Waarom zou er eigenlijk een verschil zijn tussen 8.04 + alle updates t/m de datum dat 8.04.2 uitkomt, en een schone Ubuntu 8.04.2 installatie?
een schone 8.04.2 installatie heeft maar 1 kernel, een installatie van 8.04 met alle updates heeft er 2 ( of meer )
en misschien zijn er nog wel meer van dit soort voorbeelden te vinden
Maar ik bedoelde eigenlijk. Waarom zouden er voor een nieuwe installatie vanaf de Ubuntu 8.04.2 meer drivers beschikbaar zijn, dan voor degene met Ubuntu 8.04 die geüpdatet is tot en met vandaag. Deze vraag is over Antwoord #10 van Pjotr op bladzijde één van deze topic.
Ik heb inmiddels Ubuntu 8.04.2 al geïnstalleerd op mijn twee oude PC als nieuwe installatie. Op de oude dual Pentium 3 met een ATI x1650Pro videokaart kan dan nog wel via Systeem > Beheer > Hardware Drivers de gesloten fglrx drivers worden geïnstalleerd. Echter deze drivers zijn te oud voor die pre-release versie van Xorg. Na de reboot levert dat dus een zwart scherm op.
Op de andere oude PC met een nVidia 7600GS is het installeren van de gesloten nVidia drivers zelfs vereist. Dit omdat anders de resolutie slechts 800x600 is op een 19 inch TFT monitor. Na het installeren van de gesloten nVidia drivers is de resolutie weer wel 1280x1024.
Van de extra drivers merk ik nog niet zoveel. Op Ubuntu 8.04.1 is voor mijn recent aangeschafte All-in-One de installatie van hplip/hpijs 2.10 vereist, om de scanner te kunnen herkennen. Onder die nieuwe Ubuntu 8.04.2 installatie, is die hplip/hpijs 2.10 nog steeds vereist.