Ik heb een schone 8.10 install gedaan en toen stond erin systeem beheer hardware drivers de 173 voor mijn kaart, en alles werkte ook gewoon normaal.
Tot van de week de nvidia update van 177 kwam toen werkte het niet meer en tijdens opstarten kreeg ik een melding dat ubuntu in de low graphics mode zal starten.
Op dat moment stond er in hardware drivers de 173 en de 177 terug gaan naar 173 ging niet, en nu staan ze er allebij niet meer.
Hier stond dus dat de 173 geinstalleerd stond. Misschien je mistypt ofzo want dit is toch wel belangrijk voor jou om weten, de drivers ondersteunen je kaart wel maar als de 173 echt geinstalleerd stond, kan je best die gebruiken.
In het andere geval is de oude 177 dus een oudere versie met een cijfer erachter onder de 80.
Maar goed, blijkbaar is die 177.80 versie niet goed. Weet je nog welke versie het was ervoor? En weet je dit niet, misschien toch overwegen om een herinstall te doen en daarna goed noteren welke versie driver je hebt. Als er dan updates komen, deze uitvinken. (Of heb je die zelf geinstalleerd/geupdate, handmatig?)
Er zal daarvoor wel een andere oplossing zijn, om dit niet altijd handmatig te moeten doen, maar dat kan ikzelf je niet direkt zeggen.
Ter info: Er is al een nieuwe versie ook, de 177.82 en natuurlijk ondersteund de 173 en de 180 ook je kaart. Die 180, staat er normaal gezien ook in. Als je in Synaptic naar de driver gaat kijken en in de uitleg onderaan kijkt kan je zien of je kaart erbij staat. Je moet goed opletten: de cijfers en ook de letters moeten volledig kloppen. 't Is niet omdat er bijvoorbeeld 9600 GE staat dat de 9600 GS ook ondersteund word (dit is dus een voorbeeld).
Voorlopig ben ik ten einde raad om je verder te helpen. Nog eens alle drivers deinstalleren en opnieuw opstarten zodat ubuntu opnieuw op zoek gaat naar de driver zou je ook eens kunnen proberen.
Backup zeker alles voor het geval het niet lukt. (Doe dan meteen een herinstall)
Sorry dat we niet de fout zo 123 kunnen vinden en oplossen, ook een beetje moeilijk van ver, zonder dat we iets kunnen zien.
En nog een tip als je er echt niet uitgeraakt of volledig goed krijgt:
Kijk eens naar de steunpuntkaart als je er echt niet uitgeraakt, misschien is er in jouw buurt wel iemand die je kan helpen:
http://kaart.ubuntu-nl.org/