Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: voorkeurspeler mp3 instellen in ubuntu 9.04  (gelezen 1622 keer)

marloes

• Gast
voorkeurspeler mp3 instellen in ubuntu 9.04
« Gepost op: 2009/05/30, 16:53:42 »
goede middag

schijnbaar heb ik iets verkeerd gedaan bij multimedia installeren. Ik wil audicy instellen alls voorkeurspeler. bij computertip multimedia ( compleet maken ) staat het volgende

a Locaties-Persoonlijke map

b Rechtsklik muis op mp3 bestand

Maar ik vind in mijn Persoonlijke map geen mp3 bestand

Wat heb ik verkeerd gedaan?

graag hulp

Marloes

Re: voorkeurspeler mp3 instellen in ubuntu 9.04
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/30, 16:55:24 »
Of een andere map waar een mp3-bestand staat.

marloes

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/30, 17:22:20 »
ik heb alle mappen nagekeken maar geen map mp3. gevonden.  Misschien toch niet goed  w32 codecs geinstalleeerd. ik had moeite met het hoofdstul GPG sleutel er staat schakel de medibuntu-bron het beste weer uit . Ik begrijp dit niet en denk dat mp3 nu niet geinstalleerd is. Wat doe ik nu? Ik heb naar mijn weten goed gekopieerd en geplakt.

Gr Marloes

« Reactie #3 Gepost op: 2009/05/30, 17:36:44 »
Marloes, dat onderdeel kun je gewoon overslaan, dat is allemaal niet nodig. In principe hoef je alleen maar de Ubuntu Restricted Extras te installeren. Dit pakket bevat Flash, Java, Microsoft-lettertypen, codecs voor mp3, avi enzovoorts.

Weet je trouwens zeker dat je Audacity als voorkeursspeler wil gebruiken? Audacity is een muziekeditor en geen muziekafspeler.

marloes

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2009/05/30, 18:04:43 »
hallo cumulius

bedankt voor je snelle antwoord. Waar vind ik ubuntu Restricted Extras ? stom denk ik maar bij mij staat alles in het nederlands. Als je zo vriendelijk wilt zijn om me dat uit te leggen dan ben ik weer een stap verder.  En is dat pakket compleet of moet ik alles  apart installeren?

met vriendelijke groeten

Marloes

« Reactie #5 Gepost op: 2009/05/30, 18:12:07 »
Toepassingen -> Installeren/verwijderen. Voer nu in bij het zoekvak: Ubuntu Restricted Extras. Vink het pakket aan om te installeren en druk op Toepassen.

Ubuntu Restricted Extras zelf bevat eigenlijk niets: het pakket installeert Java, Flash enz. automatisch mee.

marloes

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 2009/05/30, 18:43:25 »
gevonden! maar nu kan het niet installeren omdat het conflicteert met andere  geinstalleerde software. Dit moet eerst verwijderd worden.

ik heb het helemaal gedaan volgens  computertip "meteen na de installatie ¨

kan ik dit nog deinstalleren en dan zou het voornamelijk gaan over het  Multimedia (compleet maken ) denk ik tenminste.

Wat doe ik nu? :-[ Had ik eerst maar wat gevraagd, maar ik dacht ik doe het  met de site ¨m eteen na de installatie ¨)

Kan ik net als in windows terug gaan naar een  ander herstelpunt ? en zo ja is het dan weg  die codecs w32?

Ik wilde jullie niet  zoveel lastig  vallen maar je ziet her resultaat.

Marloes

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #7 Gepost op: 2009/05/30, 18:46:44 »
Marloes, even terug naar af:
Er staat standaard helemaal geen mp3-bestand in Ubuntu. Zo'n muziekbestandje moet je er eerst zelf inzetten. Daarna kun je je voorkeursspeler aanwijzen.

Verder niks doen, je wil allemaal dingen doen die overbodig en mogelijk zelfs schadelijk zijn.

marloes

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 2009/05/30, 18:54:00 »
oke maar hoe installeer ik alsnog de ubuntu restricted extras zoals  cumulius adviseerde?

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #9 Gepost op: 2009/05/30, 19:11:44 »
Die heb je al, want dat zit ook in mijn handleiding. En die heb je gevolgd, zoals je zelf zegt.

marloes

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 2009/05/30, 19:30:43 »
wow heb jij dat geschreven? Mijn complimenten!  ik heb alles gedaan maar geknoeid met die w32codecs. Dus ik weet niet of ik nu  die software moet verwijderen?  Ik ben een leek en U bent een Prof dus a.ub advies.

vriendelijke groeten  Marloes

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #11 Gepost op: 2009/05/30, 19:36:43 »
Bedankt voor het compliment.  :-)

Het belangrijkste is, dat je de w32codecs hebt geïnstalleerd. De bijbehorende pakketbron hoef je naderhand niet per se te verwijderen, dus laat gewoon maar zitten.

Je installatie is klaar, nu kun je je computer gewoon gaan gebruiken voor de leuke dingen (websites bekijken, muziek draaien, films en filmpjes bekijken, e-mailen, teksten schrijven).

marloes

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 2009/05/30, 21:20:29 »
Hallo Pjotr

Ik denk niet dat ik alles van w32codecs heb geinstalleerd. Ik ben gekomen tot MEDIBUNTU-keyring. Nu moet ik een  wwarschuwing krijgen dat ik niet-geverifeerde software ga installeren dit heb ik niet gekregen.

Moet ik alles van voorafaan  gaan doen??

graag  hulp, ik wil n.l dit goed geinstalleerd hebben

gr. Marloes

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #13 Gepost op: 2009/05/30, 23:10:11 »
Hallo Pjotr

Ik denk niet dat ik alles van w32codecs heb geinstalleerd. Ik ben gekomen tot MEDIBUNTU-keyring. Nu moet ik een  wwarschuwing krijgen dat ik niet-geverifeerde software ga installeren dit heb ik niet gekregen.

Moet ik alles van voorafaan  gaan doen??

graag  hulp, ik wil n.l dit goed geinstalleerd hebben

gr. Marloes

Als de handleiding te ingewikkeld voor je is, dan kun je eens proberen of je zonder de w32codecs ook goed uit de voeten kunt.

Per slot van rekening heb je al 99 % multimediadekking door het eerste deel van de handleiding. Misschien heb je die laatste 1 % niet eens nodig, in jouw geval.