Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: KDE 4.4  (gelezen 57899 keer)

Offline ubby

• Lid
Re: KDE 4.4
« Reactie #50 Gepost op: 2009/10/15, 18:05:41 »
Citaat van: David Blaszyk
Wie weet is Kubuntu 10.10 wel een KDE 5.0.
Als dat gebeurt, hoop ik voor KDE, dat het niet zo slecht begint als met 4.0 gebeurde.

Dat denk ik niet want ze zijn met KDE 4.0 een geheel nieuwe weg ingeslagen en hier borduren ze nu op voort.

Citaat van: Cumulus007
De blauwe gloed is er al langer volgens mij, in 4.2 zit het er in ieder geval in

Dat dacht ik ook maar toch moet er iets anders aan zijn als ik de comments zo lees.
De blauwe gloed is ook nog niet af van wat ik uit de comments haal.
« Laatst bewerkt op: 2009/10/15, 18:07:50 door ubby »

« Reactie #51 Gepost op: 2009/10/15, 20:30:36 »
Wie weet is Kubuntu 10.10 wel een KDE 5.0.
Als dat gebeurt, hoop ik voor KDE, dat het niet zo slecht begint als met 4.0 gebeurde.

Zou kunnen, maar dan moet er tegen die tijd wel een Qt 5 zijn. KDE volgt namelijk de Qt-releases.

Offline ubby

• Lid
« Reactie #52 Gepost op: 2009/10/28, 19:46:58 »

Offline siegi

• Lid
« Reactie #53 Gepost op: 2009/11/06, 11:46:58 »
hmmm het nut van digikam begint steeds meer en meer af te nemen.
Komt ook doordat gwenview, de kipi plugins kan gebruiken.

« Reactie #54 Gepost op: 2009/11/06, 21:20:17 »
Jup. DigiKam is niet meer de enige die de Kipi-plugins kan gebruiken.
Tóch mist Gwenview nog de uitgebreidere bewerkingsmogelijkheden en verzamelmogelijkheden van DigiKam (niet dat ik dat nou zo belangrijk vind, maar het is wel zo).

« Reactie #55 Gepost op: 2009/11/15, 12:37:25 »
Ik vindt de vensterkaders in kde lelijk

Offline ubby

• Lid
« Reactie #56 Gepost op: 2009/11/15, 12:46:03 »
Ziet er goed uit.
Ze zijn goed bezig bij KDE.

« Reactie #57 Gepost op: 2009/11/15, 14:29:40 »
Nog meer irrelevant en nietszeggend nieuws te melden?

Ik vindt verder KDE wel mooi hoor  :P

Alleen de grafische kant gaat vooruit maar de vensterkaders blijven hetzelfde, vandaar dat ik dit:

zei.

Overigens vindt ik het beginsscherm en de kleuren prachtig, daar kan Ubuntu nog iets van leren!

Offline siegi

• Lid
« Reactie #58 Gepost op: 2009/11/15, 14:38:38 »
Ik vindt verder KDE wel mooi hoor  :P

Alleen de grafische kant gaat vooruit maar de vensterkaders blijven hetzelfde, vandaar dat ik dit:
Natuurlijk is dit zoals alles in kde in te stellen. ;)
http://www.kde-look.org/index.php?xsortmode=high&page=0&xcontentmode=21

« Reactie #59 Gepost op: 2009/11/15, 14:43:07 »
Ik bedoel: dit topic gaat over ontwikkelingen in KDE 4.4, ik post een stukje over venstertabbladen en jij komt met: "ik vind dit en dat lelijk". In welke zin draagt dat bij aan deze discussie? Al helemaal omdat het zo'n karige reactie is, dat niemand er wat mee kan.

Hoe dan ook, het vensterkader van 4.4 vind ik er wel mooi uit zien hoor :)

Het standaard vensterkader zie ik niet zo zitten

« Reactie #60 Gepost op: 2009/11/15, 14:46:26 »
Maar ik vind 4.4 wel een verbetering

Offline Thijsg

• Lid
« Reactie #61 Gepost op: 2009/11/15, 15:54:13 »
XD De vensterkaders in Gnome en XFCE zijn wat rustiger en mooier, maar in KDE zijn ze ook mooi.

Offline Thijsg

• Lid
« Reactie #62 Gepost op: 2009/11/15, 16:25:47 »
XD De vensterkaders in Gnome en XFCE zijn wat rustiger en mooier, maar in KDE zijn ze ook mooi.
Rustiger? Thijs, ik weet niet wat jij rustiger vindt: een poepbruin vensterkader of een parelmoer-achtig, minimalistisch vensterkader?
Wat de vensterkaders in Gnome en KDE betreft, Gnome is minimalistischer. De knoppen zijn rustiger van vorm. De kleur is een ander verhaal, zelf zou ik de ontwikkeling willen zien dat alles donkerder wordt, ik ben dus erg blij met Ubuntu.

Wat vindt de rest: licht of donker?

Offline chris.

• Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
« Reactie #63 Gepost op: 2009/11/15, 16:58:03 »
smaken verschillen ;)

persoonlijk vind ik het ook niet lekker werken, onrustig aan de ogen.
ik geef de voorkeur aan donkere kleuren en strakke borders zonder tierenlantijtjes, terwijl een ander dit juist precies andersom ervaart ;)

Offline chris.

• Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
« Reactie #64 Gepost op: 2009/11/15, 17:07:22 »
dat doe ik regelmatig Cumulus,, ik speel graag met verschillende distro's en versie's.

en dit is mijn persoonlijke ervaring,, niets meer en niets minder ;)
en ik weet zeker dat meer dan 50% van de gebruikers op het forum mijn desktop onwerkbaar/lelijk/te donker/lastig leesbaar vinden, soit, ik vindt het anders en dat is ieders goed recht :)

maar het is wel mooit dat er dingen ontwikkeld/ontworpen worden waar veel andere mensen zich goed in kunnen vinden, eyecandy is belangrijk om een goed product te promoten en dat lukt hiermee best wel imo :)

Offline midas

• Lid
« Reactie #65 Gepost op: 2009/11/15, 17:16:12 »
Ik vind vooral ook Kubuntu (draai met Karmic) er juist lekker basic, helder en heel consistent uitzien...van opstartscherm naar bureaublad. Ik heb dan ook geen enkele neiging om het bureaublad te wisselen. De KDE-vanilla uitvoering van Kubuntu zie ik juist wél heel erg zitten. OpenSuse is ook helemaal niet slecht (de artwork bedoel ik...).

Ik ben blij met deze consistentie van opstartscherm naar bureaublad en door de hele gebruikservaring heen. Menig Gnome-distro is toch vaak wat meer een lapjeskat :D
Linux Mint 20.2 Cinnamon

« Reactie #66 Gepost op: 2009/11/15, 20:29:50 »
Ik heb niet echt een voorkeur voor licht of donker. De ene keer heb ik zin in lichte kleuren, de andere keer in donkere. Soms iets daartussenin. Ik switch dus nogal vaak van thema, en dat kan gelukkig ook lekker makkelijk op Ubuntu/Kubuntu :)

Offline Emil

• Lid
« Reactie #67 Gepost op: 2009/12/04, 17:55:18 »
KDE SC 4.4 Beta 1 is uit! http://www.kdenews.org/2009/12/04/kde-software-compilation-44-beta-1-released

De Oxygen window decoration wordt trouwens steeds mooier, in 4.2 vond ik het ronduit lelijk, in 4.3 werd het al veel beter en als ik de screenshots van 4.4 zie is het nu echt een van de mooiste window decorations die ik al gezien heb (alleen met die blauwe achtergrond vind ik maar raar).

@Cumulus:
Iets terug zei je dat Tabbing windows pas in KDE SC 4.5 komt, maar in deze link staat toch:
Citaat
Subtle yet efficient animations are now present throughout the user interface, in menus, window decorations and in applications, making using KDE software a smoother and more harmonious experience. Windows can be easily tiled to take up half the screen, or can be grouped as tabs within a single window.
« Laatst bewerkt op: 2009/12/04, 21:20:12 door Emil »

Offline ubby

• Lid
« Reactie #68 Gepost op: 2009/12/05, 12:50:35 »
Dat ziet er heel goed uit.
Het is ook goed te zien dat KDE verder is als Gnome en dan heb ik het niet over de look.
Er wordt veel aandacht besteed aan details en denk ik dat de motor van KDE ook beter is als die van Gnome.

Offline shappie

• Lid
« Reactie #69 Gepost op: 2009/12/06, 12:49:21 »
Die video ziet er zeker veel belovend uit!

Ik gebruik regelmatig windows 7 en als ik dan kubuntu opstarten probeerde ik constant uit gewoonte mijn vensters tegen de bovenrand van het scherm te slepen voor maximaliseren. Dit is echt een heel handige feature. Ook het tabben van windows vind ik mooi om te zien.

KDE is echt heel goed bezig de laatste tijd! (en ik las ook al dat de komende linux kernel 3D ondersteuning heeft voor nieuwere ATi radeon kaarten, dit samen met de nieuwe KDE zou echt super zijn!)
- Intel i7 860 - ATi HD3580 - 4GB DDR3 - Intel X25-M 80GB - Dual Screen Samsung 206BW - Win7/Kubuntu dualboot -

Offline dvdmeer

• Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
« Reactie #70 Gepost op: 2009/12/06, 14:44:48 »
KDE is echt heel goed bezig de laatste tijd! (en ik las ook al dat de komende linux kernel 3D ondersteuning heeft voor nieuwere ATi radeon kaarten, dit samen met de nieuwe KDE zou echt super zijn!)

Inderdaad, ik wacht nog even op 10.04, en dat gaat deze laptop ook over, draait nu nog vista (ati kaart). Kubuntu ga ik dan zeker proberen  na het zien van die video.

Offline satshow

• Lid
« Reactie #71 Gepost op: 2009/12/06, 18:50:06 »
Heb het filmpje even bekeken, vind het best mooi moet ik zeggen.

Offline Ramana

• Lid
« Reactie #72 Gepost op: 2009/12/15, 18:31:15 »
Hij is er: deb http://ppa.launchpad.net/kubuntu-ppa/beta/ubuntu karmic main

Heb nu wel problemen met Digikam. Ik moest deze herinstalleren om aan de praat te krijgen en Gwenview kan niet samen met Digikam.
Je ziet bij upgrade een dubbele taakbalk, veel crash-meldingen en ook Dolphin loopt niet lekker.

Ik denk dat het beter is om alle oude .kde instellingen te verwijderen en met een schone lei te beginnen....

Edit: na het verwijder van een aantal config bestanden in .kde loopt Dolphin weer prima.
« Laatst bewerkt op: 2009/12/15, 18:40:03 door Ramana »

« Reactie #73 Gepost op: 2009/12/15, 20:43:27 »
@Ramana: Ik draai 4.4dev op openSUSE 11.2 en daar is het megastabiel :) Maar goed, ik ga binnenkort ook maar eens over op Kubuntu naar 4.4dev

In ieder geval bedankt voor je tips :)

« Reactie #74 Gepost op: 2009/12/20, 22:19:12 »
Heb even de installatiemethode op de blog van mijn website gezet. Ik zet hem hier ook neer:

De eerste bèta van KDE 4.4 is beschikbaar gesteld in de Kubuntu bèta PPA.
KDE 4.4 bevat een hele hoop verbeteringen en vernieuwingen. Om KDE 4.4 te installeren moet u het volgende doen:

-Kickoff Menu (linksonderin) → Systeeminstellingen → Add and Remove Software
-Druk aan de linkerkant op Settings
-Druk aan de rechterkant op Edit Software Sources
-Voer uw wachtwoord in
-Ga naar het tabblad Other Software en druk op Toevoegen...
-Kopieer de volgende regel en plak hem in het schermpje wat komt nadat u op Toevoegen... hebt gedrukt:
deb http://ppa.launchpad.net/kubuntu-ppa/beta/ubuntu karmic main #PPA voor KDE 4.4

-Druk op OK en daarna op Close
-Druk op Herladen
-Druk op Close en dan aan de linkerkant op Software Updates
-Druk op Herladen, daarna op Select all updates en vervolgens op Toepassen

Ziet u geblokkeerde updates staan? Open dan een Terminal (Konsole) en typ het volgende commando:

sudo apt-get dist-upgrade

Veel plezier met KDE 4.4!