Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] PDF bestand openen  (gelezen 4106 keer)

souli

• Gast
[OPGELOST] PDF bestand openen
« Gepost op: 2009/05/11, 16:48:19 »
Heb net ubuntu geinstalleerd

als ik een pdf bestand wil downloaden krijg ik de volgende foutmelding:

/tmp/Cataloog2009.pdf kon niet worden opgeslagen omdat u de inhoud van die map niet kunt wijzigen.

Wijzig de eigenschappen van de map en probeer het opnieuw of probeer op te slaan op een andere locatie.

hoe kan ik dit oplossen? Evince staat bij de geïnstalleerde toepassingen

« Laatst bewerkt op: 2009/05/11, 18:59:45 door souli »

Re: PDF bestand openen
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/11, 16:50:57 »
Als eerst natuurlijk welkom hier :)

Hm. /tmp is gewoon de Temp-map van Linux, daar zou iedereen in moeten kunnen schrijven. Als je in je bestandsbrowser navigeert naar /tmp en daar een nieuwe map probeert aan te maken, lukt dat? Of is die optie uitgeschakeld?

souli

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/11, 17:11:11 »
tnx
Ben naar de map tmp gegaan daar staat de pdf file met een oranje icoontje met een slotje.
als ik op de file dubbelklik kan ik hem openen met de documentviewer.

heb dan nog eens geprobeerd om direkt vanuit de site de pdf te openen, en krijg de volgende foutmelding:

/tmp/Cataloog2009-2.pdf kon niet worden geopend omdat de ermee geassocieerde hulptoepassing niet bestaat. Wijzig de associatie in uw voorkeuren.

Die nieuwe map maken is dat dan in bestandssysteem en de map ook tmp noemen?

« Reactie #3 Gepost op: 2009/05/11, 17:14:16 »
Klik eens met de rechtermuisknop op het PDF-bestand in /tmp, klik Eigenschappen, tabblad Openen met. Staat daar Documentviewer aangevinkt?

souli

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2009/05/11, 17:17:55 »
Staat aangevinkt

souli

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 2009/05/11, 17:49:44 »
Het probleem stelt zich enkel als ik een pdf dokument van een website download.  de melding is steeds:

downloadfout: /tmp/plattelandkatern-2.pdf kon niet worden geopend omdat de ermee geassocieerde hulptoepassing niet bestaat. Wijzig de associatie in uw voorkeuren.

heb ook een pdf dokument van op mijn pc geopend, dit gaat zonder probleem.

Over welke associatie in mijn voorkeuren zou dit gaan? 

« Reactie #6 Gepost op: 2009/05/11, 17:53:08 »
In de Firefox-voorkeuren ;)

souli

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 2009/05/11, 17:53:13 »
Bovendien worden al de pdf dokument die gedownload zijn, wat dus wel gebeurt, opgeslagen in de map tmp van het bestandssysteem, van waaruit ze dan wel geopend kunnen worden door eenvoudige muisklik

« Reactie #8 Gepost op: 2009/05/11, 17:56:22 »
Die eens Bewerken -> Voorkeuren in FF, tabblad Toepassingen, zoek op pdf en kijk of Evince (de documentviewer) in het keuzemenu staat?

souli

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 2009/05/11, 18:01:45 »
inderdaad, bij toepassingen staat bij inhoudstype pdf: documentviewer gebruiken (standaard)
dus daar ligt het dan niet aan, niet?

souli

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 2009/05/11, 18:06:46 »
Heb effe geswitcht tussen "altijd vragen" en "dokumentviewer gebruiken (standaard)" en nu doet hij het dadelijk ook als ik hem op standaard zet. vreemd ma het werkt, das het voornaamste.

probleem opgelost

dank u veel cumulus007