Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 1 update uitschakelen  (gelezen 1429 keer)

Offline Hij

• Lid
1 update uitschakelen
« Gepost op: 2008/11/22, 17:35:22 »
Hoihoi,
Ik ben terug gegaan naar Ubuntu Hardy, beviel toch een stuk beter.

Alleen audacity heeft in Hardy geen optie om het tempo te wijzigen zonder dat de pitch veranderd. Nu heb ik dat opgelost door een oudere versie van audacity te installeren.
Nu geeft het update programma steeds 1 update weer, namelijk de nieuwe versie van audacity.
Is er een mogelijkheid dat je kan zeggen, ik wil wel updates maar niet die van audacity. Nu weet ik dat je het vinkje gewoon kan klikken dan installeert die deze update niet mee. Maar het zou toch makkelijker zijn om die update permanent te weigeren, want nu heb ik constant een update icoontje ik heb het liever als er echt updates zijn.
Qua veiligheid loop ik niet echt gevaar volgens mij. Audacity is niet verbonden met het internet, toch?

Offline Soul-Sing

• Lid
Re: 1 update uitschakelen
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/22, 17:39:14 »
of software wel/niet verbonden is met het internet is niet altijd een graadmeter wat betreft security issue´s, vaak wel natuurlijk.
hoe heb je de oude versie gedownload?

Offline Hij

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/22, 19:44:56 »
pff geen security issue> : http://www.gentoo.org/security/en/glsa/glsa-200803-03.xml
: http://www.frsirt.com/english/vendor/540

updaten dus!
:-[ Oeps, je hebt gelijk.
Is er een manier dat ik update maar dat in de versie die met Hardy meekomt wel het tempo kan veranderen zonder dat de pitch veranderd.
Wat ik vreemd vind is dat het in de ubuntu versie voor Hardy en de versie na Hardy goed werkt maar niet in Hardy terwijl die LTS is.
Ik hoop echt dat iemand een oplossing heeft

« Reactie #5 Gepost op: 2008/11/22, 22:12:19 »
Als je die nieuwe update niet wil, dan open je Synaptic en zoek je naar audacious. Dan selecteer je het pakket audacious met linkermuisknop en dan ga je naar de bovenste balk, Pakket>>>Versie vastzetten (o.i.d.)