Hallo allemaal,
eerst wil ik zeggen dat ik net het hele topic heb doorgelezen, maar de Google site en wiki nog niet, dus als ik iets uit het oog mis, excuseer mij dan hiervoor.
Ten eerste wil ik mij uiten over het logo en de lay-out. Ik vind de eerste lay-out van lordnoid bijzonder goed ontworpen, maar zijn eerste logo vind ik niet goed om te gebruiken, omdat het teveel lijkt op het logo van het blad "Computer Totaal". Het logo van Thomas de Graaf met hulp van lordnoid vind ik zeer leuk en origineel.
Ik zou ook wat willen zeggen over het voorstel van de categorie "Hardware", waarin gekeken wordt naar hoe veel voorkomende hardware problemen op te lossen in Linux en andere open bron besturingssystemen. Dit lijkt mij ook geen goed idee. Omdat het wel eens voorkomt dat de standaard oplossing niet blijkt te werken. Daarom stel ik voor om preventief te werken, om informatie te geven over verschillende hardware en volledige systemen die goed werken met Linux. En eventueel kunnen we ook over bijzondere hardware praten, zoals bijvoorbeeld een robotje aangestuurd door open software.
Ik stel ook voor om een rubriek "Gevorderden" te maken. Hierin kunnen we verschillende moeilijke onderwerpen bespreken, waarvoor een en ander technische kennis onontbeerlijk is. Bijvoorbeeld, beginnen te programmeren in een grafische toolkit, of terminal programma's. Dit zorgt dat ons blad ook aangenaam is voor de geleerde gebruikers onder ons.
Hoe ik graag hulp zou bieden.
Ik zou graag ook artikels schrijven voor het blad. Over verschillende onderwerpen weliswaar. Dus de ene maand praat ik, over bijvoorbeeld spelletjes, en de andere over Gimp. Dit is omdat ik met een variatie van zaken bezig ben naargelang van tijd.
Ik zou dit graag doen, omdat ik dit zie als een beginnende manier om te kunnen bijdragen aan de vrije software gemeenschap. Iets wat ik met alle plezier wil doen.
Ik hoop dat er nog wat plaats voor mij is tussen de artikel schrijvers. En ik volg de plannen op de voet.
Met Vriendelijke Groet,
Joshua.