Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Google Chrome/Chromium  (gelezen 126964 keer)

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
Re: Google Chrome!
« Reactie #25 Gepost op: 2009/06/13, 12:02:33 »
Dat zal wel een metapakket zijn, net als bijvoorbeeld ubuntu-desktop of ubuntustudio-desktop.
Die kan je gewoon verwijderen zonder dat de rest ook verwijderd wordt.

« Reactie #26 Gepost op: 2009/06/13, 12:37:04 »
Volgens mij gaat dit draadje over Google Chrome  ;)
OS: Ubuntu Gnome 24.04/Xubuntu 24.04; Windows 10/11 (dualboot) en RPI 2, 3,4 en 5: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bookworm xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Offline ubby

• Lid
« Reactie #27 Gepost op: 2009/06/13, 12:45:47 »
Citaat van: maasnet
Volgens mij gaat dit draadje over Google Chrome

Vandaar ik ook met het idee kwam om tijdens de Ubuntu installatie de optie te krijgen om te kiezen tussen een paar browsers waaronder Google Chrome ;)

« Reactie #28 Gepost op: 2009/06/13, 14:00:10 »
Inderdaad moeten we weer even ontopic gaan. Ubby, als je het idee hebt om een andere browser te kunnen kiezen tijdens de installatie, open daar dan een nieuw topic over in Offtopic en/of open het op Ubuntu Brainstorm.

« Reactie #29 Gepost op: 2009/06/16, 10:55:23 »
Ik heb voor de lol Firefox en Chrome, de snelheid voor het laden van Localhost laten testen, met Ubuntu en stopwatch.
Firefox:
00:00:02:00 (Precies).

Chrome:
00:00:00:43 (Ook precies).

« Reactie #30 Gepost op: 2009/06/16, 12:02:52 »
Ik heb voor de lol Firefox en Chrome, de snelheid voor het laden van Localhost laten testen, met Ubuntu en stopwatch.
Firefox:
00:00:02:00 (Precies).

Chrome:
00:00:00:43 (Ook precies).
Kan wel kloppen, Chrome stelt nog niet zo veel voor. Als je Firefox "uitkleed" zal je ook die tijd halen. 8)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline thieuke

• Lid
« Reactie #31 Gepost op: 2009/06/16, 12:21:42 »
Kan wel kloppen, Chrome stelt nog niet zo veel voor. Als je Firefox "uitkleed" zal je ook die tijd halen. 8)

Ja maar het doel van Chrome is om uitgelkleed te blijven om zo een snelle browser neer te zetten. Tenminste, dat begreep ik een beetje van de informatie op de site van google chrome.
Compaq Presario S5190NL, AMD Athlon XP 2.3 Ghz, 1x 320 Gb Seagate Barracuda, 1x 250 Gb Seagate Barracuda, Nvidia GeForce4 chipset, 2x 1Gb DDR 333 MHz,  Nvidia GeForce FX 5500 256 MB DDR, Kubuntu 9.04, KDE 4.2.4.

« Reactie #32 Gepost op: 2009/06/16, 15:38:36 »
Yep, dit is ook mijn ervaring. Chrome is meer een tegenhanger van IE dan FF (3.0). Chrome onder linux is heel beperkt. Naar mijn idee geen alternatief voor FF onder Linux.

« Reactie #33 Gepost op: 2009/06/16, 15:43:39 »

Ja maar het doel van Chrome is om uitgelkleed te blijven om zo een snelle browser neer te zetten. Tenminste, dat begreep ik een beetje van de informatie op de site van google chrome.
Volgens mij een beetje teveel uitgekleed. Mag de browser voor het recht toe recht aan werk snel zijn, ik mis toch wat plugins, dat mag best ten koste gaan van snelheid. Ik denk toch een beetje verkeerde inschatting van Google.  :(

Offline thieuke

• Lid
« Reactie #34 Gepost op: 2009/06/16, 16:20:39 »
heb eigenlijk niet echt problemen ondervonden in Chrome, met plug-ins. Alleen als het om Silverlight ging. Nou moet ik zeggen dat ik het niet bijzonder veel heb gebruik, dus misschien gewoon nooit tegengekomen.
Compaq Presario S5190NL, AMD Athlon XP 2.3 Ghz, 1x 320 Gb Seagate Barracuda, 1x 250 Gb Seagate Barracuda, Nvidia GeForce4 chipset, 2x 1Gb DDR 333 MHz,  Nvidia GeForce FX 5500 256 MB DDR, Kubuntu 9.04, KDE 4.2.4.

« Reactie #35 Gepost op: 2009/06/16, 17:19:14 »
@Gijsbert: Plugins zijn ze mee bezig. Is een bekende bug.

Ook krijgt Google Chrome binnenkort een add-ons gedeelte, net als Firefox.

« Reactie #36 Gepost op: 2009/06/16, 17:25:49 »
Ik vind het geen goede browser. Wat is er zo speciaal aan, behalve dat het webkit heeft?

Offline ubby

• Lid
« Reactie #37 Gepost op: 2009/06/16, 20:11:49 »
Citaat van: Cumulus007
Ik vind het geen goede browser. Wat is er zo speciaal aan, behalve dat het webkit heeft?

Snel, simpel en het werkt prettig.
Chrome is eigenlijk wat Firefox in de begintijd was.
Ik moet wel zeggen dat ik Chrome alleen op Windows heb getest en niet mee kan praten over de Linux versie.

Offline Emil

• Lid
« Reactie #38 Gepost op: 2009/06/16, 20:14:40 »
Het is nog maar een alpha versie en je oordeel is al dat het geen goede browser is? Anyways, het is een nieuwe browser die helemaal opnieuw van nul opgebouwd is. Tabbladen hebben elk hun eigen proces waardoor de kans kleiner is dat de hele browser crasht als er 1 'slechte' pagina is. (er zijn natuurlijk nog andere positieve dingen maar dit is er een van)

Offline kriekske

• Lid
« Reactie #39 Gepost op: 2009/06/16, 20:57:13 »
Ik vind het zeer goed werken. Ik mis enkel nog de flash-plugin en iets meer opties om alles in te stellen.
Firefox is veel logger, maar iedereen zijn voorkeur hé.

Offline thieuke

• Lid
« Reactie #40 Gepost op: 2009/06/17, 07:16:58 »
Het is nog maar een alpha versie en je oordeel is al dat het geen goede browser is?

Dat is niet waar! Chrome was op mijn Windows XP (Laptop) geen testversie. Verder heb ik geen echt voordeel gehad bij Google Chrome. Daarmee ben ik het dus met Cumulus eens!

Heb nu Opera 10, wel een testversie! Die is op mijn XP machientje ook over de flos gegaan, net als chrome, maar daarbij is Opera 10 dus wel een testversie, op mijn Kubuntu is Opera nog niet over de kop gegaan, maar Chrome heb ik niet getest op mijn Kubuntu.

Bovendien:
Het ziet er wat mij betreft grafische gezien niet mooi genoeg uit. Ik draai niet voor niets Kubuntu. Alles is daarop mooi aangepast naar mijn eigen wens, tot en met de icoontjes aan toe, en dan komt Google Chrome met zo'n lelijk uiterlijk. Alleen zie ik dat niet als sterke reden, want uiterlijken kan je aanpassen natuurlijk. Alleen weet ik niet of er voor Google Chrome ook Skins komen.

Offline ubby

• Lid
« Reactie #41 Gepost op: 2009/06/17, 08:53:12 »
Hier is een artikel met een test waar te lezen is waar de verschillen zitten:
http://www.techradar.com/news/internet/web/tested-google-chrome-vs-ie8-vs-firefox-3-1-462848
En niet te vergeten, de verrassende winnaar =D
« Laatst bewerkt op: 2009/06/17, 08:54:44 door ubby »

« Reactie #42 Gepost op: 2009/06/17, 08:56:52 »
Wel, ik heb hem ook op Windows geprobeerd, maar was echt niet onder de indruk. Het mist gewoon veel te veel functies, zelfs het verschrikkelijke Konqueror heeft meer. Dingen als dat Speed Dial gebruik ik niet.

Offline thieuke

• Lid
« Reactie #43 Gepost op: 2009/06/17, 09:06:54 »
even de final verdict bekeken. Ze blijven dus toch bij Firefox 3.1. Voorlopig dan.

Jammer dat Opera er niet mee getest is. Was ik wel benieuwd naar. Heb nu best goeie ervaringen inmiddels met Opera, zowel op Xp als Kubuntu. In ieder geval betere ervaring dan Firefox, welke toch de winnaar was uit bovenstaande test.

@Cumulus, speed dial is wel een uitkomst voor bijvoorbeeld mijn ouders. Voor hen is dat veel makkelijker te begrijpen en in te stellen dan bijvoorbeeld bladwijzers. Die functie zie ik dan ook graag.

Verder heeft tegenwoordig iedere browser speed dial, dus verwacht ook niet dat die functie verdwijnt, maar ik vind hem zelf ook wel praktisch. Moet wel zeggen dat de speeddial van Opera 10 echt een heel stuk beter is geworden ten opzichte van Opera 9. Meer instellingsmogelijkheden (en ik vind het leuk dat ik de achtergrond aan kan passen, voegt weer iets toe aan het grafische op mijn systeempje).

Offline Emil

• Lid
« Reactie #44 Gepost op: 2009/06/17, 10:10:32 »
Het is nog maar een alpha versie en je oordeel is al dat het geen goede browser is?

Dat is niet waar! Chrome was op mijn Windows XP (Laptop) geen testversie. Verder heb ik geen echt voordeel gehad bij Google Chrome. Daarmee ben ik het dus met Cumulus eens!

Heb nu Opera 10, wel een testversie! Die is op mijn XP machientje ook over de flos gegaan, net als chrome, maar daarbij is Opera 10 dus wel een testversie, op mijn Kubuntu is Opera nog niet over de kop gegaan, maar Chrome heb ik niet getest op mijn Kubuntu.

Bovendien:
Het ziet er wat mij betreft grafische gezien niet mooi genoeg uit. Ik draai niet voor niets Kubuntu. Alles is daarop mooi aangepast naar mijn eigen wens, tot en met de icoontjes aan toe, en dan komt Google Chrome met zo'n lelijk uiterlijk. Alleen zie ik dat niet als sterke reden, want uiterlijken kan je aanpassen natuurlijk. Alleen weet ik niet of er voor Google Chrome ook Skins komen.
Ah, je hebt hem op Windows geprobeerd. In ieder geval blijft het een soort van testversie hoor, veel functies zoals bijvoorbeeld plugins komen er in versie 3. Mozilla en Opera hadden toch ook niet al hun functies vanaf het begin?
Geef Chrome even de tijd en het kan een erg goede  speler op de browsermarkt worden.

Offline thieuke

• Lid
« Reactie #45 Gepost op: 2009/06/17, 10:30:34 »
Ik heb ook nergens gezegd dat ik niet naar volgende versies zal kijken.

Voor nu is het voor mij Opera, maar als Chrome, FireFox, Internet Explorer, Konqueror, Opera weer met een nieuwe versie komt, dan gaan we uiteraard opnieuw kijken welke het meest prettig werkt.

« Reactie #46 Gepost op: 2009/06/17, 11:33:51 »
Gooi Chrome en de andere maar in de vuilnisbak, MS slaat hard terug http://www.bing.com/?mkt=nl-NL&form=M00NNE&publ=CIQEMAIL&crea=EML_Search_Where_You_Are_1X1  Bing! dus. Ik neem een overstap, weer terug naar MS in overweging, i dreaming of a white christmas. :rolleyes:
« Laatst bewerkt op: 2009/06/17, 11:37:25 door Gijsbert »

« Reactie #47 Gepost op: 2009/06/17, 11:34:58 »
Bing is een zoekmachine (een echte prutzoekmachine trouwens), Chrome is een browser ;)

« Reactie #48 Gepost op: 2009/06/17, 11:36:23 »
Ik vind het zeer goed werken. Ik mis enkel nog de flash-plugin en iets meer opties om alles in te stellen.
Firefox is veel logger, maar iedereen zijn voorkeur hé.

Zoals ik al eerder aanhaalde: ondersteuning voor plugins (java, flash e.d.) is een bekende bug en wordt z.s.m. opgelost: http://code.google.com/p/chromium/issues/detail?id=8203&q=plugins%20linux&colspec=ID%20Stars%20Pri%20Area%20Type%20Status%20Summary%20Modified%20Owner%20Mstone

;)

« Reactie #49 Gepost op: 2009/06/17, 11:39:51 »
Bing is een zoekmachine (een echte prutzoekmachine trouwens), Chrome is een browser ;)
Dat denk jij, in mijn ogen en afgaand op mijn oordeel, moet jouw bewering net anders om zijn. Viva la Bing!  8)
« Laatst bewerkt op: 2009/06/17, 11:48:08 door Gijsbert »