Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Poll

Open Computer Blad

Tof
Goed Initiatief
Kan beter
Slecht idee

Auteur Topic: Digitaal blad "Open Computer"  (gelezen 128061 keer)

Re: Digitaal blad "Open Computer"
« Reactie #425 Gepost op: 2009/07/04, 08:29:43 »
Shit, vergadering alweer gemist!
In slaap gevallen vanwege warme weer  :-[
Zo maar wat willekeurig artwork:
http://www.chaukar.deviantart.com

Ecchi Anime, Manga and Otakuism:
http://www.animeonsen.com

Offline akjssdk

• Lid
« Reactie #426 Gepost op: 2009/07/04, 09:18:15 »
De log staat hier:
http://sites.google.com/site/opencomputermagazine/meetings/03-07-09-1

We hebben een paar mensen gestrikt voor artikelen, er is een lijst met artikelen die worden geschreven hier: http://sites.google.com/site/opencomputermagazine/onderwerpen en meer is er eigenlijk niet gedaan :P

Trouwens, kunnen we niet beter dat dat auteuren weg halen bij auteuren en redacteuren, daar staan namelijk alle redacteuren.
Het is misschien beter om bij onderwerpen ook de auteuren te zetten (done)

O ja, kan iemand die teller links even goed zetten?
Hij begint negatief te worden  =D
« Laatst bewerkt op: 2009/07/04, 09:22:31 door akjssdk »

Offline hello

• Lid
« Reactie #427 Gepost op: 2009/07/05, 12:07:22 »
Als je mijn jeugdig enthousiasme nog kunt gebruiken: ik schrijf wel graag eens iets. Alleen moet ik wel een onderwerp hebben. Ik kan iets over de eID schrijven (elektronische identiteitskaart > is dan wel alleen voor België), misschien iets over wine,...?
Als je denkt dat ik nuttig kan zijn, zeg het maar...

hello

Offline dvdmeer

• Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
« Reactie #428 Gepost op: 2009/07/05, 12:53:10 »
Wat mij betreft is iets schrijven over wine prima :)

Offline akjssdk

• Lid
« Reactie #429 Gepost op: 2009/07/05, 15:22:40 »
Ik schrijf een artikel over PHP en gebruik het pakket XAMPP, moet ik dan installeren in /opt/?
Aangezien dat slecht bereikbaar.

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #430 Gepost op: 2009/07/05, 15:25:33 »
Waarom het pakket XAMPP?
Je kan via sudo tasksel een LAMP servert installeren. Veel makkelijker en je krijgt tenminste wel automatische updates.

Offline akjssdk

• Lid
« Reactie #431 Gepost op: 2009/07/05, 15:43:13 »
omdat het pakket XAMPP veel en veel makelijker is dan sudo tasksel

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #432 Gepost op: 2009/07/05, 15:47:41 »
Wat is er moeilijk aan tasksel? Je kan met 1 vinkje een hele LAMP server installeren.
Je moet zelf nog wel de instellingen veranderen, maar dat moet met XAMPP ook...

Heb je dit trouwens gelezen op de site van XAMPP?
Citaat
The philosophy
The philosophy behind XAMPP is to build an easy to install distribution for developers to get into the world of Apache. To make it convenient for developers XAMPP is configured with all features turned on.

The default configuration is not good from a securtiy point of view and it's not secure enough for a production environment - please don't use XAMPP in such environment.

Since LAMPP 0.9.5 you can make your XAMPP installation secure by calling »/opt/lampp/lampp security«.

Het lijkt mij daarom beter om de opties die standaard in Ubuntu zitten te gebruiken.

Offline reekje

• Lid
    • http://www.reekje.nl
« Reactie #433 Gepost op: 2009/07/05, 22:19:54 »
schrijf wat mijbetreft maar wat over wine, dat kan mensen aan zetten tot gebruik van opensource linux

groetjes van reekje

Offline akjssdk

• Lid
« Reactie #434 Gepost op: 2009/07/06, 20:48:38 »
Wat is er moeilijk aan tasksel? Je kan met 1 vinkje een hele LAMP server installeren.
Je moet zelf nog wel de instellingen veranderen, maar dat moet met XAMPP ook...

Heb je dit trouwens gelezen op de site van XAMPP?
Citaat
The philosophy
The philosophy behind XAMPP is to build an easy to install distribution for developers to get into the world of Apache. To make it convenient for developers XAMPP is configured with all features turned on.

The default configuration is not good from a securtiy point of view and it's not secure enough for a production environment - please don't use XAMPP in such environment.

Since LAMPP 0.9.5 you can make your XAMPP installation secure by calling »/opt/lampp/lampp security«.

Het lijkt mij daarom beter om de opties die standaard in Ubuntu zitten te gebruiken.
Oke, ik ben overtuigd :P
Is er alleen een mogelijkheid om LAMP in keer te starten, in plaats van eerst apache en dan mysql starten?

Offline dvdmeer

• Lid
« Reactie #435 Gepost op: 2009/07/07, 12:33:39 »
Alle startcommando's in een scriptje zetten, en dat scriptje dan aanroepen.

Offline akjssdk

• Lid
« Reactie #436 Gepost op: 2009/07/07, 19:15:56 »
Dat snap ik, moet ik dan dat scriptje er bij uploaden of gewoon het scriptje laten zien?

Offline dvdmeer

• Lid
« Reactie #437 Gepost op: 2009/07/07, 19:20:25 »
Ah bedoel je het op zo'n manier. Ik dacht dat je het gewoon voor je zelf makkelijk wou maken.

Mjah, op zich kan je het wel kort vermelden, maar echt belangrijk is het niet voor het artikel (my 2 cents).

Offline Joshua822

• Lid
« Reactie #438 Gepost op: 2009/07/24, 19:57:49 »
Hallo allemaal,

eerst wil ik zeggen dat ik net het hele topic heb doorgelezen, maar de Google site en wiki nog niet, dus als ik iets uit het oog mis, excuseer mij dan hiervoor.

Ten eerste wil ik mij uiten over het logo en de lay-out. Ik vind de eerste lay-out van lordnoid bijzonder goed ontworpen, maar zijn eerste logo vind ik niet goed om te gebruiken, omdat het teveel lijkt op het logo van het blad "Computer Totaal". Het logo van Thomas de Graaf met hulp van lordnoid vind ik zeer leuk en origineel.

Ik zou ook wat willen zeggen over het voorstel van de categorie "Hardware", waarin gekeken wordt naar hoe veel voorkomende hardware problemen op te lossen in Linux en andere open bron besturingssystemen. Dit lijkt mij ook geen goed idee. Omdat het wel eens voorkomt dat de standaard oplossing niet blijkt te werken. Daarom stel ik voor om preventief te werken, om informatie te geven over verschillende hardware en volledige systemen die goed werken met Linux. En eventueel kunnen we ook over bijzondere hardware praten, zoals bijvoorbeeld een robotje aangestuurd door open software.

Ik stel ook voor om een rubriek "Gevorderden" te maken. Hierin kunnen we verschillende moeilijke onderwerpen bespreken, waarvoor een en ander technische kennis onontbeerlijk is. Bijvoorbeeld, beginnen te programmeren in een grafische toolkit, of terminal programma's. Dit zorgt dat ons blad ook aangenaam is voor de geleerde gebruikers onder ons.

Hoe ik graag hulp zou bieden.

Ik zou graag ook artikels schrijven voor het blad. Over verschillende onderwerpen weliswaar. Dus de ene maand praat ik, over bijvoorbeeld spelletjes, en de andere over Gimp. Dit is omdat ik met een variatie van zaken bezig ben naargelang van tijd.

Ik zou dit graag doen, omdat ik dit zie als een beginnende manier om te kunnen bijdragen aan de vrije software gemeenschap. Iets wat ik met alle plezier wil doen.

Ik hoop dat er nog wat plaats voor mij is tussen de artikel schrijvers. En ik volg de plannen op de voet.

Met Vriendelijke Groet,

Joshua.

« Reactie #439 Gepost op: 2009/07/24, 21:29:00 »
Hallo allemaal,

eerst wil ik zeggen dat ik net het hele topic heb doorgelezen, maar de Google site en wiki nog niet, dus als ik iets uit het oog mis, excuseer mij dan hiervoor.

Ten eerste wil ik mij uiten over het logo en de lay-out. Ik vind de eerste lay-out van lordnoid bijzonder goed ontworpen, maar zijn eerste logo vind ik niet goed om te gebruiken, omdat het teveel lijkt op het logo van het blad "Computer Totaal". Het logo van Thomas de Graaf met hulp van lordnoid vind ik zeer leuk en origineel.

Ik zou ook wat willen zeggen over het voorstel van de categorie "Hardware", waarin gekeken wordt naar hoe veel voorkomende hardware problemen op te lossen in Linux en andere open bron besturingssystemen. Dit lijkt mij ook geen goed idee. Omdat het wel eens voorkomt dat de standaard oplossing niet blijkt te werken. Daarom stel ik voor om preventief te werken, om informatie te geven over verschillende hardware en volledige systemen die goed werken met Linux. En eventueel kunnen we ook over bijzondere hardware praten, zoals bijvoorbeeld een robotje aangestuurd door open software.

Ik stel ook voor om een rubriek "Gevorderden" te maken. Hierin kunnen we verschillende moeilijke onderwerpen bespreken, waarvoor een en ander technische kennis onontbeerlijk is. Bijvoorbeeld, beginnen te programmeren in een grafische toolkit, of terminal programma's. Dit zorgt dat ons blad ook aangenaam is voor de geleerde gebruikers onder ons.

Hoe ik graag hulp zou bieden.

Ik zou graag ook artikels schrijven voor het blad. Over verschillende onderwerpen weliswaar. Dus de ene maand praat ik, over bijvoorbeeld spelletjes, en de andere over Gimp. Dit is omdat ik met een variatie van zaken bezig ben naargelang van tijd.

Ik zou dit graag doen, omdat ik dit zie als een beginnende manier om te kunnen bijdragen aan de vrije software gemeenschap. Iets wat ik met alle plezier wil doen.

Ik hoop dat er nog wat plaats voor mij is tussen de artikel schrijvers. En ik volg de plannen op de voet.

Met Vriendelijke Groet,

Joshua.

Wil je mij in een pm of mail noteren wat je gmail is?

Offline Joshua822

• Lid
« Reactie #440 Gepost op: 2009/07/24, 22:06:43 »
Ik zal het zo meteen doen. Wacht wel even, want ik heb nog geen Gmail ;).

Offline dvdmeer

• Lid
« Reactie #441 Gepost op: 2009/07/24, 23:04:45 »
Alle hulp is altijd welkom :)

Offline furioza

• Lid
    • furioza.nl
« Reactie #442 Gepost op: 2009/07/24, 23:36:17 »
Pfff, wat een topic om zo even door te lezen zeg.  :o

Maar ik vind dit echt super. En wil mijzel eventueel wel aanmelden om ook mee te helpen. Alleen dan als testpersoon van software. Dus waar loop je tegen aan als beginner met linux en haar software.
MVG Rik

www.furioza.nl
Ubuntu user # 498505

« Reactie #443 Gepost op: 2009/08/01, 18:57:09 »
Ik heb een uitnodiging aan jou verzonden,
Vanavond weer meeting om 19:30

Offline reekje

• Lid
    • http://www.reekje.nl
« Reactie #444 Gepost op: 2009/08/01, 23:08:59 »
Kan je de volgende keer het een dag van te voren sturen, want soms oipen ik heel laat op de avond pas mijn mail, zoals nu en mis ik de boel als nog shit!!!!!!!!
waar hebben jullie het over gehad en waar vind ik het log??????
groetjes reekje met het hoofd zoals altijd in de wolken

« Reactie #445 Gepost op: 2009/08/01, 23:14:16 »
Ik was er ook niet bij

Offline furioza

• Lid
    • furioza.nl
« Reactie #446 Gepost op: 2009/08/02, 13:54:51 »
Dooitze,

Ik was er ook niet bij. Liep op Castlefest toen ik de mail kreeg. En dus ook de uitnodiging. Tja, daar heftig aan het feesten, is niet de tijd voor overleg. Als vanavond deze meeting er is. Dan hoor ik dat graag. En zal ik zeker aanwezig zijn. Gewoon via dezelfde link die ik gekregen heb?
MVG Rik

www.furioza.nl
Ubuntu user # 498505

Offline Joshua822

• Lid
« Reactie #447 Gepost op: 2009/08/03, 14:30:01 »
Dooitze,

zou je de meetings vanaf nu een dag op voorrand kunnen aankondigen ? Ik doe namelijk meestal 's avonds laat mijn mail pas open. En dan is het jammer genoeg te laat.

« Reactie #448 Gepost op: 2009/08/03, 14:31:32 »
Ik vind dat je dit wel erg rommelig hebt geregeld. Je organiseert een meeting, die kondig je een uur van tevoren aan, je bent er zelf niet, je kondigt een nieuw tijdstip aan en je bent er vervolgens wéér niet? :(

Offline akjssdk

• Lid
« Reactie #449 Gepost op: 2009/08/03, 18:07:55 »
Ik denk dat we een nieuwe meeting moeten organiseren, na de vakantie. Dan is iedereen er weer. Ik denk niet dat veel mensen er zin in hebbn in de vakantie.