Ik had dat probleem ook toen ik na het installeren van Ubuntu met m'n partities had zitten kl*ten. Heeft iets te maken met de swap-partitie kennelijk. De volgende oplossing werkte iig bij mij.
1. Make sure you have the initramfs-tools update
2. sudo blkid
3. Check that swap line UUID from /etc/fstab matches swap UUID from step 2, if not change fstab.
4. Check that the UUID in /etc/initramfs-tools/conf.d/resume matches the swap UUID from step 2, if not change resume file.
5. sudo update-initramfs -u
6. Restart
Bedankt JvH dit werkt ook bij mij. Nu is alles weer bij het oude.
quiet splash stond (en staat) achter de kernel regel in /grub/menu.lst; dus daar zat het niet.
Heb idd wel vaker met Gparted zitten stoeien en partitie-aanpassingen gemaakt; waarschijnlijk is daarbij een oudere UUID in fstab blijven zitten?
Jammer dat die UUID´s weer in Intrepid moeten worden toegepast. Daar heb ik tot heden al een paar keer gedonder mee gehad.
Het commando sudo blkid laat bij mij echter ook nog iets opmerkelijks zien: namelijk oudere vermeldingen naar de situatie waarbij ik twee harddisks had aangekoppeld. Die tweede schijf (waarop Xubuntu stond) is er al langere tijd af, maar het resultaat van sudo blkid verwijst er toch nog naar....
En een ding is me (weer) duidelijk geworden: partities aanpassen NADAT je Ubuntu hebt geinstalleerd levert niet zelden problemen op.
Toch nog een interessant geval die usplash...
P.S.
@Drummies: heb je mogelijk een hekel aan mijn handtekening.....?
Ik vind hem hier op dit forum soms wel erg toepasselijk.
Maar het helpt ook om zaken te relativeren....en dat is een schone kunst maar een lastige kunde.