteren zo...
* vanavond het NOS Journaal bekeken en ik kon zowaar een minuut of acht kijken, daarna viel de stream weg, as usual.

Muziekstreams via Shoutcast/Amarok blijven wel in de lucht, onder (vele) andere: Yabiladi (Marokkaans), NPS web output, Blues Radio UK, etc.

Kortom: op die streams is geen pijl te trekken! Het zou fijn zijn als al die handel eens onbekommerd zou werken...

Offline rijnsma

• Lid
Paul schreef:

Citaat
Hallo, deden ze het alle drie hiervoor (een moment, ergens in de verleden tijd) wel goed?
Ja Paul. Anders had ik zoiets geschreven als: ik zou graag eens willen, dat streaming op de PC goed gaan werken.

Hele dagen heb ik een half jaar terug bijvoorbeeld de Tweede Kamer hier aangehad zonder een centje pijn.

Citaat
Kortom: op die streams is geen pijl te trekken! Het zou fijn zijn als al die handel eens onbekommerd zou werken..
Ja, dat idee heb ik nou ook, het wás goed en laat het dan ook zo. Die poll zou kunnen, maar ik zie de
meerwaarde niet echt. ;)

(Volgens Tele2 in een email, die ik kreeg vandaag, móét het bij de aanbieders zitten. Tele2 bezweert bij hoog
en bij laag, dat zij het niet veroorzaken. Tot op zekere hoogte wil ik ze wel geloven, want doe ik twee
streams naast elkaar, dan houdt er op zeker moment één op en speelt de andere door. Dat kán dus vrijwel niet
de provider zijn.)

« Laatst bewerkt op: 2009/09/26, 01:07:50 door rijnsma »

Ligt het niet aan je modem/router ?
Niet alle merken kunnen constant hoge streams aan, of lopen vast.
Dit komt omdat het geheugen volloopt van die dingen.
Soms kan je instellen dat hij het geheugen kan dumpen naar een server - IP adres op je LAN.
Dit kan al helpen en anders geef je hem af en toe een powerup waardoor het geheugen ook geleegd word.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline rijnsma

• Lid
Dank je, ik ga er naar zoeken. ;)

Maar... ik vind de huidige toestand vreemd. Want het heeft perfekt gewerkt.

De vraag is dus, wat er, waar dan ook (hier, Tele2, severs elders), is veranderd, zodat dit kon optreden,
wat ik waarschijnlijk niet onmiddellijk heb gemerkt. Wel weet ik, dat er een aantal maanden terug een
avond geen Tele2 is geweest. Dat kan een update van hun software geweest zijn, waardoor het hier
in de soep draait.

Maar je doet zelf ook een heleboel dingen met zo'n systeem (denk aan een keer fasterfox installeren en
een bepaalde instelling geven of b.v. ander Emailprogramma Thunderbird ipv. Kmail of weer terug,
Novell Moonlight (Siverlight) erin en dan weer niet werken en uit de repo verdwenen na een paar rare
updates, die niet automatisch goed gingen. Spelen met de firewall, andere firewall proberen,
enz. enz. Soms lijkt het erop, dat een of ander stukje software hier iets stoort, maar ook dat is
niet zeker natuurlijk. Soms lijkt het vooral op te treden als Opera instaat, soms als ik schrijft op
een forum. En zo kost dit alles heel veel tijd om goed door te testen en eventueel ooit weer
in orde te krijgen. :D  En ondertussen moet ik steeds niet vergeten, dat ik het met drie systemen heb.

Wat ik soms ook heb met audio-kanaaltjes is, dat het geluid de helft van de snelheid loopt.
Als je het dan opnieuw start, dan kan het goed zijn. Ook dát ken ik niet van vroeger en van andere
linuxen.
Wat ook opvalt is na een uur of twee (al dan niet onderbroken) streamen, dat b.v. video via Totem
heel erg schokkerig kan zijn. VLC doet dát dan goed, maar 'gaat er dan wél sneller uit'.

Ik geef niet op en zoek door.  ??? ;)  En ik laat het weten.
« Laatst bewerkt op: 2009/09/26, 14:51:44 door rijnsma »

Offline rijnsma

• Lid
Er is wat veranderd (bij Tele2?). Veel streams stoppen nu nog wel met een minuut of 40, maar hervatten dan weer na die pauze?!
Dat is al ietsje beter.

Ik vind je verhaal wel wat vaag hoor. Problemen los je op door een voor een dingen uit te sluiten. Ik heb je nog geen van de volgende dingen zien proberen:

- is het de pc? check of een andere pc via hetzelfde modem wel goed werkt
- is het je os installatie? check het het met de live-cd of een windows-installatie op dezelfde pc
- is het het modem? probeer een ander modem
-  etc.

nu blijft het een beetje gissen

Offline rijnsma

• Lid
@AptlyNamed

Citaat
- is het de pc? check of een andere pc via hetzelfde modem wel goed werkt
Dat heb ik geschreven. Ik heb drie PC's die het niet (meer) goed doen (met meerdere OS-en).

Citaat
- is het je os installatie? check het het met de live-cd of een windows-installatie op dezelfde pc
Daarmee heb ik ook deze vraag beantwoord.

Citaat
Volgens Tele2, die in het modem kunnen kijken met telemetrie, is het modem technisch perfekt en heb ik een
optimale conditie (met aansluiting enz.). Qua snelheid is het 100%. Voor de rest ook (serverwissel, upload, ping,  www.speedtest.nl).

Ik hoop, dat dit de vaagheid oplost? ;)
« Laatst bewerkt op: 2009/09/27, 15:45:39 door rijnsma »

Het kan zijn dat je dit al eens hebt beantwoord, maar gebruik je soms WiFi?

Citaat
Volgens Tele2, die in het modem kunnen kijken met telemetrie, is het modem technisch perfekt en heb ik een
optimale conditie (met aansluiting enz.). Qua snelheid is het 100%. Voor de rest ook (serverwissel, upload, ping,  www.speedtest.nl).

Ik hoop, dat dit de vaagheid oplost? ;)
Servicedeskmedewerkers maken fouten is mijn ervaring. Persoonlijk zou ik een ander modem proberen, of kijken of het bij iemand anders met een tele2 aansluiting wel goed gaat.

Offline rijnsma

• Lid
Nee, het was niet de helpdesk, het was de techniek zelf, waar ik na de helpdesk steeds mee geconverseerd heb.
Mensen aan de helpdesk daar weten niet veel.

Dit modem is een klein jaar terug vervangen bij een andere fout van hun. Het is het modem van Tele2 in bruikleen.

Na die fout deed deze het prima. Het probleem, waar we het nu over hebben is op zijn minst een maand oud.

Ik heb in deze draad al geschreven, dat ik bij iemand heb geprobeerd met xs4all en dat ging goed.
Maar als de 'techniek van Tele2' mij bij hoog en bij laag dingen gaat verzekeren, dan weet ik het ook niet meer. :D

Maar zoals gemeld, er zijn nog wel pauzes in sommige streams (niet alle) en dan gaat het weer door, dat is
al beter dan het wás. Of dat nou bij Tele2 is of bij de aanbieders, dát weet ik dus nog niet.
« Laatst bewerkt op: 2009/09/27, 16:30:26 door rijnsma »

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
Het enige wat mist zijn de linkjes naar de streams waar het om gaat :)
Hebben andere mensen dezelfde storingen, dan ligt het gewoon aan de streams zelf en kan je er zelf niks aan veranderen.

Offline rijnsma

• Lid
Video-links als voorbeeld:

http://www.nos.nl/journaal24/
http://www.tweedekamer.nl/
http://www.nos.nl/politiek24/

Internet-radio paar voorbeelden:

http://64.62.194.49:10001
http://scfire-ntc-aa08.stream.aol.com:80/stream/1073
http://scfire-mtc-aa02.stream.aol.com:80/stream/1015
http://scfire-dtc-aa07.stream.aol.com:80/stream/1060
http://206.221.211.11:80

Ik denk niet, dat je iets aan die streams kunt veranderen. Ik wil dat ook niet, het zou gewoon moeten
blijven werken. En niet ergens na 40 minuten of zo ophouden, alvorens (zoals het nu is) verder te gaan?! ^-^
« Laatst bewerkt op: 2009/09/27, 17:12:21 door rijnsma »

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
Ik heb 3 kwartier naar deze stream geluisterd (waardeloze muziek  :evil: ;) )
http://64.62.194.49:10001
Zonder onderbrekingen.

Offline rijnsma

• Lid
Het zijn maar voorbeelden.
Welke provider heb jij?
Gandyman schreef dit:

Citaat
Hele degelijke kwaliteit en goede service vind je bij SpeedXS.
http://www.speedxs.nl/index
Zit nu een maandje of 9? erbij en heb totaal geen problemen ondervonden.

Ik ben eens wezen kijken bij vergelijkingen tussen de providers.
Dat valt een beetje tegen. Toch nog aardig wat problemen.
« Laatst bewerkt op: 2009/09/27, 18:08:28 door rijnsma »

Ik heb http://64.62.194.49:10001 ook 50 minuten aangehoord zonder haperingen.

Offline rijnsma

• Lid
Lijkt dus wel Tele2.
Dank allemaal voor de moeite.  ;) ;)

Offline rijnsma

• Lid
Politiek24 is op dit moment met 10 minuten weg bij mij. maar gaat na 1 minuut vanzelf weer door.\
Geeft niet, kijk ik toch niet naar op het moment, maar het gaat om de techniek.
(Die 'afvaltijd' kan overigens op een ander moment weer anders zijn, weet ik al.)
Hier is de reden dus waarschijnlijk de aanbieder. Dat is de Nos.
« Laatst bewerkt op: 2009/09/27, 19:46:57 door rijnsma »

Offline rijnsma

• Lid
Het lijkt er nu op alsof er toch iets enigszins is veranderd.
Tot nu (16:45 uur) heb ik geen onderbreking meer gezien. (Wel video gepruttel bij een commissie vergadering
in Den Haag.) Nu is er een kink van een muziekkanaaltje. Maar het hervat de verbinding na een halve minuut stilte.
Oeverloos gedoe hoor.

Wordt vervolgd. :rolleyes:
« Laatst bewerkt op: 2009/09/28, 16:59:04 door rijnsma »

Offline rijnsma

• Lid
Nog steeds blijven de streams nu vrijwel geheel ononderbroken.
Ik begin steeds meer de provider te verdenken van de problemen, zoals ik die vrij lang heb ervaren. :rolleyes:

Offline rijnsma

• Lid
Maar om 15.45 uur begint het onderbreken weer.
Dus toch niet de provider? Moe wordt men ervan. :rolleyes:

Offline rijnsma

• Lid
Het lijkt er nu weer veel op, dat het bij de provider heeft gezeten.
3 dagen heb ik niet veel problemen meer gezien.
Hopen, dat het zo blijft. Maar ik speel toch met de gedachte van provider te wisselen.
Dit soort ongrijpbare fouten kosten een hoop tijd en geven veel ergernis.
Mocht er weer iets zijn, dan schrijf ik dat hier neer. Bedankt allemaal!! ;)