Testcees,
Bedankt voor de tip. Eerst excuses dat mijn reactie zolang op zich heeft laten wachten. Door onvoorziene omstandigheden kan ik even niet zo vaak achter de pc zitten, sorry. Ik ga je tip nog even goed overlezen en uitproberen. Ik vind het wel link, want ik wil mijn Ubuntu niet verliezen! Maar: al doende leert men en nooit geschoten, altijd mis. Ik laat nog van me horen.
Martijn.
Inmiddels heb ik alles uitgeprobeerd: sda gewijzigd in sdb en/of root hd0,3 in root hd0,1, echter zonder resultaat! Of "file not found", of "cannot mount selected partition". Het valt me op de in Gparted de suse partitie als niet aangekoppeld staat. Is dat fout? Zo ja, hoe verander ik dat? Ook vreemd is dat, wanneer ik in het bios de opstartvolgorde wijzig, dit in Gparted keurig veranderd is, maar in Grub niet, daar staat nog steeds dezelfde tekst als voordien! Zou het een keer loskoppelen van alle schijven, behalve de Linux hd iets kunnen oplossen? Bij voorbaat dank.
Martijn.
Omdat niemand meer reageert heb ik toch maar alvast alle andere schijven losgekoppeld en de pc laten opstarten met alleen de Linux schijf. Ook zonder resultaat. In gparted blijft zelfs de vermelding staan van schijven die losgekoppeld zijn! Ik snap hier niks meer van en denk dat ik alles maar formatteer en opnieuw installeer, tenzij.......iemand nog een suggestie heeft!
Martijn.