Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Probleem met .SWF - bestand  (gelezen 6003 keer)

Offline Partynoud

  • Lid
Probleem met .SWF - bestand
« Gepost op: 2009/02/10, 17:39:32 »
Op deze site

http://www.sternsmusic.com/disk_info/CDMOU4545

lukt het me niet om de muziekbestanden af te spelen. Als ik klik op "Play all tracks" dan popt er wel een schermpje op maar speelt niks af. Als ik dan klik op die zwarte pijl onderin dat schermpje en klik op "instellingen" dan zie ik dat er geen vinkje staat bij Flash (bij mij althans). Ik wil daar wel een mediaplayer aan verbinden, maar dat lukt me niet. VLC werkt er niet mee, SWF helpt ook niet. Zelfs heb ik SWFDEC geinstalleerd, maar die werkt ook niet (terwijl er toch in Synaptic Beheer staat dat dát een macromedia flash player van SWF is!)|.

Can anybody help me?

Offline Tom

  • Lid
Re: Probleem met .SWF - bestand
« Reactie #1 Gepost op: 2009/02/10, 17:57:51 »
Tot nu toe kon ik alles afspelen , maar hier lukt het mij ook niet. ???
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Tom

  • Lid
Re: Probleem met .SWF - bestand
« Reactie #2 Gepost op: 2009/02/10, 19:04:46 »
Met de Addon mediaplayerconnectivity  en via de wizard alles op VLC gezet speelt hij alles af.
Je kunt de hele speellijst laten afspelen en ook de aparte tracks.
Ik was vergeten dat ik die media addon  uitgezet had.
A ja nocript of adblock even toestemming geven.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Partynoud

  • Lid
Re: Probleem met .SWF - bestand
« Reactie #3 Gepost op: 2009/02/10, 19:22:48 »
Met de Addon mediaplayerconnectivity  en via de wizard alles op VLC gezet speelt hij alles af.
Je kunt de hele speellijst laten afspelen en ook de aparte tracks.
Ik was vergeten dat ik die media addon  uitgezet had.
A ja nocript of adblock even toestemming geven.

Wel, Wanda Rooze, dat heb ik net gedaan, maar dat helpt bij mij niks! In de wizard wordt niet gevraagd hoe je flash wilt afspelen. Wat heb je precies in de wizard gedaan? (vooral het tweede onderdeel van de wizard, heb je dáár nog iets opmerkelijks aangevinkt?
En heb je die site geprobeerd die ik hierboven opgegeven heb?

Offline Tom

  • Lid
Re: Probleem met .SWF - bestand
« Reactie #4 Gepost op: 2009/02/10, 20:13:50 »
1 ja heb de door U getoonde Site gebruikt.
2
Zo staan mijn instellingen bij mediaplayerconnectivity.
3 ik heb de adobe flash 10 in gebruik in mijn Hardy 8.04.2
Andere flash  zaken gebruik ik niet en zeker de macromedia niet dat is pruts.
« Laatst bewerkt op: 2009/02/10, 20:16:13 door Wanda Rooze »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Partynoud

  • Lid
Re: Probleem met .SWF - bestand
« Reactie #5 Gepost op: 2009/02/10, 20:57:21 »
Dankje, Wanda, voor je overzicht. Ik heb precies hetzelfde alleen jij zegt dat je Adobe Flash 10 hebt. Ik heb 9, maar kan 10 niet viinden in het software-pakket. Waar heb je die vandaan gehaald? Wel heb ik Adobe Flashplayer plugin 10 geinstalleerd. Daarnaast ook 9 (als ik dat niet doe doet mijn browser heel vreemd, ik heb 9 nu uitgeschakeld en soms verschijnt de tekst die ik hier schrijf niet eens! Plus soms zijn de namen van alle geopende browservensters dan verdwenen!??? Herken je dit misschien ook?

Heb jij ook problemen met dat Youtube flikkerende/vertraagde beelden afspeelt?

Offline Partynoud

  • Lid
Re: Probleem met .SWF - bestand
« Reactie #6 Gepost op: 2009/02/10, 20:58:26 »
en als je naar deze site gaat

http://www.adobe.com/products/flash/about/

Wat voor versie Adobe geeft die site dan voor jou aan?

Offline Partynoud

  • Lid
Re: Probleem met .SWF - bestand
« Reactie #7 Gepost op: 2009/02/10, 21:07:03 »
Overigens staat vlc in map  USR/BIN/VLC bij mij en niet in X11 zoals bij jou, maar ik weet niet of dat er wat mee te maken kan hebben....

Offline Tom

  • Lid
Re: Probleem met .SWF - bestand
« Reactie #8 Gepost op: 2009/02/10, 21:18:44 »

Deze heb ik.

En dit moet aangevinkt staan bij Synaptic software bronnen.

Als dat aangevinkt is moet U herladen dan staat de flash 10 plugin in uw repros.

MAAR voordat U de Flash 10 instaleerd ... eerst de 9 verwijderen.
En als die totaal verwijderd is dan pas de flash 10 installeren.
« Laatst bewerkt op: 2009/02/10, 21:21:12 door Wanda Rooze »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Partynoud

  • Lid
Re: Probleem met .SWF - bestand
« Reactie #9 Gepost op: 2009/02/10, 21:57:14 »
Ik heb plugin 10 nogmaals geinstalleerd zoals je aangaf. Vervolgens krijg ik de volgende opmerking bij Youtube:

Je hebt JavaScript uitgeschakeld of je hebt een oude versie van Adobe Flash Player. Download de nieuwste versie van Flash Player.

En bij die site (zie boven) waar je je versie kunt checken van flashplayer krijg ik nu niet de versie te zien (jij had versie 10, ikke 9) maar ik krijg de opmerking "klik hier om de plugin te downloaden"

Als ik dat doe geeft hij het volgende:

"Choose a plugin for media type application/x-shockwave-flash"
- Adobe flash player (installer)
of
-SWFdec player for adobe/Macromedia flash

Ik had voor de eerste gekozen, maar dan wordt de nieuwste versie van Adobe gedownload. Prima, maar voer ik die uit dan houdt ie onderweg op met de installlatie omdat hij zegt dat er reeds een nieuwere versie aanwezig is!!!!????

Anybody help? Moet ik dan kiezen voor SWFdec player for Adobe of zoiets???


Offline Tom

  • Lid
Re: Probleem met .SWF - bestand
« Reactie #10 Gepost op: 2009/02/10, 22:17:48 »
Maar die 9 toch eerst eraf gegooid hoop ik.
En nooit van een website afhalen alleen wat in de repros staat.
Anders volg dit eens.
http://sites.google.com/site/computertip/multimedia
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Partynoud

  • Lid
Re: Probleem met .SWF - bestand
« Reactie #11 Gepost op: 2009/02/10, 22:33:17 »
J, 9 hád ik eraf gegooid. Maar vanwege die opmerkingen van youtube en Adobe heb ik hem er weer opgegooid. Nu krijg ik die opmerkingen niet meer, maar youtube spoeelt nog steeds ontzettend slecht af....."T is niet best allemaal. Nu zeg jij weer dat die 9 eraf moet, maar als ik dat doe krijg ik weer die opmerkingen (zie voorgaande bericht), dus zeg het maar, 'k word er doodmoe van, ben al de hele dag bezig met dat rotgedoe...!

Offline Tom

  • Lid
Re: Probleem met .SWF - bestand
« Reactie #12 Gepost op: 2009/02/10, 22:43:42 »
Haha lol , rustig mijn vriend mijn record lag bij 6 herinstallaties op 1 dag.
Als het niet lukt gewoon even stoppen en de volgende dag rustig opnieuw proberen , niks forceren.
Ik weet als je twee flashplugins er op hebt staan bv de 9 en de 10 dan gaan die botsen .
De 10 is de nieuwste flash plugin en die loopt (gaat) goed.
Heeft u al in uw URL balk van firefox getypt   about:plugins  daar moet van boven de flasch 10.0.15 staan.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Probleem met .SWF - bestand
« Reactie #13 Gepost op: 2009/02/10, 22:49:09 »
Toch wel hardy partner aangevinkt bij third party in softwarebronnen?(zoals wandarooze al aangaf in screenshot)anders krijg je versie 10 niet te zien in synaptic.
edit:is al zie ik,was te snel.
« Laatst bewerkt op: 2009/02/10, 22:53:16 door dellkubuntu »
Kubuntu 20.04

Offline Partynoud

  • Lid
Re: Probleem met .SWF - bestand
« Reactie #14 Gepost op: 2009/02/10, 22:52:22 »
mwa, sorry, is niet persoonlijk bedoeld. Ik ben er gewoon al de hele dag mee bezig en ik ben erg slecht in dit soort dingen en als ze niet lopen word ik helemaal knettergek!

Ja, ik heb nu dus 9 én 10 geinstall. Zie boven waarom. en als ik dat about: plugins intyp dan komt er vervolgens te vooschijn:

Shockwave Flash

    Bestandsnaam: libflashplayer.so
    Shockwave Flash 9.0 r152

MIME-type    Beschrijving    Achtervoegsels    Actief
application/x-shockwave-flash    Shockwave Flash    swf    Ja
application/futuresplash    FutureSplash Player    spl    Ja


Offline Tom

  • Lid
Re: Probleem met .SWF - bestand
« Reactie #15 Gepost op: 2009/02/10, 22:55:04 »
Dat heb ik hem ook al uitgelegt inclusief met een afbeelding.
Denk onze vriend moet even bekomen , is ook niet niks als je met ubuntu begint.
Meneer degenhart heb ik ook geprobeerd te helpen met zijn flash plugin 10 , daar lukt het ook niet.
Ben misschien een slechte leraar. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Partynoud

  • Lid
Re: Probleem met .SWF - bestand
« Reactie #16 Gepost op: 2009/02/10, 22:59:45 »
Dat heb ik hem ook al uitgelegt inclusief met een afbeelding.
Denk onze vriend moet even bekomen , is ook niet niks als je met ubuntu begint.
Meneer degenhart heb ik ook geprobeerd te helpen met zijn flash plugin 10 , daar lukt het ook niet.
Ben misschien een slechte leraar. :)

Nee! Geen slechte leraar! Je uitleg is heel duidelijk, fijn met al die screenshots enzo. Hoe doe ik dat trouwens?

MAar als ik 9 er nu afgooi, wat ik best wil dan gaat youtube weer lopen zeiken en ook Adobe gaat dan zeggen dat er een plugin geinstalleerd moet worden , terwijl ik die 10 al lang geinstalleerd heb!!!

Re: Probleem met .SWF - bestand
« Reactie #17 Gepost op: 2009/02/10, 23:03:37 »

Ben misschien een slechte leraar. :)
nee hoor,flash is nogal nukkig  =D
Kubuntu 20.04

Offline Tom

  • Lid
Re: Probleem met .SWF - bestand
« Reactie #18 Gepost op: 2009/02/10, 23:14:12 »
Voor een afbeelding te maken op uw toetsenbord zit een toets van boven daarop staat Print Scr daar op drukken en de rest ziet U dan van zelf.
Ga eens naar synaptic pakket beheer , dan zoekt u naar firefox en helemaal van boven staat  adobe flaschplugin 10.0.15

Als hij al geinstalleerd is - rechtsklik en kiezen voor herinstalleren.
Wel moet Eerst de 9 eraf.
dan ga naar uw Firefox typ van boven in de adres balk      about:plugins
Dan moet u hen zien staan.

Kijk ook eens in synaptic of u ook de      libflashplugin voor Moz geinstalleerd heeft.
« Laatst bewerkt op: 2009/02/10, 23:16:40 door Wanda Rooze »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Tom

  • Lid
Re: Probleem met .SWF - bestand
« Reactie #19 Gepost op: 2009/02/10, 23:17:55 »

Ben misschien een slechte leraar. :)
nee hoor,flash is nogal nukkig  =D

Dat is dan nog zeer netjes uitgedrukt , soms is het een pokke ding. (sorry)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Partynoud

  • Lid
Re: Probleem met .SWF - bestand
« Reactie #20 Gepost op: 2009/02/10, 23:35:39 »
Voor een afbeelding te maken op uw toetsenbord zit een toets van boven daarop staat Print Scr daar op drukken en de rest ziet U dan van zelf.
Ga eens naar synaptic pakket beheer , dan zoekt u naar firefox en helemaal van boven staat  adobe flaschplugin 10.0.15

Als hij al geinstalleerd is - rechtsklik en kiezen voor herinstalleren.
Wel moet Eerst de 9 eraf.
dan ga naar uw Firefox typ van boven in de adres balk      about:plugins
Dan moet u hen zien staan.

Kijk ook eens in synaptic of u ook de      libflashplugin voor Moz geinstalleerd heeft.


Oké, ik haal nu 9 eraf, dwz, ik zal eerst laten zien welke 9 ik bedoel a.d.v. printscreentje:

En die Libflash was niet geinstalleerd dus probeer die eeerst even...

[verwijderd door de beheerder]

Offline Partynoud

  • Lid
Re: Probleem met .SWF - bestand
« Reactie #21 Gepost op: 2009/02/10, 23:52:48 »
9 eraf gehaald, due libflash geinstalleerd en die 10 geherinstalleerd en direct viel mijn pc uit.....! Dat geburt de afgelopen maanden regelmatig. Ik geloof dat het er ook mee te maken heeft. Het uitvallen van de pc geburt meestal wanneer ik media-dingen open heb staan, als mediplayers of youtube, etc.
Hij valt dan niet helemaal uit maar springt terug naar het scherm waar je met je naam en wachtwoord moet inlogggen.....

In ieder geval is nu alleen 10 geinstalleerd, maar kan nu dus géén youtube kijken (zie screenshot)


Verder wanneer ik about:plugins intyp krijg ik géén vermelding meer van Adobe Flash! Zie screenshot 2

Wat nu?

Offline Partynoud

  • Lid
Re: Probleem met .SWF - bestand
« Reactie #22 Gepost op: 2009/02/10, 23:53:56 »
1e screenshot

[verwijderd door de beheerder]

Offline Tom

  • Lid
Re: Probleem met .SWF - bestand
« Reactie #23 Gepost op: 2009/02/10, 23:59:38 »
Nu gaat U weer naar Synaptic , zoek die flash 10 - rechtskli daar op en kies voor HERinstalleren.
Dus niks verwijderen etc maar gewoon kiezen voor herinstalleren.
Dan zou hij daarna in Uw Firefox moeten staan.
Laat bij die herinstalleren Uw firefox afgesloten.

Ik hoop dat het lukt anders moeten we morgen verder doen .
Moeder overste (mijn vrouw) wil gaan slapen. (en niet opgeven he)
« Laatst bewerkt op: 2009/02/11, 00:04:08 door Wanda Rooze »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Partynoud

  • Lid
Re: Probleem met .SWF - bestand
« Reactie #24 Gepost op: 2009/02/11, 00:06:55 »
Gedaan, maar verandert niks! Dezelfde schermen zoals hierboven doorgegeven.

Ik houd er voor vandaag mee op, de kolen zijn werkelijk op.....