Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Linux anti diefstal - lokaliseer en fotografeer de dief!  (gelezen 26538 keer)

Dustspinner

  • Gast
Re: Linux anti diefstal - lokaliseer en fotografeer de dief!
« Reactie #25 Gepost op: 2009/04/08, 20:06:02 »
Dat was het inderdaad!
2 verschillende hashes :)

Werkt PRIMA nu. Alleen de beelden van mijn webcam staan op zijn kop, maar dat is niet erg. De echte dief is natuurlijk te herkennen met 180 graden flipover in GIMP.

Alleen de tijd. Pikt hij dat van de hosting server? De tijd loopt namelijk 3 uur achter :P

Maarten

Offline Scormen

  • Lid
    • LinuxOntdekt.Be
Re: Linux anti diefstal - lokaliseer en fotografeer de dief!
« Reactie #26 Gepost op: 2009/04/08, 20:12:27 »
Haha, dat op zen kop staan heb ik ook aan de hand met een andere webcam. Ligt aan de driver ;) wel een grappig zicht!
De tijd neemt hij inderdaad van de server. Best je provider eens contacteren, andere klanten zullen het ook appreciëren.

Kris
Ubuntu gebruiker #18341 | Linux gebruiker #456955
· Mijn persoonlijke Linux blog

Offline Scormen

  • Lid
    • LinuxOntdekt.Be
Re: Linux anti diefstal - lokaliseer en fotografeer de dief!
« Reactie #27 Gepost op: 2009/04/08, 20:54:30 »
Ik wil graag even melden dat ik er een uitbreiding op aan het maken ben door er een soort van "online dienst" voor te maken.
Hiervoor ben ik op zoek naar enkele bèta testers. Reageren kan in dit topic

Alvast bedankt!
Kris
Ubuntu gebruiker #18341 | Linux gebruiker #456955
· Mijn persoonlijke Linux blog

Dustspinner

  • Gast
Re: Linux anti diefstal - lokaliseer en fotografeer de dief!
« Reactie #28 Gepost op: 2009/04/08, 21:45:25 »
Haha, dat op zen kop staan heb ik ook aan de hand met een andere webcam. Ligt aan de driver ;) wel een grappig zicht!
De tijd neemt hij inderdaad van de server. Best je provider eens contacteren, andere klanten zullen het ook appreciëren.

Kris

Ja, hij staat helaas op een gratis server. Volgens mij is het Amerikaans. Dus daar zal die tijd wel van komen. :(

Maarten

Re: Linux anti diefstal - lokaliseer en fotografeer de dief!
« Reactie #29 Gepost op: 2009/04/09, 11:26:38 »
Nog een aanvulling bij het hoofdstuk "het veiligheidsrisico zit tussen scherm en stoel":
- Het is misschien slim om na het opstarten eventuëel een wachttijd van 1 min te hebben (voor je eigen login).
- Niet iedere dief zal metteen de schijf formatteren. De gegevens op de schijf zijn vaak meer waard dan de flap zelf.
   Dus zal hij waarschijnlijk eerst rustig gaan bekijken wat hij in die blik vindt.
- Misschien is het slim om een tweede account aan te maken
   (met weinig rechten, vanuit die je de belangrijke gegevens niet kunt zien. En als die "administrator" heet ?  Verleidelijk !)
   Voor dit "fake"- account kun je een stiekum-stikker met inlognaam en wachtwoord op de onderkant van de flap plakken
   (wij kunnen faken zelf een "onnozeltje" te zijn toch ?  En een uitnodiging naar de val is altijd welkom)
- Om het script een beetje te camoufleren is het misschien slim om het script zelf in /usr/bin te plaatsen. (wie heeft daar een overzicht ?)
   En voor het opstarten in de /etc/rc[n].d gewoon telkens een symbolische link met de naam "K01atd" naar het script.
   (valt ook niet op, en wél de tijdstempel even een beetje aanpassen. En een laag nummer hier betekent een vroege start.)
track
edit: laat de val "administrator" heten .. (slaat bij Linux nergens op, maar voor een Win..-nozeltje ??)

Haha! Je enthousiasme is aanstekelijk!  =D
Doet me denken aan het waargebeurde verhaal van Cliff Stoll: The Cuckoo's Egg. (tip)
"Pinky, are you pondering what I'm pondering?"
Um, I think so, Brainie, but why would anyone want to Pierce Brosnan?

Offline Scormen

  • Lid
    • LinuxOntdekt.Be
Re: Linux anti diefstal - lokaliseer en fotografeer de dief!
« Reactie #30 Gepost op: 2009/04/14, 22:17:41 »
Hoi allen,

Graag wil ik hier vermelden dat het testen afgerond is, de website is online Smiley >> http://www.linux-anti-theft.net
Alle commentaar is welkom!

Hartelijk dank aan de bèta testers die de afgelopen dagen geholpen hebben om de website te verbeteren!

Groetjes,
Kris
Ubuntu gebruiker #18341 | Linux gebruiker #456955
· Mijn persoonlijke Linux blog

Re: Linux anti diefstal - lokaliseer en fotografeer de dief!
« Reactie #31 Gepost op: 2009/04/15, 09:46:38 »
Geweldig!

Heeft er niet iemand nog een oud laptopje liggen die hij/zij wel een beetje wil laten slingeren? Kunnen we allemaal meegenieten van wat daar mee gebeurt, en kijken of die terug te halen valt.  =D

Offline dvdmeer

  • Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
Re: Linux anti diefstal - lokaliseer en fotografeer de dief!
« Reactie #32 Gepost op: 2009/04/15, 09:53:27 »
Geweldig!

Heeft er niet iemand nog een oud laptopje liggen die hij/zij wel een beetje wil laten slingeren? Kunnen we allemaal meegenieten van wat daar mee gebeurt, en kijken of die terug te halen valt.  =D

Haha, wel grappig bedacht :P Ook wel interessant om het gelijk in werking te zien ;D

Offline Scormen

  • Lid
    • LinuxOntdekt.Be
Re: Linux anti diefstal - lokaliseer en fotografeer de dief!
« Reactie #33 Gepost op: 2009/04/15, 13:23:37 »
Bedankt voor de positieve commentaren!

Nou Tommie, da's pas een gedacht ;) bedankt voor het aanbieden van je laptop!
Ubuntu gebruiker #18341 | Linux gebruiker #456955
· Mijn persoonlijke Linux blog

Offline Scormen

  • Lid
    • LinuxOntdekt.Be
Re: Linux anti diefstal - lokaliseer en fotografeer de dief!
« Reactie #34 Gepost op: 2009/04/18, 10:22:44 »
Haha, met de mobieltjes heb ik geen rekening gehouden ;-)
Wel is de website "XHTML 1.0 Strict" geldig, dus binnen de zichzelf respecterende browsers moet hij goed werken.
Als je de kans hebt, bekijk hem dan maar eens in IE6, val je van je stoel van het lachen. IE 7 en Chrome doen het goed.

Groetjes,
Kris
Ubuntu gebruiker #18341 | Linux gebruiker #456955
· Mijn persoonlijke Linux blog

Re: Linux anti diefstal - lokaliseer en fotografeer de dief!
« Reactie #35 Gepost op: 2009/04/18, 10:59:45 »
Ik vind dat een serieus punt hoor.
Als je computer is gestolen, en je hebt geen andere, hoe houd je je computer dan in de gaten? Juist, via je mobiel.

Offline Scormen

  • Lid
    • LinuxOntdekt.Be
Re: Linux anti diefstal - lokaliseer en fotografeer de dief!
« Reactie #36 Gepost op: 2009/04/21, 11:52:45 »
Als ik binnenkort tijd heb, zal ik eens kijken hoe ik er een wap versie van kan maken!

Momenteel ben ik bezig met het vertalen van de website naar het Engels.
Omdat Engels niet mijn sterkste kant is, ben ik op zoek naar enkele personen die nog enkele pagina's kunnen vertalen.

Alvast bedankt!
Kris
Ubuntu gebruiker #18341 | Linux gebruiker #456955
· Mijn persoonlijke Linux blog

Offline dvdmeer

  • Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
Re: Linux anti diefstal - lokaliseer en fotografeer de dief!
« Reactie #37 Gepost op: 2009/04/21, 12:32:25 »
Misschien kan ik wel wat meehelpen. Wat moet er nog vertaald worden?

Offline Scormen

  • Lid
    • LinuxOntdekt.Be
Re: Linux anti diefstal - lokaliseer en fotografeer de dief!
« Reactie #38 Gepost op: 2009/04/21, 12:58:46 »
Momenteel moeten er nog 4 pagina's vertaald worden

Rondleiding:
http://www.linux-anti-theft.net/index.php?page=tour

FAQ:
http://www.linux-anti-theft.net/index.php?page=faq

Algemene Voorwaarden:
http://www.linux-anti-theft.net/index.php?page=av

Privacybeleid:
http://www.linux-anti-theft.net/index.php?page=privacy

De rest van de website is reeds vertaald.
Als alles klaar is, zet ik ook de Engelse versie online.

Alvast bedankt, dvdmeer!

Groetjes,
Kris
Ubuntu gebruiker #18341 | Linux gebruiker #456955
· Mijn persoonlijke Linux blog

Re: Linux anti diefstal - lokaliseer en fotografeer de dief!
« Reactie #39 Gepost op: 2009/04/21, 13:18:32 »
Als er nog vertaal hulp nodig is wil ik ook gerust helpen. Mijn Engels is redelijk goed, en aan zo'n prachtig initiatief wil ik gerust een steentje bijdrage.

Ik heb er al van verteld en vrienden, en die vonden het jammer om dan te horen dat het linux only is.

Offline Scormen

  • Lid
    • LinuxOntdekt.Be
Re: Linux anti diefstal - lokaliseer en fotografeer de dief!
« Reactie #40 Gepost op: 2009/04/21, 13:50:54 »
Misschien is het makkelijker om af te spreken wie aan welk deel wilt helpen, zodat er geen dubbel werk gedaan wordt?

Alvast ook jij bedankt, schwarzproductions!

Groetjes,
Kris
Ubuntu gebruiker #18341 | Linux gebruiker #456955
· Mijn persoonlijke Linux blog

Re: Linux anti diefstal - lokaliseer en fotografeer de dief!
« Reactie #41 Gepost op: 2009/04/21, 14:16:44 »
Het lijkt me nog steeds leuk om een laptopje een beetje te laten slingeren.. en vervolgens kijken of deze terug te halen is. Ik heb daar best 10,- euro voor over. Als er nog 23 mensen 10 euro hiervoor over hebben is een minilaptopje zo gekocht. Als de laptop terug komt heeft dat natuurlijk vrij hoge nieuwswaarde. Dat zou de wereld over gaan denk ik... goede reclame voor de software.  :)

Is dat een idee, of geeft dat problemen voor de wet ivm. uitlokking oid?

Offline dvdmeer

  • Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
Re: Linux anti diefstal - lokaliseer en fotografeer de dief!
« Reactie #42 Gepost op: 2009/04/21, 14:29:06 »
Het is zeker een leuk idee (goede promotie), maar vraag toch echt af of dit rechtmatig is toegestaan.

Offline dvdmeer

  • Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
Re: Linux anti diefstal - lokaliseer en fotografeer de dief!
« Reactie #43 Gepost op: 2009/04/21, 14:32:32 »
Citaat
Rondleiding:
http://www.linux-anti-theft.net/index.php?page=tour

FAQ:
http://www.linux-anti-theft.net/index.php?page=faq

Algemene Voorwaarden:
http://www.linux-anti-theft.net/index.php?page=av

Privacybeleid:
http://www.linux-anti-theft.net/index.php?page=privacy

Als er nog vertaal hulp nodig is wil ik ook gerust helpen. Mijn Engels is redelijk goed, en aan zo'n prachtig initiatief wil ik gerust een steentje bijdrage.

Ik heb er al van verteld en vrienden, en die vonden het jammer om dan te horen dat het linux only is.

Zullen we de pagina's verdelen?

Ik: rondleiding en privacybeleid;
en dat jij de andere twee pagina's doet? (veel gestelde vragen en algemene voorwaarden)

Re: Linux anti diefstal - lokaliseer en fotografeer de dief!
« Reactie #44 Gepost op: 2009/04/21, 14:48:53 »
Het is zeker een leuk idee (goede promotie), maar vraag toch echt af of dit rechtmatig is toegestaan.
Misschien kan er als het van de wet niet mag samenwerking worden gezocht met de politie. Een soort van test-case opzetten. In dat geval hoeft er niet echt een laptop gestolen te worden, maar kan een vrijwilliger zich opgeven om "dief" te spelen. Vervolgens is het aan de politie om de dief te localiseren. Voor de politie kan zo'n casus in verband met opsporing misschien best interessant zijn. De nieuwswaarde is ongeveer gelijk denk ik.

Offline dvdmeer

  • Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
Re: Linux anti diefstal - lokaliseer en fotografeer de dief!
« Reactie #45 Gepost op: 2009/04/21, 15:34:39 »
Voor de rondleiding:

Citaat
Tour

Hardware is replaceable, but your personal files are invaluable; both for self-employed persons, employees and home
users. Today we increasingly hear about the theft of computer systems. Then the victim reports this to the police.
Unfortunately, the chances are small that the stolen system will be found and being delivered to their rightful
owner.

What does Linux-Anti-Theft.net do?

To increase the chances that your system will return back into your possession after a theft, you can monitor your
system. Your laptop or computer will automatically send the intern and extern IP address of the current connected
network at every startup. The sent data  will be stored in our database. You can access it via your personal control
panel. This makes it easier for local autorities to localise the possible thief.

Als iemand het nog wel even wilt valideren?

@tommie74,

Ja, een andere twist, maar heeft de politie in zo'n geval dan geen toestemming nodig om een IP adres te achterhalen (bevel voor check bij ISP)?

Offline Scormen

  • Lid
    • LinuxOntdekt.Be
Re: Linux anti diefstal - lokaliseer en fotografeer de dief!
« Reactie #46 Gepost op: 2009/04/21, 16:05:47 »
Is dat een idee, of geeft dat problemen voor de wet ivm. uitlokking oid?
Helaas ja, dat is uitlokking. De politie zelf mag zulke zaken nog niet doen.
Een samenwerking zit er, vrees ik, ook niet in, net wat Arie zegt. En heel het gerechtelijk raderwerk moet dan ook in gang gezet worden, voordat de ISP de gegevens van een IP adres vrijgeeft.

Bedankt voor de vertaling, dvdmeer!
Ubuntu gebruiker #18341 | Linux gebruiker #456955
· Mijn persoonlijke Linux blog

Re: Linux anti diefstal - lokaliseer en fotografeer de dief!
« Reactie #47 Gepost op: 2009/04/21, 16:25:23 »
Citaat
Rondleiding:
http://www.linux-anti-theft.net/index.php?page=tour

FAQ:
http://www.linux-anti-theft.net/index.php?page=faq

Algemene Voorwaarden:
http://www.linux-anti-theft.net/index.php?page=av

Privacybeleid:
http://www.linux-anti-theft.net/index.php?page=privacy

Als er nog vertaal hulp nodig is wil ik ook gerust helpen. Mijn Engels is redelijk goed, en aan zo'n prachtig initiatief wil ik gerust een steentje bijdrage.

Ik heb er al van verteld en vrienden, en die vonden het jammer om dan te horen dat het linux only is.

Zullen we de pagina's verdelen?

Ik: rondleiding en privacybeleid;
en dat jij de andere twee pagina's doet? (veel gestelde vragen en algemene voorwaarden)

OK, ik zal er morgen aan beginnen, want ik moet vandaag nog een beetje mijn DJset voor vananvond voor bereiden.
Morgen zal ik ook een bericht op mijn blog erover plaatsen.

Offline dvdmeer

  • Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
Re: Linux anti diefstal - lokaliseer en fotografeer de dief!
« Reactie #48 Gepost op: 2009/04/21, 18:50:18 »
Privacy (ook hier geld, kan iemand het reviewen?):

Citaat
Privacy Policy Linux-anti-theft.net

When terms in this Privacy policy have the first character capitalized it means the following (both singular as plural):

* Linux-anti-theft.net: all webpages and databases in the domain linux-anti-theft.net.

* Gebruiker: the natural person who has created himself an Account and has activated it at Linux-anti-theft.net.

* Account: free membership which provides access to the user to use the Service of Linux-anti-theft.net.

* Service: the free provision of access to the Account in which the User has access to his stored Data

* Data: the received information (hostname, intern IP address, extern IP address, date, time and personal data) of the User

* Bugs: a part of Linux-anti-theft.net, available at www.linux-anti-theft.net/index.php?page=bugs/overview

* Terms and Conditions: the Terms and Conditions are available at www.linux-anti-theft.net/index.php?page=av

* Administrator: the person who offers the Service to the User.

* Privacy Policy: this Privacy Policy.

==============

Applicability

To use an Account you must be at least 16 years old. If you are younger than 16, you need to have permission of a Parent or from a legal guardian. They must have read and agreed the Terms and Conditions and this Privacy Policy.

==============

Collected Data

Everyone that visit Linux-anti-theft.net leaves some information. Including, but not limited to:

    * his IP address,

    * the used Operating System,

    * the used internet browser.

This information will only be used to create statistics of the number of visitors and will be as much as possible anonymous.

When you create an Account, the User will provide the following information:

    * IP address,

    * firstname,

    * surname,

    * E-mail address,

    * a password that will be saved encrypted.

The surname, firstname and E-mail address are editable at all time by the Administrator.
The Administrator will never sell your information to third parties.

===========

Visibility

Linux-anti-theft.net publishes only the firstname and the first letter of the surname in the Bugs section at Linux-anti-theft.net.

All texts provided by the User at the Bugs section are accessible to all Users.

===========

Security and Storage


The Data of the User is only accessible to the User.
The User understands and acknowledges that the Administrator manages the Data of the Users.

The Data the User provides is protected with the known techniques of the Administrator.
When the User or the Administrator deactivates his/an account, all Data will be deleted immediately.
The texts that the User has published at the Bugs section will be anonymous.
The Administrator is allowed to save the Data longer in case of circumstances.

The Administrator will never send passwords or codes of the User via E-mail.

===========

Inspection and correction of the Data

Every User can always adjust or delete his Data.

===========

Google Analytics

Linux-anti-theft.net uses Google Analytics, a service provided by Google Inc. ("Google").
Google Analytics uses cookies to offer the Administrator insight into the usage of Linux-anti-theft.net.
Google is allowed to provide this collected information to third parties if Google is obligatory.

The visitor of Linux-anti-theft.net can prevent the collection of these data by deactivating the usage of cookies by your browser.

===========

Modification of the Privacy Policy

Linux-anti-theft.net may unilaterally change this Privacy Policy.
If the user even after changes of the Privacy Policy still continues the use of the Service, this is a sign that
he still agrees with the Privacy Policy, if not, the User can delete his Account without engagement.

===========

Contact

When questions, suggestions or comments U can always contact the Administrator via www.linux-anti-theft.net/index.php?page=contact.

===========

This Privacy Policy has been last updated on April 9, 2009.


En nog twee spellingsfoutjes gevonden:

Bij Veiligheid en bewaring staat er geanomiseerd i.p.v. geanonimiseerd
Bij Wijzigingen van het Privacybeleid staat er akoord i.p.v. akkoord

En daarnaast, bij je begrippenlijst ontbreekt er een punt (.) bij het laatste item.

Re: Linux anti diefstal - lokaliseer en fotografeer de dief!
« Reactie #49 Gepost op: 2009/04/21, 18:55:22 »
Is het nuttig als ik de vertaling van de pagina's rechtstreeks in de HTML-codes van de site invoer, of net niet?