Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (opgelost) macromedia plugin flash en shockwave ontbreken  (gelezen 3743 keer)

Offline slowfox

• Lid
Re: macromedia plugin flash en shockwave ontbreken
« Reactie #25 Gepost op: 2009/03/04, 23:46:56 »
flashplugin-nonfree verwijderd en op nieuw geïnstalleerd,
resultaat blijft het zelfde, geen beeld

Offline track

• Lid
« Reactie #26 Gepost op: 2009/03/05, 09:48:03 »
Dat is hier allsse een beetje krenterig ... 

1. Wil je even kijken of de plaats waar libflashplayer.so  staat nog steeds / weer dezelfde is ?
    (liefst via  Locaties] - Zoeken - Naam bevat:[libflashplayer] / vanaf map:[bestandsysteem]  [Zoek] )

2. Heb je de inderdaad de  "Flashplugin-nonfree"  in Synaptic ?

3. Had je hem via Synaptic "volledig verwijderd" ?

track

Offline putor

• Lid
    • barbellphysics
« Reactie #27 Gepost op: 2009/03/05, 11:02:40 »
Ik heb in Debian nogal wat moeite gehad met die flash plugin. Volgens mij is mijn oplossing volledig overdraagbaar naar ubuntu. Op de website download je de tarball voor je systeem 32 of 64 bit. Pak dat uit en plak het bestand in /.mozilla/plugins/ . dus naar je home map en verborgen mappen tonen. je kan dat ook allemaal via terminal doen als je wil, maar ik vond in dit geval grafisch handig genoeg.

Ik heb dat gedaan terwijl er andere flash players actief waren maar niet voldoende werkten. Youtube kon, maar de kaartjes op mappy werkte niet. Na deze ingreep, alles perfect. Ik hoop dat het bij jou ook lukt.
"Schrijf niet aan kwade wil toe wat voldoende verklaard wordt door domheid" (Hanlon)

Offline track

• Lid
« Reactie #28 Gepost op: 2009/03/05, 11:33:04 »
Ja, die aanpak lijkt mij ook veel te beloven.  Die wordt trouwens ook in een parallelle draad aanbevolen (antwoord # 25) : http://forum.ubuntu-nl.org/installatie/64-vs-32-bit/msg351377/#msg351377

En tóch  zou ik de stappen netjes een voor een doen en precies kijken wat er is en waar het is.

Want toen ik nieuw met de heleboel was (op mijn eigen systeem dus) was ik ivm Flash ook eerst willekeurig verschillende adviezen door elkaar gevolgt, met het resultaat dat ik een hele knoop op mijn systeem had zitten.  (En er zitten nog steeds lijken vanuit die tijd, tot nu toe !)

Het heeft mij dagen gekost om dat enigzins te ontwarren.  Dus liefst netjes opruimen en pas daarna de volgende stap.

track

Offline putor

• Lid
    • barbellphysics
« Reactie #29 Gepost op: 2009/03/05, 12:47:28 »
Ja, die aanpak lijkt mij ook veel te beloven.  Die wordt trouwens ook in een parallelle draad aanbevolen (antwoord # 25) : http://forum.ubuntu-nl.org/installatie/64-vs-32-bit/msg351377/#msg351377

En tóch  zou ik de stappen netjes een voor een doen en precies kijken wat er is en waar het is.

Want toen ik nieuw met de heleboel was (op mijn eigen systeem dus) was ik ivm Flash ook eerst willekeurig verschillende adviezen door elkaar gevolgt, met het resultaat dat ik een hele knoop op mijn systeem had zitten.  (En er zitten nog steeds lijken vanuit die tijd, tot nu toe !)

Het heeft mij dagen gekost om dat enigzins te ontwarren.  Dus liefst netjes opruimen en pas daarna de volgende stap.

track

klopt! Ik heb mij toen gefocust op het zo snel mogelijk doen werken van Flash. Een net systeem waarin alle niet werkende mogelijkheden worden opgeruimd zal altijd vlotter draaien. Minder is meer he.
"Schrijf niet aan kwade wil toe wat voldoende verklaard wordt door domheid" (Hanlon)

Offline slowfox

• Lid
(Opgelost) Re: macromedia plugin flash en shockwave ontbreken
« Reactie #30 Gepost op: 2009/03/07, 18:17:39 »
draadje van Putor gevolgd en het werkt,
bedankt
Ik heb niet alles netjes verwijderd, omdat ik ondanks installatie via Synaptic, niet alle flashplayer (pluginns) kan vinden.

<edit> vergeten om track te bedanken voor de ondersteuning om probleem op te lossen.
« Laatst bewerkt op: 2009/03/07, 19:38:57 door slowfox »