Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Steunpunten: hulp/vragen/tips&tricks  (gelezen 480220 keer)

Offline Mikkel

• Lid
Re: Steunpunten: hulp/vragen/tips&tricks
« Reactie #525 Gepost op: 2011/02/18, 19:36:41 »
hahah ik gebruik het 4 dagen nu. Die andere post klopt niet!!!

Dan klopt er blijkbaar wel meer niet. Je eerste bericht op het forum dateert van 13 september 2010. 8) En ruim 140 berichten in slechts vier dagen? 't Verbaast me dat je dan nog niet bent geband i.v.m. spammen. :evil:  =D =D

Offline brent8800

• Lid
« Reactie #526 Gepost op: 2011/02/18, 19:44:34 »
ik doe niet spammer:P ik ben onder tussen ook nog van pc gewisseld en windows gebruikt. Ik heb inderdaad wel is 1 week ubuntu gebruikt van 10.04. en nu ben ik weer terug op ubuntu 10.10. nee spammen doe ik niet aan
Ubuntu 14.04 LTS

« Reactie #527 Gepost op: 2011/03/10, 15:30:08 »
Is het wel mogelijk om me in te schrijven als een "Remote Steunpunt" (Steunpunt Best/Terneuzen is al jaren niet meer)?
Een Remote Steunpunt helpt mensen vanuit eigen huis.
Heb wel gemerkt dat telefonisch support toch erg lastig is, dus doe ik dit via de mail of GTalk (op beide platformen krijg je heel snel antwoord).
Hulp gaat vaak via TeamViewer, maar als dit niet mogelijk is, probeer ik me het probleem of installatie in te beelden.

Voorlopig nog geen aparte pagina, maar dat komt nog wel.
Ook komt binnenkort alle contact info vrij (een aparte mail adres voor steunpunt komt ook nog).
Eerst even wachten op goedkeuring.

« Reactie #528 Gepost op: 2011/03/10, 18:19:32 »
Ik bedoel hiermee, dat ik geen geografische locatie heb voor een Steunpunt, maar overal beschikbaar ben.
Maar aangezien iedereen voor een specifieke plaats Steunpunt is geworden, weet ik niet zeker of dit echt een goed idee is.

« Reactie #529 Gepost op: 2011/03/10, 18:22:30 »
Jazeker, maar toch is het handig om je geografisch op de kaart te zetten  zodat mensen die je hulp nodig hebben bij jouw in de buurt jouw sneller om hulp vragen

« Reactie #530 Gepost op: 2011/03/10, 18:37:27 »
Dat is juist mijn idee: Er is geen plek nodig, want ik ben dan overal te bereiken, via de mail, ticket systeem, GTalk, en TeamViewer.
Er zijn volgens mij ook mensen op dit Forum in Mexico en Duitsland (zou nu wel veranderd kunnen zijn), die kunnen niet even langskomen.
Bovendien bevind ik me op een hele onpraktische lokatie voor veel Belgen en meeste Nederlanders (mijn echte lokatie bedoel ik dan).

Offline Luuk58

• Lid
« Reactie #531 Gepost op: 2011/03/10, 21:51:16 »
Sleep jezelf naar een oceaan naar keuze en meld je aan als steunpunt. Opgelost.

« Reactie #532 Gepost op: 2011/03/11, 13:19:54 »
Je gaat naar je profiel, klikt op Profielinformatie. Dan KLIK JE één keer met de linkermuisknop op je eigen vlaggetje en je verplaatst het handje naar de goede locatie. Daar klik je nog eens en de zaak is beklonken...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

« Reactie #533 Gepost op: 2011/03/11, 14:46:31 »
Niet op de hoofdpagina van uw profiel, maar eerst klikken op "Forumprofielinformatie". Slepen gaat daar wel niet (wat een beetje gek is), maar eerst op de marker klikken en daarna ergens anders klikken werkt wel.

Offline rman

• Lid
« Reactie #534 Gepost op: 2011/03/15, 20:50:24 »
He steunpunters,

Ik heb de laatste twee weken opvallend veel vragen.Leuk die belangstelling voor Ubuntu. Ervaren jullie dit ook?
steunpunt: Delft
Happy throngs, where ever you go

« Reactie #535 Gepost op: 2011/03/16, 22:48:05 »
He steunpunters,

Ik heb de laatste twee weken opvallend veel vragen.Leuk die belangstelling voor Ubuntu. Ervaren jullie dit ook?
Nee, dat niet zo (bij mij althans). Wat mij wel opvalt is dat ik op dit forum de laatste tijd steeds meer nieuwe gebruikers zie.

Wordt het toch nog wat met Ubuntu Linux.   :)

Offline rman

• Lid
« Reactie #536 Gepost op: 2011/04/08, 15:03:04 »
Ben ik weer als steunpunt eruit gegooid....

Opnieuw aanvinken en dan maar hopen dat ik weer op de kaart kom.
Ik dacht al wat is het de laatste week rustig.
Kan iemand eens kijken naar de steunpunten aanmeldig systeem /kaart. Het is al meerdere malen gebeurt dat ik zonder reden als steubpunt verwijderd ben..... zucht.....

net gekeken op de steunpuntenkaart...... ik sta er weer op  maar voor hoelang?
« Laatst bewerkt op: 2011/04/08, 15:05:03 door rman »
steunpunt: Delft
Happy throngs, where ever you go

« Reactie #537 Gepost op: 2011/04/23, 10:44:21 »
Ik heb mij ook aangemeld als steunpunt. In deze regio zat nog niemand als steunpunt. Zelf heb ik wel een paar lichamelijke beperkingen, waardoor reizen soms lastig kan zijn. Maar het neemt niet weg dat ik op andere manieren kan en wil helpen.

Groetjes,
Theo
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Offline johnroos

• Lid
« Reactie #538 Gepost op: 2011/04/23, 12:38:08 »
Ik heb me aangemeld als steunpunt in Rotterdam-Oost. Ik heb inmiddels begrepen dat voor het maken en opsturen van installatie CD/Usb' s een kleine kostendekkende vergoeding mag worden gevraagd.

Ik heb ook ontdekt dat men via wubi een U-installatie naast Windows op de PC kan zetten.

John Roos
Toshiba C660-1DG

Offline vds

• Lid
« Reactie #539 Gepost op: 2011/04/23, 16:59:20 »
Zet mij ook eens op de kaart A.U.B.
Blijkbaar sta ik er ook niet op.
Registered User # 531403

Toshiba  Laptop 17 inch type Satellite L670-Ubuntu 11.10

Offline heir4c

• Lid
« Reactie #540 Gepost op: 2011/04/23, 17:12:33 »
vds, als je steunpunt wil zijn moet je dat zelf aangeven in je profiel. Daar staat nu: Steunpunt > Nee
Dus veranderen in ja  (onder: Forumprofielinformatie en dan onderaan de knop om de veranderingen door te voeren) en dan ben je steunpunt.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline johnroos

• Lid
« Reactie #541 Gepost op: 2011/04/23, 17:58:17 »
Okay Femke dank je wel. Ik zal Wubi niet meer als aanrader noemen. Dank voor de tip.

Gr

John
Toshiba C660-1DG

« Reactie #542 Gepost op: 2011/04/23, 23:04:48 »
Zet mij ook eens op de kaart A.U.B.
Blijkbaar sta ik er ook niet op.
Je moet jezelf gewoon zelf op de kaart zetten.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #543 Gepost op: 2011/04/23, 23:56:11 »
Dat heeft  @heir4c  hem toch al geschreven. :rolleyes:
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #544 Gepost op: 2011/04/24, 00:07:45 »
Nee, @hier4c zei alleen hoe je aangeeft hoe je een #Steunpunt wordt.

Offline heir4c

• Lid
« Reactie #545 Gepost op: 2011/04/24, 02:07:51 »

Yep en zo stel je jezelf op de kaart als steunpunt. Dan word je markering rood in plaats van oranje en ben je te zien als de map op steunpunten alleen staat.
Maar blijkbaar gaat er af en toe eens wat mis want ik geloof dat vds al steunpunt heeft gestaan en dat hij weer weggevallen is. Gebeurd nog soms met anderen.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/

Offline Tom

• Lid
« Reactie #546 Gepost op: 2011/04/24, 09:30:53 »
vds, als je steunpunt wil zijn moet je dat zelf aangeven in je profiel. Daar staat nu: Steunpunt > Nee
Dus veranderen in ja  (onder: Forumprofielinformatie en dan onderaan de knop om de veranderingen door te voeren) en dan ben je steunpunt.

Hier schrijft @heir4c hoe VDS het moet doen.
Kan toch lezen ?.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline vds

• Lid
« Reactie #547 Gepost op: 2011/04/24, 09:55:32 »

Yep en zo stel je jezelf op de kaart als steunpunt. Dan word je markering rood in plaats van oranje en ben je te zien als de map op steunpunten alleen staat.
Maar blijkbaar gaat er af en toe eens wat mis want ik geloof dat vds al steunpunt heeft gestaan en dat hij weer weggevallen is. Gebeurd nog soms met anderen.

Dank je heir4c .
Dat klopt, ik heb inderdaad als steunpunt gestaan. Blijkbaar valt dat soms weg.

Zal het zo dadelijk eens goed zetten.

Viola, nu staat hem weer :D
« Laatst bewerkt op: 2011/04/24, 10:01:59 door vds »
Registered User # 531403

Toshiba  Laptop 17 inch type Satellite L670-Ubuntu 11.10

Offline Tom

• Lid
« Reactie #548 Gepost op: 2011/04/24, 10:43:52 »
Hoop dat je er van hebt genoten samen met je man. :D

Offline heir4c

• Lid
« Reactie #549 Gepost op: 2011/04/24, 11:11:52 »
Wanda, de waakhond is weg en nu wat reclame voor Gnome 3. Wel mooi.