Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: venster slepen [jaunty asus eee 701]  (gelezen 1440 keer)

Offline chris.

• Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
venster slepen [jaunty asus eee 701]
« Gepost op: 2009/05/13, 21:06:39 »
ik heb een probleempje op mn asus eee 701 4g waar ik niet uitkom.

ik heb hier jaunty opgezet, niet de unr maar de gewone omdat de remix mijn processor niet goed ondersteund en traag werkt.

eerder stond hier eeebuntu base op [8.10] en kon ik met ALT + linkermuisknop vensters verslepen tot buiten het scherm,
dit kan nu nog steeds behalve als ik het venster naar boven wil slepen om bv een ok knop oid te kunnen klikken.
als ik hem naar boven wil slepen "botst" hij tegen de bovenste balk aan/de bovenste werkbalk houd het venster tegen.

ik kan natuurlijk in werkblad wisselaar meerdere rijën aanmaken om naar het venster daar beneden te gaan maar dis is omslachtig,

de balk verwijderen is ook geen optie, de netwerk aplet heb ik nodig om te kunnen switchen tussen mn wlan en mobile tel,
en de aplet verplaatsen kan ook niet, anders had ik deze beneden neergezet.

ik heb ook compiz al eens geinstalleerd om een optie te zoeken maar niet gevonden,
daarbij is dit netbookje ook niet echt geschikt voor compiz dus die laat ik liever uit.

iemand dit al een bij de hand gehad en een tip voor me?

edit/ de bovenbalk er even verplaatst, dus naar onder gezet en blijkt dat de bovenkant van mn scherm het tegenhoudt, ook zonder balk wil het scherm er niet voorbij gesleept worden, dit kan wel links rechts en naar beneden.
« Laatst bewerkt op: 2009/05/13, 21:15:15 door chris. »

Offline chris.

• Lid
Re: venster slepen [jaunty asus eee 701]
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/13, 21:56:39 »
trouwens, hezelfde vensterslepen lukt ook niet op mn jaunty desktop,

dus wel naar links/rechts en onder maar niet naar boven,
mischien dat dit iemand op een ander spoortje zet?

Offline Drummies

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/13, 22:20:04 »
chris hier hetzelfde kan een geopend venster of item wel links of rechts verslepen mbv alt linker muisklik,echter boven en beneden balk botst.....echter en dan komt de truc als je paneel eigenschappen>>achtergrond invuld als geen(systeemthema ) en daarna weer in de originele stand bij mij is dat effen kleur lukt het wel zeer eigenaardig
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline chris.

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/05/13, 22:25:53 »
hmm vreemd, even geprobeerd,, ik had hem al op gewoon systeem thema staan,

maar ook als ik hem verander naar afbeelding [geen]  wil het niet en ook niet als ik hem daarna terug zet naar geen[systeemthema].

en ook als ik wel een afbeelding instel wil hij er niet voorbij, gek dat het niet wil.
ik heb trouwens de effecten op normaal staan, ik neem aan jij ook?

Offline Drummies

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/05/13, 22:31:48 »
visuele effecten staan hier uit ...wat je ook kan proberen is bij paneeleigenschappen oriéntatie boven paneel in te stellen op onder paneel

Offline chris.

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2009/05/13, 22:36:26 »
dat heb ik idd ook geprobeerd, dan heb ik wel even een dubbel paneel onder maar om te testen is dat geen probleem,
het gekke is dat dan de bovenste rand van mn scherm de boosdoener is,

en dit niet alleen op mn eee maar als ik hetzelfde truckje uithaal op mn desktop dan wil hij daar ook niet voorbij de bovenste rand schuiven,
dus ook de bovenkant van mn scherm is dan de grens.

dit allemaal op twee totaal verschillende systemen, allebij met jaunty, en alleen aan de bovenkant van het scherm.
ik kan me niet herrineren dat ik dit in voorgaande versies ook had, daar kon ik altijd alle vensters alle kanten op buiten beeld slepen.

Offline Drummies

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2009/05/13, 22:49:47 »
volgens mij en dit lijkt echt lullig bepaald de manier waar je het te verplaatsen item vast klikt hoe ver je het kan verschuiven....pak je het te verschuiven item helemaal onderin vast kan je deze doorschuiven pak je hem bovenin dan botst deze op je bovenste paneelbalk

Offline chris.

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2009/05/13, 22:54:02 »
ik was al blij,, en idd met een firefox scherm lukt dit truckje maar met een nautilus venster bv lukt dit weer niet.

maar idd lullig dat je dit met een FF scherm echt in het onderste balkje moet pakken,
dit balkje is er niet in instellingsschermen dus wil het daar niet.

het wordt steeds gekker XD

Offline Drummies

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2009/05/13, 23:03:14 »
heb je nog meer van die leuke vragen  =D...doe straks geen oog meer dicht zie dan alleen nog maar niet te verslepen item voorbij komen  =D

maar idd zo iets simpels ik weet het niet meer  :(