Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Installatie computers voor GoforAfrica (Nu al 17 klaar, wanneer de rest?)  (gelezen 59764 keer)

Offline mrGee

• Lid
@ Joop,  je hebt van die chinees trouwens niet erg veel gemist, uiteindelijk was het
heel goed knaagbaar, maar traaaag, traaaag, we zaten er al over te denken,
om de lokale pizzaservice te bellen en die laten leveren aan onze tafel.
-- = >  simplify if you can   -- = >

Offline joho

• Lid

was een gezellige en nuttige dag om zo mensen achter ubuntu.nl te leren kennen voor een goed doel
als de vrouw niet hoeft te werken (onregelmatige diensten) kom ik de volgende keer weer
laat maar weten wanneer

mvg  joris

Offline joop13

• Lid
Re: Installatie computers voor GoforAfrica (Nu al 17 klaar, wanneer de rest?)
« Reactie #152 Gepost op: 2009/11/22, 16:58:04 »
Om nog even weer terug te kijken op gisteren, hier zijn de foto's http://www.goforafrica.nl/fotos?id=45. Al deze foto's mogen we gebruiken voor het artikel voor Jan Stedehouder. Willen we ze in hoge resolutie dan stuurt Jan ze ons graag toe. Reekje wilde wel een verslagje schrijven? En wie nog meer? Het moet uiteindelijk in het Engels maar daar komen we wel uit als we een verslag hebben. Ik wil de tekst vanuit het Nederlands wel omzetten in, hopelijk begrijpelijk, Engels.

Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Offline joop13

• Lid
« Reactie #153 Gepost op: 2009/11/22, 17:09:30 »
+1 Meld je aan!!

Kan iedereen ook zien hoe pinguins met een baard eruit zien.  =D =D =D =D =D =D =D =D
« Laatst bewerkt op: 2009/11/22, 17:11:19 door joop13 »
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Offline Drummies

• Lid
« Reactie #154 Gepost op: 2009/11/22, 17:22:16 »
Wanneer @joop13 is het ¨vervolg¨, meen gelezen te hebben dat het in de maand december moet gaan plaats vinden.

Even kijken of er nog ergens een ¨gaatje¨ te prikken is ........geef me in ieder geval de gelegenheid om een baard te kweken  =D
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

« Reactie #155 Gepost op: 2009/11/22, 17:23:21 »
Om nog even weer terug te kijken op gisteren, hier zijn de foto's http://www.goforafrica.nl/fotos?id=45. Al deze foto's mogen we gebruiken voor het artikel voor Jan Stedehouder. Willen we ze in hoge resolutie dan stuurt Jan ze ons graag toe. Reekje wilde wel een verslagje schrijven? En wie nog meer? Het moet uiteindelijk in het Engels maar daar komen we wel uit als we een verslag hebben. Ik wil de tekst vanuit het Nederlands wel omzetten in, hopelijk begrijpelijk, Engels.

Maak je maar geen zorgen over het Engels. Ik werk nu aan een boek over PC-BSD in het Engels en schrijf regelmatig voor BSD Magazine. Dat komt wel goed ;) Een verslagje in het Nederlands (met de foto's) is meer dan voldoende.

Ciao

Jan

Offline joop13

• Lid
« Reactie #156 Gepost op: 2009/11/22, 18:58:36 »
@ Jan Stedehouder: Ik moest je de bewondering overbrengen van Jan Huizinga voor de filmpjes. Hij was diep onder de indruk van de film die hij gezien heeft.
Wij zullen je dan het verslag toesturen, en wat mij betreft mag je ook zelf aangeven welke foto's het beste passen bij een verslag van deze sessie.

En nu, wanneer gaan we verder:

Ik kan wel                                                                  ik kan niet
5 december        joop13
12 december                                                                                      joop13
19 december      joop13  tot 14.00 uur
2 januari            joop13
9 januari                                                                                            joop13
16 januari
23 januari

Natuurlijk is deze inschrijving niet beperkt tot de mensen die er al mee bezig geweest zijn. Iedereen wordt uitgenodigd om te helpen!

« Laatst bewerkt op: 2009/11/22, 19:01:03 door joop13 »

Offline mrGee

• Lid
« Reactie #157 Gepost op: 2009/11/22, 19:09:05 »
@ Joop jij kan wel op 5 december?, ik dacht dat je met zo'n baard je wel verplicht aan een bepaalde
culturele verplichting moest voldoen  =D

Eigenlijk kan ik diverse zaterdagen wel, alleen welke; dat hangt sterk van wat werkopdrachten en wat
deadlines af. Ik probeer thuis in ieder geval nog wat voedingen, aan wat rondslingerende mobo's uit.
lege kasten staan er nu voldoende in de loods, misschien kunnen dan nog wat pentium 4's erbij.
Met dat wat nu nog in de loods staat, lijkt het me echt "knip en plakwerk, van veel maak je er nog eentje"
te gaan worden.

Groeten Gerrit

Offline joop13

• Lid
« Reactie #158 Gepost op: 2009/11/22, 19:13:50 »
@ MrGee: Ja, misschien moet ik tussendoor wel even weg, maar daar merk je niks van want in die functie XD XD kun je op meerdere plaatsen tegelijk zijn.

En voor de rest: als ik dat zo bekeken heb, is het hetzelfde als gisteren: constateren dat een onderdeel het niet doet en dat we dat uit een andere halen die toch al half leeg is. Ik denk dat we nog wel boven de 30 complete machines komen ;)

« Reactie #159 Gepost op: 2009/11/22, 19:23:28 »
@ Jan Stedehouder: Ik moest je de bewondering overbrengen van Jan Huizinga voor de filmpjes. Hij was diep onder de indruk van de film die hij gezien heeft.
Wij zullen je dan het verslag toesturen, en wat mij betreft mag je ook zelf aangeven welke foto's het beste passen bij een verslag van deze sessie.
* Jan Stedehouder bloost een beetje

Uiteraard graag gedaan. Dit is echt een leuk community project dat helemaal bij de filosofie van Ubuntu hoort. Voor mij is deze eerste set filmpjes een goed startpunt. Ik zat al te denken of het zinvol/mogelijk is om wat later in 2010 (eind eerste kwartaal) een nog wat uitgebreider set naar de ontvangers te sturen? Er zijn nog heel wat meer onderwerpen die in korte filmpjes toegelicht kunnen worden.

Offline joop13

• Lid
« Reactie #160 Gepost op: 2009/11/22, 19:27:12 »
* Jan Stedehouder bloost een beetje

Uiteraard graag gedaan. Dit is echt een leuk community project dat helemaal bij de filosofie van Ubuntu hoort. Voor mij is deze eerste set filmpjes een goed startpunt. Ik zat al te denken of het zinvol/mogelijk is om wat later in 2010 (eind eerste kwartaal) een nog wat uitgebreider set naar de ontvangers te sturen? Er zijn nog heel wat meer onderwerpen die in korte filmpjes toegelicht kunnen worden.

Dat is een goed idee! En het zal vast mogelijk zijn omdat Jan Huizinga wel weet waar die computers heen gaan. Dan zouden we een CD op kunnen sturen met de filmpjes.

Offline reekje

• Lid
    • http://www.reekje.nl
« Reactie #161 Gepost op: 2009/11/22, 20:16:53 »
niet een cd maar minimaal 10 want het zouden ongeveer negen scholen zijn waar die computers heen gaan
dan wil ik die cd' we; weer branden

ook als we de volkgende keer cd's te kort komen wil ik wel branden

wen wat aanwezig zijn betreft , als ik geen andere verplichtingen heb en vervoer heb wil ik de volgende keer weer van de partij zijn

zoals het er nu uit ziet kan ik:
28 nov kan ik wel
5   dec kan ik wel
12 dec liever niet instalparty oss
19 dec kan ik niet of het moet te regelen zijn dat ik om 18.00 in Deventer ben.
26 dec Waarschijnlijk niet er staat iets vaags in mijn agenda
2   jan kan ik wel
9   jan kan ik niet ubuntu clubje aperldorn
mits het vervoer mee zit.

« Laatst bewerkt op: 2009/11/22, 20:20:27 door reekje »

« Reactie #162 Gepost op: 2009/11/22, 21:21:49 »
Ik ben ook weer beschikbaar om te helpen maar liever niet op 5 december en 2 januari.
OS: Ubuntu Gnome 24.04/Xubuntu 24.04; Windows 10/11 (dualboot) en RPI 2, 3,4 en 5: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bookworm xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

« Reactie #163 Gepost op: 2009/11/22, 21:35:03 »

moet maar afwachten of ik een kadootje krijg zoveel computers heb ik nog niet in elkaar gezet ;)
OS: Ubuntu Gnome 24.04/Xubuntu 24.04; Windows 10/11 (dualboot) en RPI 2, 3,4 en 5: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bookworm xfce, Retropie en Twister

Offline jeroenl

• Lid
« Reactie #164 Gepost op: 2009/11/22, 23:16:32 »

5 december        
12 december                                                                                    
19 december  

2 januari          
9 januari                                                                                            
16 januari
23 januari
Vanaf januari geen probleem.
Tevens kan ik mensen ophalen vanaf station oss centraal, en er weer afzetten.
« Laatst bewerkt op: 2009/11/22, 23:42:34 door jeroenl »

Offline heir4c

• Lid
« Reactie #165 Gepost op: 2009/11/22, 23:39:48 »
Wel, ik moet zeggen, prachtig initiatief. Zit hier wel in België dus voor mij onmogelijk om daar aan mee te helpen.
Maar het heeft mij geïnspireerd en wil dit ook wel doen in België in de loop van volgend jaar. Dus ik kan aan de slag om tegen volgend jaar allerlei hardware op te sporen en bij elkaar te zoeken. Om die dan tegen het einde van 2010 in orde te maken. Misschien daarom niet alleen voor Afrika maar kan ook voor mensen met weinig geld hier in Gent.

Dus, nogmaals proficiat mannen en dame om dit gedaan te krijgen.  8)  O0
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline jeroenl

• Lid
« Reactie #166 Gepost op: 2009/11/22, 23:42:19 »
Wel, ik moet zeggen, prachtig initiatief. Zit hier wel in België dus voor mij onmogelijk om daar aan mee te helpen.
Maar het heeft mij geïnspireerd en wil dit ook wel doen in België in de loop van volgend jaar. Dus ik kan aan de slag om tegen volgend jaar allerlei hardware op te sporen en bij elkaar te zoeken. Om die dan tegen het einde van 2010 in orde te maken. Misschien daarom niet alleen voor Afrika maar kan ook voor mensen met weinig geld hier in Gent.

Dus, nogmaals proficiat mannen en dame om dit gedaan te krijgen.  8)  O0
De eer gaat voornamenlijk naar de mensen van Go4 Afrika die de computers er ook echt heenbrengen en de mensen daar helpen.

Btw ik vergat Levix computers nog te bedanken voor de goedkope bios batterijen! Nedis liet me in de steek, qua levertijd en de mannen van Levix verkochte er me 20 voor inkoop prijs!

Offline mrGee

• Lid
« Reactie #167 Gepost op: 2009/11/22, 23:56:22 »
@ heir4c; België zou ook voor dit project ook wel eens interessant kunnen zijn;

In Gambia waarschijnlijk niet, maar in één van de franstalige landen waar die stichting ook
actief is, lijkt me een donatie van bijv. oude azerty keyboards wel wat.

Groeten Gerrit

Offline heir4c

• Lid
« Reactie #168 Gepost op: 2009/11/23, 00:09:19 »
Ik heb hier al 3 azerty's toetsenborden liggen en een oude seriële poort muis en tegen volgend jaar kan ik mijn 2 oude crt'jes van 14" ook er bij doen. 't Is toch al een begin.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline reekje

• Lid
« Reactie #169 Gepost op: 2009/11/23, 22:38:50 »
niet een cd maar minimaal 10 want het zouden ongeveer negen scholen zijn waar die computers heen gaan
dan wil ik die cd' we; weer branden

ook als we de volkgende keer cd's te kort komen wil ik wel branden

wen wat aanwezig zijn betreft , als ik geen andere verplichtingen heb en vervoer heb wil ik de volgende keer weer van de partij zijn

zoals het er nu uit ziet kan ik:
28 nov kan ik wel
5   dec kan ik wel
12 dec liever niet instalparty oss
19 dec kan ik niet of het moet te regelen zijn dat ik om 18.00 in Deventer ben.
26 dec Waarschijnlijk niet er staat iets vaags in mijn agenda
2   jan kan ik wel
9   jan kan ik niet ubuntu clubje aperldorn
mits het vervoer mee zit.

19 dec kan ik wel maar mag het niet te laat worden, want de volgende dag heb ik meen afspraak om 10.00
26 dec kan ik waarschijnlijk ook wel, dat vage in mijn agenda is al opgelost.

groetjes van reekje

Offline joop13

• Lid
« Reactie #170 Gepost op: 2009/11/23, 22:41:46 »
@ reekje: 26 december heb ik niet bijgezet omdat dat 2e kerstdag is ;)

Offline reekje

• Lid
« Reactie #171 Gepost op: 2009/11/23, 23:10:52 »
o sorry niet aangedacht

groetjes reekje

Offline joop13

• Lid
« Reactie #172 Gepost op: 2009/11/25, 21:34:53 »
Aan allen die mee willen werken aan de installatie!

Ik stel voor om 5 december verder te gaan met het installeren van de computers. Tijd: vanwege Sinterklaas van 10 tot 16.00 uur?
In ieder geval kunnen:
Arie, MrGee, Reekje, Joop,
Niet: Jeroenl
Misschein: maasnet, joho?
Weet niet: oo7 en nog een leerling van school

Misschien kunnen chris, Bas, xubxub ook komen?

Groeten, Joop

« Reactie #173 Gepost op: 2009/11/25, 21:53:00 »
Ik heb even met de directie  :) overlegd  maar ik kom 5 december ook!!

Offline joop13

• Lid
« Reactie #174 Gepost op: 2009/11/25, 21:54:21 »
Ik heb even met de directie  :) overlegd  maar ik kom 5 december ook!!
Geweldig! Dank de directie namens het Ubuntu-installatieteam en GoforAfrica.