Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Pidgin eruit?  (gelezen 1366 keer)

Pidgin eruit?
« Gepost op: 2008/11/22, 15:45:47 »
Als Skype en aMSN geïnstalleerd zijn, is Pidgin overbodig. Kan Pidgin er dan uitgegooid worden, of gaan dan andere programma's raar doen?

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Pidgin eruit?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/22, 15:55:26 »
Wanneer je het via Synaptic verwijderd, kan je het altijd weer terug zetten als het moet.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/22, 16:04:07 »
Dat is zo, maar de vraag was of andere programma's er last van hebben als ik Pidgin eruit gooi.

« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/22, 16:16:37 »
Ik zou niet weten welke.

Maar we hebben toch een heel goed pakketsysteem. Als ge Pidgin gaat verwijderen, zal hij automatisch zeggen welke andere programma's ermee 'gelinkt' zijn en vragen om deze dan ook mee te verwijderen.
Staat daar iets tussen wat niet weg mag, dan laat ge Pidgin maar gewoon staan.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/22, 16:18:23 »
Je kunt niet alles van Pidgin verwijderen Heer Degenhart , ik weet alleen niet meer wat je wel kunt verwijderen.
Heb het ook eens gedaan en er gingen een paar niet onbelangrijke zaken ook mee weg.
Dat is het zeer kleine nadeeltje van Ubuntu , sommige progjes gebruiken elkaars deeltjes.
Op mijn website kunt U zien wat ge allemaal weg keilen kunt , wat ik ook gedaan heb.
Met welgemeende groet en succes met de winter poets. (U lijkt mijn Vrouw wel)
Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #5 Gepost op: 2008/11/22, 16:22:14 »
Net even gekeken. Als ge pidgin en pidgin-data verwijderd, word alleen pidgin-otr en libpurple0 meegenomen.

Dus het kan helemaal geen kwaad om Pidgin te verwijderen.

« Reactie #6 Gepost op: 2008/11/22, 17:04:11 »
Heer Nunslaughter, Ik heb Pidgin verwijderd. Ik kan niet beoordelen of de onderdelen die u noemt voor andere programma's relevant zijn, maar ik vertrouw op uw oordeel. Zo te zien doet alles het nog. Bedankt.
Zou u ook zo vriendelijk willen zijn naar mijn topic "Kan niet alle pakketbronindices downloaden" te kijken? Het staat even verderop. Ik was een klein weekje weg, wat de inzenders kennelijk de indruk gaf dat het probleem inmiddels opgelost was. Dat is niet zo. Ik heb daar mijn source list geplaatst zoals verkregen via Terminal met het commando: gedit /etc/apt/sources.list. Er schijnt daar iets mee te zijn en ook met de sleutels onder Authenticatie. Alvast bedankt.