Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: KDE 4.3  (gelezen 67015 keer)

Re: KDE 4.3
« Reactie #75 Gepost op: 2009/04/17, 11:40:57 »
Maar toch vond ik het leuk dat je dat even zo noteerde, ik vind het op zich een aardige uitleg :)

Atom

• Gast
« Reactie #76 Gepost op: 2009/04/17, 11:50:27 »
Het is een start he, maar wanneer ik zoon foutmelding krijg is het ook niet echt leuk meer he?

« Reactie #77 Gepost op: 2009/04/21, 21:09:25 »
hier nog een mooi filmpje ivm de miniatuurweergaven enz ,... gnome begint achterop te geraken (wel jammer)
http://www.youtube.com/watch?v=ZISwoZEZZl0

Offline dvdmeer

• Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
« Reactie #78 Gepost op: 2009/04/21, 21:44:44 »
Jupz.. heb zelf dan ook een Kubuntu CD bij shipit aangevraagd, naast de Ubuntu versie.

Ga me toch maar wat meer verbreden in de Look and Feel..

« Reactie #79 Gepost op: 2009/04/22, 15:54:43 »
Wat een leuke en handige feature :) KDE 4.3 wordt nog zoveel beter dan 4.2 :)

Offline ubby

• Lid
« Reactie #80 Gepost op: 2009/04/22, 16:15:34 »
Ziet er goed uit, het heeft wel iets van quicklook (OS X) weg.

Offline thieuke

• Lid
« Reactie #81 Gepost op: 2009/04/22, 16:43:27 »
ziet er inderdaad goed uit. Wordt zo wel erg nieuwsgierig, durf het alleen nog niet aan zelf te installeren.

Bovendien ben ik bang dat mijn pc het grafisch steeds minder goed aan kan. Het ligt er een beetje aan maar soms schakelt KDE het hele transparantie uit omdat het volgens het systeem te traag reageert (krijg dan een melding via het informatiebolletje! Nou ja, zie dat maar als de eerste tekenen......
Compaq Presario S5190NL, AMD Athlon XP 2.3 Ghz, 1x 320 Gb Seagate Barracuda, 1x 250 Gb Seagate Barracuda, Nvidia GeForce4 chipset, 2x 1Gb DDR 333 MHz,  Nvidia GeForce FX 5500 256 MB DDR, Kubuntu 9.04, KDE 4.2.4.

« Reactie #82 Gepost op: 2009/04/22, 16:56:39 »
Op welk moment gebeurt dat?

Offline Redfoox

• Lid
« Reactie #83 Gepost op: 2009/04/22, 17:03:07 »
ziet er inderdaad goed uit. Wordt zo wel erg nieuwsgierig, durf het alleen nog niet aan zelf te installeren.

Bovendien ben ik bang dat mijn pc het grafisch steeds minder goed aan kan. Het ligt er een beetje aan maar soms schakelt KDE het hele transparantie uit omdat het volgens het systeem te traag reageert (krijg dan een melding via het informatiebolletje! Nou ja, zie dat maar als de eerste tekenen......

Zoiets gebeurt bij mij ook dit komt bij eigenlijk altijd voor als ik uit resume kom. Ik moet even kijken of deze bug al bestaat anders even melden. Ik heb trouwens een intel grafische kaart 945gm.

Offline Mij

• Lid
« Reactie #84 Gepost op: 2009/04/23, 15:45:52 »
Qt 4.5.1 is uit. Hij is wat gepolijst en heeft een aantal significante prestatieverbeteringen in zich, ook een aantal specifiek voor Linux.
Changelog:
http://www.qtsoftware.com/developer/changes/changes-4.5.1

Hoop dat Kubuntu 9.04 dat in de updates meeneemt.
« Laatst bewerkt op: 2009/04/23, 16:31:51 door Mij »

« Reactie #85 Gepost op: 2009/04/23, 17:29:26 »
Dat hoop ik ja.

In ieder geval zal mijn openSUSE met KDE 4.3dev het wel snel brengen denk ik :)

Offline Typhoner

• Lid
    • http://typhoner.blogspot.com/
« Reactie #86 Gepost op: 2009/04/23, 18:41:13 »

Dat gebeurt bij mij soms ook, maar alleen als ik firefox gebruik. Dan doe ik gewoon, shift+alt+f12 en alles werkt weer lekker snel.

« Reactie #87 Gepost op: 2009/04/23, 18:42:25 »

Dat gebeurt bij mij soms ook, maar alleen als ik firefox gebruik. Dan doe ik gewoon, shift+alt+f12 en alles werkt weer lekker snel.
Soms wanneer je een tekst selecteert en verplaatst, zodat er een preview gegenereerd wordt? In Shiretoko werkt dit eindelijk goed.

Offline thieuke

• Lid
« Reactie #88 Gepost op: 2009/04/27, 08:46:57 »
Op welk moment gebeurt dat?

Vaak al gelijk na het opstarten, meestal dan bijna direkt na het invullen van mijn root-wachtwoord in de KDEWallet. Alt+Shift+F12 heeft als resultaat dat het scherm op zwart gaat en verder gebeurd er dan helemaal niks meer.  >:(

Vraagje over Qt 4.5.1:
Hiermee is er dus een grote kans dat bovenstaand "probleem" voor een deel verdwijnt? En krijg je die automatisch mee met de updates? En is dat dan met Kubuntu updates of KDE updates?
Compaq Presario S5190NL, AMD Athlon XP 2.3 Ghz, 1x 320 Gb Seagate Barracuda, 1x 250 Gb Seagate Barracuda, Nvidia GeForce4 chipset, 2x 1Gb DDR 333 MHz,  Nvidia GeForce FX 5500 256 MB DDR, Kubuntu 9.04, KDE 4.2.4.

Offline Mij

• Lid
« Reactie #89 Gepost op: 2009/04/27, 09:48:08 »
Vraagje over Qt 4.5.1:
Hiermee is er dus een grote kans dat bovenstaand "probleem" voor een deel verdwijnt? En krijg je die automatisch mee met de updates? En is dat dan met Kubuntu updates of KDE updates?
Waarschijnlijk lost dat het probleem niet op. Volgens mij pakt KWin gewoon de textures, past die aan en stuurt die daarna via OpenGL (of XRender) naar de grafische kaart. Daar komt geen QGraphicsItem aan te pas. Het zal waarschijnlijk aan je driver liggen die het maar net (niet) aankan. KWin detecteert blijkbaar het aantal frames per seconde, en als die te lang te laag is zal die de effecten stoppen.
Ik hoop dat jaunty Qt 4.5.1 echter toch oppakt, er zitten flink wat verbeteringen voor QGraphicsView, wat Plasma wel veel gebruikt en issues met lettertypes zijn opgelost en verbeterd.

Offline thieuke

• Lid
« Reactie #90 Gepost op: 2009/04/27, 10:44:05 »
Ok, zat trouwens te denken, KDE 4.3 hoeft natuurlijk helemaal niet zwaarder te zijn dan 4.2?????

PS: @Mij: je hebt een pb.

Offline Mij

• Lid
« Reactie #91 Gepost op: 2009/04/27, 11:10:41 »
Ok, zat trouwens te denken, KDE 4.3 hoeft natuurlijk helemaal niet zwaarder te zijn dan 4.2?????
PS: @Mij: je hebt een pb.
Nee - sterker nog - die is waarschijnlijk nog een stukje sneller en vreet minder geheugen:). Dat gebeurt vaker als je met iets innovatiefs begint (KDE 4.0) en daarna het verbeterd (.1,.2,.3). Er zijn in plasma een aantal geheugenlekken opgelost en in Qt ook dat er allemaal ongebruikte pixmaps in het geheugen werden opgeslagen. Daarnaast is de overname door Nokia erg positief: die gasten zijn erg op Linux gericht.

« Reactie #92 Gepost op: 2009/04/27, 13:21:46 »
Jammer alleen dat Nokia niet meedoet aan het open gebeuren, daardoor laten ze Google Android links liggen. En Google Android is Linux...

Ik heb vreemd genoeg op openSUSE de Qt 4.5.1 update nog niet gehad. Heb wel 4.5.0

Offline Mij

• Lid
« Reactie #93 Gepost op: 2009/04/27, 13:50:10 »
Jammer alleen dat Nokia niet meedoet aan het open gebeuren, daardoor laten ze Google Android links liggen. En Google Android is Linux...
Ik heb vreemd genoeg op openSUSE de Qt 4.5.1 update nog niet gehad. Heb wel 4.5.0
- Ze hebben veel bijgedragen aan Linux en het Maemo platform ontworpen
- Symbian wordt binnenkort open source (eerste helft van dit jaar)
- Qt is LGPL geworden, en de repositories gaan zeer binnenkort open. Daarnaast hebben ze met Qt 4.5 zeer bijgedragen aan de snelheid onder Linux en die focus zet stevig door.
en nog een stuk meer...

Het is Noklas keuze om het product 'Android' links te laten liggen, toch draagt Android ook bij aan het hele embedded Linux-systeem, dus heeft ook effect op het gebruik van Linux door Nokla.

« Reactie #94 Gepost op: 2009/04/27, 14:00:55 »
Laten we hopen dat die repo's zsm open gaan, dan hoef ik geen 6 maanden meer te wachten voor ik een nieuwe Qt-release heb op Kubuntu en geen 2-3 weken meer te wachten tot Qt in de openSUSE Qt repo geupdate is.

Offline Mij

• Lid
« Reactie #95 Gepost op: 2009/04/27, 14:16:46 »
Laten we hopen dat die repo's zsm open gaan, dan hoef ik geen 6 maanden meer te wachten voor ik een nieuwe Qt-release heb op Kubuntu en geen 2-3 weken meer te wachten tot Qt in de openSUSE Qt repo geupdate is.
De code van de versies staat toch wel online? Valt gewoon te downloaden en te compileren hoor. Alleen de ontwikkeling is nog niet open, maar die zie je niet zo snel in je distro terug afgezien van losse fixes.

« Reactie #96 Gepost op: 2009/04/27, 15:13:53 »
Ik ga niet al die code compileren, kom op zeg. Qt is groot en daar ben je echt ene flinke tijd mee bezig om te compileren.

Op openSUSE heb ik inmiddels de update ontvangen van Qt 4.5.1

Offline Mij

• Lid
« Reactie #97 Gepost op: 2009/04/27, 15:21:30 »
Ik ga niet al die code compileren, kom op zeg. Qt is groot en daar ben je echt ene flinke tijd mee bezig om te compileren.

Op openSUSE heb ik inmiddels de update ontvangen van Qt 4.5.1
Waarom heb je het dan over de repositories als eindgebruiker? Dan heb je er niks aan, behalve dat er voordelen voor de ontwikkeling zijn zodat je waarschijnlijk een beter product krijgt.

« Reactie #98 Gepost op: 2009/04/27, 15:30:34 »
Ik dacht dat je bedoelde dat die repo's dan gelijk de updates kregen (4.5.2, 4.5.3 enz.).

Offline Mij

• Lid
« Reactie #99 Gepost op: 2009/04/27, 15:40:15 »
Ik dacht dat je bedoelde dat die repo's dan gelijk de updates kregen (4.5.2, 4.5.3 enz.).
De code van 4.5.1 is toch ook direct met de release beschikbaar gemaakt? Die repository houdt alleen in dat je de tussentijdse oplossingen en verbeteringen kan downloaden, en zelf ook beter kan meehelpen doordat je de ontwikkelings-code hebt en dus patches kan opsturen (of zelfs kan commiten als ze dat gaan toestaan). Zo kunnen ze onder andere met derden beter samenwerken en dus ook met ontwikkelaars van KDE, maar ook van Red Hat, Novell, Canonical etc. Dat was naast de GPL een van de minpunten in de adoptie van Qt en zorgde voor populariteit van GTK+. Helemaal optimaal zou zijn als Nokia klaar is met de overgang om een nieuwe onafhankelijke organisatie op te richten of het onder een andere organisatie onder te brengen. Dat laatste is met onder andere Moblin gebeurd.