Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: thunderbird --> mails  (gelezen 2153 keer)

Offline tazke

• Lid
thunderbird --> mails
« Gepost op: 2008/11/10, 23:07:00 »
bij mijn ouders hun mails staat alles in één account dat van mijn pa, nu mijn ma heeft wel een adres waar ze dus ook mails naar kunnen sturen, nu telkens als zij een mail krijgt moet zij op haar map in de mails rechtermuisknop en dan eigenschappen en dan index vernieuwen anders kan zij haar emails niet lezen er komt steeds een mail op dat ze wss vroeger ooit eens ontvangen heeft, kan er iemand zeggen of ik dit kan oplossen, zo ja hoe?

ps ik zou graag mijn ma haar email adres toevoegen zodat als ze mails versturen zij ook van haar email adres kan versturen en dus niet met hetgene van mijn pa, waar moet ik dit instellen?

bedankt!! groetjes

Offline tazke

• Lid
thunderbird --> mails
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/10, 23:22:40 »
ja als ze alletwee een account zouden hebben had ik dit al lang gedaan, zoals erboven staat is er maar één account!!!!

Offline tazke

• Lid
thunderbird --> mails
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/10, 23:28:13 »
nee dat bedoel ik helemaal niet, mijn ouders hun mails komen beiden toe in thunderbird, ze worden gescheiden in elk hun eigen mapjes, als je een mail zelf opstelt staat vanboven je emailadres, vroeger ( voor deze upgrade naar 8.10) kon mijn ma haar emailadres selecteren en "zogezegd" van haar emailadres mails sturen maar dit alles hoort onder mijn pa zijn account bij telenet

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
thunderbird --> mails
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/10, 23:29:35 »
Citaat van: tazke
ja als ze alletwee een account zouden hebben had ik dit al lang gedaan, zoals erboven staat is er maar één account!!!!
Niet schreeuwen a.u.b. Dat is niet nodig en bovendien onbeleefd.

Doe gewoon wat Arie zegt en maak dus een tweede account aan, speciaal voor je moeder.

Bijvoorbeeld bij Gmail en schakel daarin de POP3-ondersteuning in. Dan kan ze die via Thunderbird bedienen.

Als je ook nog een eigen gebruikersaccount aanmaakt in Ubuntu voor haar, dan heeft ze dus haar eigen gebruiikersomgeving, met haar eigen e-mailadres in haar eigen Thunderbird. Probleem opgelost.

Offline tazke

• Lid
thunderbird --> mails
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/10, 23:32:51 »
ik schreeuw niet ik probeer alleen duidelijk te maken dat het dus niet nodig is en perfect werkte , het enigste dat ik wil is in een opmaak van nieuwe mail haar emailadres kunnen aanklikken voor de rest werkt alles perfect zoals het nu is

Offline tazke

• Lid
thunderbird --> mails
« Reactie #5 Gepost op: 2008/11/10, 23:36:38 »
bedankt arie voor in mijn ander bericht wel het juiste antwoord te geven, ik moest dus idd gewoon een identiteit bijmaken en probleem 1 opgelost
toevallig iemand die weet hoe ik het andere moet oplossen?

Offline heir4c

• Lid
thunderbird --> mails
« Reactie #6 Gepost op: 2008/11/10, 23:41:55 »
@tazke:
Heeft ze een account in thunderbird en/of heeft ze ook een account bij telenet zelf? Je kan namelijk ook een account via de telenetsite naast dat van je vader zetten zodat je moeder zelf ook één heeft. Hier staat de telenet aansluiting op de naam van mijn vriendin maar heb voor mijzelf ernaast dus ook één aangemaakt. Het e-mail adres dat dan op de plaats van de afzender komt te staan is dan dat van je moeder. (Je kan er meerdere aanmaken, weet niet uit het hoofd hoeveel maar als je wil kan je zelf op jouw naam één aanmaken of welke naam dan ook. ) En je kan zelfs de e-mails apart ophalen vanuit thunderbird via de 'accountnaam'
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline tazke

• Lid
thunderbird --> mails
« Reactie #7 Gepost op: 2008/11/10, 23:45:36 »
bedankt heir4c maar ondertussen is dat probleem al opgelost arie heeft in een andere post daarop geantwoord en ik moest een identiteit bijmaken in thunderbird bij mijn pa en opgelost is dat probleem nu zoek ik nog een oplossing voor: telkens als zij een mail krijgt moet zij op haar map in de mails rechtermuisknop en dan eigenschappen en dan index vernieuwen anders kan zij haar emails niet lezen er komt steeds een mail op dat ze wss vroeger ooit eens ontvangen heeft, kan er iemand zeggen of ik dit kan oplossen, zo ja hoe?

Offline heir4c

• Lid
thunderbird --> mails
« Reactie #8 Gepost op: 2008/11/11, 00:41:05 »
Heb blijkbaar wat berichtjes gemist, zat er juist tussen.
Voor de rest niet direct een oplossing. Misschien eens kijken via Eigenschappen (rechtsklikken op 'Lokale mappen')>Serverinstellingen. Rechtsonder een knop met 'Geavanceerd' erop. Daarin staat bij mij (één account voor het moment) de tweede optie aangevinkt, maar de derde optie lijkt mij beter bij meerdere accounts denk ik . Misschien kun je hier een andere instelling aanvinken (als dit al niet zo is) en helpt dit..???
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline tazke

• Lid
thunderbird --> mails
« Reactie #9 Gepost op: 2008/11/11, 10:56:45 »
neen dat helpt niet heb het juist geprobeert iemand nog een andere oplossing?

Offline Dave

• Lid
thunderbird --> mails
« Reactie #10 Gepost op: 2008/11/11, 12:34:26 »
Ja geef ze haar eigen email progje bijvoorbeeld Evolution.
Kun je ook niet vergissen in afzender of wat ook.

Offline tazke

• Lid
thunderbird --> mails
« Reactie #11 Gepost op: 2008/11/11, 13:28:12 »
het probleem is dat als ik op een nieuwe mail klik alleen bij het emailadres van m'n ma dan komt er iets totaal anders op van email (één van vroeger) dus bij elke mail dat toekomt staat de afzender, en het onderwerp juist zodra je erop klikt voor het gaan te bekijken komt er iets helemaal anders op, als je dan index vernieuwen pakt dan is het terug in orde maar dit is helemaal niet handig om dit telkens weer opnieuw te moeten doen

Offline Dave

• Lid
thunderbird --> mails
« Reactie #12 Gepost op: 2008/11/11, 15:30:02 »
de mail uit die map eens verhuizen en de betreffende map weggooien en opnieuw aanmaken.

als dat niet helpt de mail met submappen in een tijdelijke map zetten en backuppen of hernoemen.
Dan thunderbird weer starten en maakt die nieuwe mappen aan.

edit: de oorspronkelijke map .thunderbird dus geheel hernoemen zodat die niet meer herkend wordt.
Dan kun je daar de mappen met mail weer uitvissen en overzetten.

Offline tazke

• Lid
thunderbird --> mails
« Reactie #13 Gepost op: 2008/11/11, 19:05:50 »
ok ik denk dat ik het gevonden heb blijkbaar zijn er 2 bestandjes die de naam van de map hebben en één ervan is een msf file deze waren precies corrupt ofzo want nu er andere zijn en ik stuur een mail om te testen heb ik het juiste dat word weergegeven bedankt hoor!