Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Problemen na maken van backup  (gelezen 883 keer)

Offline Fonny

• Lid
Problemen na maken van backup
« Gepost op: 2009/02/15, 15:05:21 »
Na het maken van een backup van de partitie met ubuntu heb ik serieuze problemen.
Ik had een backup gemaakt van partitie sda5 -> ext3 (mountingpoint /) op partitie sda4 -> NTFS (mountingpoint /usr/media/disk).
De backup is gemaakt met partimage vanop de livecd partedmagic.
Als ik nu mijn pc terug opstart in ubunu en ik ga via locaties -> deze computer en klik de partitie (of eender welke) krijg ik deze foutmelding:

Kan volume niet aankoppelen
Fout org.freedesktop.Dbus.Error.Accesdeniet.

Mijn internet firefox werkt ook niet meer. Ik weet niet wat gebeurd is bij het maken van een backup. Er worden toch geen besturingsbestanden veranderd bij het maken van de image.

Fonny
« Laatst bewerkt op: 2009/02/15, 15:07:50 door Fonny »

Offline Dave

• Lid
Re: Problemen na maken van backup
« Reactie #1 Gepost op: 2009/02/15, 15:10:39 »
Lijkt me dat je de definitie van een backup eens onder de loep moet nemen.
gebruik dan Grsync oid.
Nu maak je een schijf image die blijkbaar op een andere schijf problemen geeft omdat de verwijzingen niet meer kloppen.

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/02/15, 15:31:05 »
Volgens mij zou het maken van de "backup" op zich niet de oorzaak moeten zijn: een image van je sda5 werd weggeschreven op een ntfs partitie.

Om eens beter de foutmeldingen te zien moet je eens handmatig mounten. Open de terminal, voer volgende commando's uit en post de output hier terug. De foutmeldingen zullen een beter beeld geven waarom de partitie niet mount:

mkdir temp
sudo mount /dev/sda4 temp
Als je géén output krijgt, dan werd je partitie wel degelijk gemount. Dan is er niets aan de hand met de partitie zelf, maar is er een ander probleem.

Om terug te ontkoppelen:
sudo umount temp

Offline Fonny

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/02/15, 16:25:50 »
Ik dit eens doen.

Ook enig idee voor firefox. Ik zou dit het eerste moeten opgelost krijgen. Ik moet steeds opnieuw opstarten en windows xp opstarten voor op het internet te geraken.

Fonny

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/02/15, 17:07:11 »

Offline Fonny

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2009/02/16, 20:16:39 »
Ik heb dit gevolgd maar internet werkt nog steeds niet.
Kan ik een commande in de terminal ingeven zodat ik instellingen kan controleren of hier te laten zien.

Ik vind het raar. Deze problemen komen na het maken van een image. Normaal veranderd er toch niks aan de originele instelllingen van ubuntu of aan de bestanden.
PS evolution mail werkt ook niet meer, verzenden/ontvangen van mails doet hij niet.

Fonny