Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Floppy's formatteren lukt niet  (gelezen 12976 keer)

Offline booze

• Lid
Re: Floppy's formatteren lukt niet
« Reactie #75 Gepost op: 2009/12/29, 11:09:54 »
Eindelijk een goed serieus antwoord.
Maar ik blijf bij wat ik eerder zei. Maar gelukkig heb ik vriendelijke hulp aangeboden gekregen van een hele aardige forummer die zich niet als een Diva opstelt. Enneh nee, het is geen moderator.

Ik heb voor het gemak maar een laptop erbij gekocht.
Tja, floppies mogen dan ouderets lijken, maar ik heb nog een camera die met floppies werkt. Dat is nog veel ouderwetser dan het lijkt. Surprise, de kwaliteit van die foto's is aanzienlijk beter dan die van de meeste nieuwerwetse en dure camera's.

Offline jolo

• Lid
« Reactie #76 Gepost op: 2009/12/29, 12:34:16 »
Goed dat het opgelost is. De meeste Ubuntu problemen zijn wel op te lossen. Of worden opgelost na een update. Of is er een acceptabele workaround voor te vinden.

Camera's met een floppy had ik eigenlijk nog nooit van gehoord. Maar als ik er op google, zie ik bijvoorbeeld deze hyperlink http://www.imaging-resource.com/PRODS/FD97/F97A.HTM
Floppy's van 1,4 MB zijn wel wat klein voor camera's. Bijvoorbeeld bij mijn oude Canon A430 zat zelfs al een 16 MB SD kaart. Die de nieuwere SDHC kaarten niet ondersteunt.

Het is altijd wat moeilijk om oude en nieuwe camera's met elkaar te vergelijken, in verband met de jaarlijkse inflatie. Maar ik ga er vanuit dat er wel vergelijkbare nieuwe camera's, te vinden zouden moeten zijn.

In ieder geval is het belangrijk om onmisbare data op floppy's, over te zetten op andere backup media. Want in het verleden zijn floppy's van mij, onleesbaar geworden. Dat kan met andere backup media ook gebeuren. Maar de kans dat het gebeurd bij floppy's, is aanzienlijk groter.

Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Offline booze

• Lid
« Reactie #77 Gepost op: 2010/01/21, 10:48:03 »
hallo allemaal,
Tja wat laat, maar nog een fijn jaar.

Reden waarom ik nu pas met een laatste reactie kom is omdat ik ubuntu absoluut vaarwel zeg. (Ik open nog wel een draad voor feedback. Mijn computer is net 2 dagen terug. Alles gecrasht en ik heb er weer windows op laten zetten. Ik ben Ubuntu echt verschrikkelijk zat. Met name de taalinstellingen of beter de afstellingen daarvan zijn een zorgen kind.

Iedereen die mij vriendelijk geholpen heeft in het verleden bedankt en veel succes met Ubuntu verder. Ik heb het ermee gehad.
doeg.