Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: update_problemen  (gelezen 881 keer)

Offline Silvester

• Lid
update_problemen
« Gepost op: 2008/12/21, 13:05:32 »
Zodra er nieuwe (beveiligings)updates zijn voor 8.04 haal ik die binnen. Sinds de installatie zijn ere twee nieuwe kernels binnengehaald. Bij de laatste keer heb ik nu problemen met het opstarten. Alles lijkt goed te gaan tot ik het toetsenbord gebruik. Veelal na de eerste toetsaanslag zit het toetsenbord vast. Wacht ik langer dan ik zelfs helemaal geen tekst meer intypen om in te loggen. Vandaag viel me op dat capslock lampje en scroll lampje een keer flikkeren. Via recovery versie is het een paar keer gelukt op te starten, maar vandaag moest ik terug naar de meest oorspronkelijke kernel. (nummer heb ik niet bij de hand, want dat zie ik alleen als ik in grub nog aan het opstarten moet beginnen). Heeft iemand een idee hoe ik dat kan oplossen?

Voorts moet ik sindsdien ook iedere keer mijn schermresolutie aanpassen (samsung Syncmaster 204B). Daar wordt ik een beetje flauw van.
S

Re: update_problemen
« Reactie #1 Gepost op: 2008/12/21, 13:13:21 »
Zodra er nieuwe (beveiligings)updates zijn voor 8.04 haal ik die binnen. Sinds de installatie zijn ere twee nieuwe kernels binnengehaald. Bij de laatste keer heb ik nu problemen met het opstarten. Alles lijkt goed te gaan tot ik het toetsenbord gebruik. Veelal na de eerste toetsaanslag zit het toetsenbord vast. Wacht ik langer dan ik zelfs helemaal geen tekst meer intypen om in te loggen. Vandaag viel me op dat capslock lampje en scroll lampje een keer flikkeren. Via recovery versie is het een paar keer gelukt op te starten, maar vandaag moest ik terug naar de meest oorspronkelijke kernel. (nummer heb ik niet bij de hand, want dat zie ik alleen als ik in grub nog aan het opstarten moet beginnen). Heeft iemand een idee hoe ik dat kan oplossen?

Voorts moet ik sindsdien ook iedere keer mijn schermresolutie aanpassen (samsung Syncmaster 204B). Daar wordt ik een beetje flauw van.
S

Je kunt je grub toch even stilzetten en dan kijken om welke versies het gaat.
Gebruik bij het opstarten in grub even je pijltjestoetsen

Misschien is het een idee om meteen door te starten naar 8.10? Of heb je een reden waarom je bij 8.04 wil blijven?
« Laatst bewerkt op: 2008/12/21, 13:16:36 door Schredders »

Offline Silvester

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/12/22, 20:42:38 »
Zeker, maar ik dorst niet te herstarten uit vrees dat het systeem niet meer was op te starten. Niet ten onrechte bleek later. Inmiddels 8.10 2x geinstalleerd en toch weer vervangen door 8.04. Met 8.10 kreeg ik mijjn schermresolutie niet ingesteld op 1600x1200 en eindigde met een resolutie van 640x480. Allerlei knoppen zitten dan onder de beeldschermrand.
Mijn probleem is dus door herinstallatie opgelost.
Dank voor je aandacht,
S

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #3 Gepost op: 2008/12/22, 21:44:26 »
Tip: save de file /etc/X11/xorg.conf, want daar staat je resolutie in, wanneer deze afwijkt van "standaard".
(en vraag mij niet waarom.....)
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

Offline Silvester

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/12/25, 11:40:10 »
Dank voor de tip. Ik heb het bestand direct in mijn home-directory geplaatst voor het geval ik het weer eens nodig heb. Verder ben ik weer heel tevreden zoals het weer draait.
S