Vreemd, heb hier ook een sitecom wl-115, draait out of the box onder zowel dapper als edgy. Met een simpele tweak zelfs wpa!
RT2500 chipset, is zobiezo geen probleem meer onder linux.
mijn laptop met dapper en de sitecom wl-115 draait als een zonnetje en heeft altijd voor de volle 100% ontvangst, maar RT2500 nou geen probleem meer....
ik heb toch nog genoeg problemen met mijn conceptronic C54RC en de C54RU, de usb stick werkt af en toe als ik hem handmatig configureer (met network manager loopt alles vast) en de pci card werkt helemaal niet , word wel herkend in dapper en edgy , maakt verbinding met het home netwerk maar niet met internet en na een reboot blijft dapper dan hangen bij "configuring network interfaces" en edgy start wel op maar geen netwerk....
ben het nu zo beu dat ik toch maar een kabel heb aangeschaft en maar gaten ga boren omdat voor mij echt niks schijnt te werken , k heb echt vanalles geprobeerd
maar tevergeefs ,
toch schijnt niet iedereen die deze kaarten gebruikt hier last van te hebben... raar maar ja....
Als je wel verbinding kunt maken met het home netwerk (ik ga er vanuit dat dit via dezelfde accesspoint gaat) betekend het dus dat je draadloze verbinding staat. dat je dan geen verbinding kunt krijgen met internet. Zegt dan meer iets over je DNS en/of gateway instellingen.
Kun je is je instellingen laten zien onder:
/etc/network/interfaces ?
Dit is die van mij, met WPA encryptie:
auto lo
iface lo inet loopback
auto eth1
iface eth1 inet dhcp
auto eth2
iface eth2 inet dhcp
auto ath0
iface ath0 inet dhcp
auto wlan0