Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wegwijzer voor grafisch werken  (gelezen 32158 keer)

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Wegwijzer voor grafisch werken
« Reactie #50 Gepost op: 2006/09/16, 20:18:03 »
Geschiedenis is geschreven :) Sami gebruikt de terminal.
Waar ga ik dat zetten in mijn (fictieve) dagboek.
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline mcgyver

  • Lid
Wegwijzer voor grafisch werken
« Reactie #51 Gepost op: 2006/09/16, 20:40:18 »
Citaat van: budster
Veel beter zo! gui of cli heeft niets met man of vrouw te maken.
Cli ook niet???? ;)

NLsandman

  • Gast
Wegwijzer voor grafisch werken
« Reactie #52 Gepost op: 2006/09/18, 14:52:58 »
Er moet een andere manier zijn voor die keys:)

Saamelainen

  • Gast
Wegwijzer voor grafisch werken
« Reactie #53 Gepost op: 2006/09/25, 10:11:18 »
Niet alle programma's zijn altijd even stabiel en vrij van bugs. Wanneer een programma vastloopt en je niet weet hoe je er vanaf komt dan is daar een kleine applet voor om het onwillige programma te

jpjacobs

  • Gast
Wegwijzer voor grafisch werken
« Reactie #54 Gepost op: 2006/09/25, 10:28:18 »
als je gewoon 2 keer klikt op het dichtdoen knopje op het venster zelf, en het reageert nietmeer, krijg je sowieso zo een popup die vraagt of je het geforceerd wil afsluiten (kill)
een alternatief is ook xkill, waarmee je als je dat uitvoert gewoon het venster wat je wil sluiten , aanklikt.

JP

Offline Soul-Sing

  • Lid
Wegwijzer voor grafisch werken
« Reactie #55 Gepost op: 2006/09/26, 09:19:38 »
grafische bijdrage,
avast virusscanner, gratis voor linux. de deb. file installeren. gaat met behulp van debi, dus uitstekend. opstarten grafische interface: ga naar alacarte, kies bijv. voor internet, nieuw menu-item, boven en onder avastgui invullen, eventueel een prettig plaatje kiezen voor de snelkoppeling: klaar.
helemaal grafisch :cool: :D
helemaal gratisch

Saamelainen

  • Gast
Wegwijzer voor grafisch werken
« Reactie #56 Gepost op: 2006/09/29, 00:03:37 »
Een USB-stick formateren

Ga naar Systeem > Beheer > Schijven. Kies in de linkerkolom de stick en klik op het tabblad Partities. De stick nu Uitschakelen en er komt dan een mogelijkheid om te formateren. Daarna de stick uitwerpen, eruit halen en alles is weg!

Met veel dank aan budster, die mij al een eind op weg hielp, maar net niet helemaal. :)

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Wegwijzer voor grafisch werken
« Reactie #57 Gepost op: 2006/09/29, 00:09:04 »
Zeg, Sami, wat denk je ervan om al deze bijdragen eens mooi in een wiki pagina te gieten? Ik wil je daar morgen wel ff mee helpen :)

Zo'n lange forumdraad wordt toch wel een beetje onduidelijk als alles door elkaar staat, vind je niet? :)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Saamelainen

  • Gast
Wegwijzer voor grafisch werken
« Reactie #58 Gepost op: 2006/09/29, 00:16:40 »
Ik had al de hoop geuit of iemand dat voor mij zou willen doen. Ik heb er alleen echt geen tijd voor zelf en ben veel te traag (en oud) om dat op de Wiki voor elkaar te krijgen. Dus, wie zich geroepen voelt, ga alsjeblieft je gang. Graag zelfs! :)

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Wegwijzer voor grafisch werken
« Reactie #59 Gepost op: 2006/09/29, 00:19:49 »
Je moet dan wel helpen h
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Saamelainen

  • Gast
Wegwijzer voor grafisch werken
« Reactie #60 Gepost op: 2006/09/29, 00:25:34 »
De basis is er al. Hij zal hier aan geplakt moeten worden of er naar toe gelinkt. Ik hoop dat het er nu eindelijk van komt!!!

https://wiki.ubuntu.com/NlStartersgids

Wegwijzer voor grafisch werken
« Reactie #61 Gepost op: 2006/09/29, 10:51:57 »
Moet er ook een absolute nono komen om uit te testen of het bevattelijk is voor nono's? Ik had nl. toch een paar kleine dingetjes waarvan ik dacht... hey.ho..
Dus, gil maar als t klaar is.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Wegwijzer voor grafisch werken
« Reactie #62 Gepost op: 2006/09/29, 11:04:43 »
Super innitiatief!!! :):)

schoapd

  • Gast
Wegwijzer voor grafisch werken
« Reactie #63 Gepost op: 2006/10/06, 21:27:04 »
Citaat van: leoquant
Met klem wil ik zeggen dat ik dit topic NIET gestart ben met de bedoeling om een discussie uit te lokken, maar om lezers te verzoeken om aan te vullen met informatie en tips op grafisch gebied. Ubuntu is geweldig goed te doen met een minimum aan terminalgebruik.

zet deze bijdrage dan "vast" zodat iedereen steeds zijn "grafische bijdrage" kan leveren.:)
conf.editor. goede tip, zelfs een nieuw menu van gemaakt,
scheelt weer een muisklik! je start hem op door: gconf-editor,
dus dat moet ook bij alacart ingevuld worden.
als beginner gebruikte ik al gksudo nautilus, schaamde me ervoor, omdat het een groot "sesam-open-u" is, maar tis zo handig....na gebruik wel weer "sesam-sluit-u-zich" doen! :D

gr leo(n)
gksudo nautalis = 'sesam-open-u'!?
Wat is dan ' sesam-sluit-u-zich'?

Offline Soul-Sing

  • Lid
Wegwijzer voor grafisch werken
« Reactie #64 Gepost op: 2006/10/06, 21:43:43 »
het citaat is niet van mij, wel gedeeltelijk van mij. het eerste stukje is van de iniatiefnemer van grafisch werken. het laatste van mij.
bij gksudo nautilus (heb ik trouwens een snelkoppeling van gemaakt) open je niet 1 map, of een applicatie. je bladert met root-rechten door je systeem. daarom: nautilus afsluiten na gebruik.
zoiets?

schoapd

  • Gast
Wegwijzer voor grafisch werken
« Reactie #65 Gepost op: 2006/10/06, 22:51:53 »
Citaat van: Saamelainen
Het irriteerde mij dat er spellingcontrole in Tomboy zit, zodat mijn notities vol rode strepen stonden. Met de Gnome configuratie-editor is dat nu opgelost: Start de Configuratie-editor, ga naar apps en tomboy en haal het vinkje weg bij enable spellchecking.

Zo, van die vervelende correctiestrepen ben ik ook weer af. :)
Waar vind ik de Gnome cofiguratie-editor? Moet ik die wellicht nog installeren?

Saamelainen

  • Gast
Wegwijzer voor grafisch werken
« Reactie #66 Gepost op: 2006/10/06, 22:55:30 »
Deze staat standaard niet onder Toepassingen. Je kunt de configuratie-editor toevoegen met Alacarte bij het onderdeel Systeemgereedschap. Gewoon even aanvinken, hij staat namelijk standaard uit.

Citaat uit de eerste post van dit topic. :)

schoapd

  • Gast
Wegwijzer voor grafisch werken
« Reactie #67 Gepost op: 2006/10/06, 22:58:04 »
Ok, mmmm heb dat wel doorgelezen... maar ja er valt hier veel te lezen en te onthouden.... misschien dan mn nieuwe vriendje tomboy me wat beter kan assisteren....

thanx anyway

Saamelainen

  • Gast
Wegwijzer voor grafisch werken
« Reactie #68 Gepost op: 2006/10/09, 15:47:25 »
Het menu onder Locaties uitbreiden met eigen items

Je kunt net zoveel items onder Locaties zetten als je zelf wilt. Als je je Persoonlijke map open hebt staan, staat daar aan de linkerkant Locaties (zoniet dan bij Beeld > Locatiebalk aanvinken). Je kunt nu allerlei mappen of bestanden naar de linkerkant onder Locatie's slepen. Bv je map Muziek, Video, OpenOffice Documenten enzovoort.

Het item weer verwijderen onder Locaties: rechterklik op de map/het bestand en kies Verwijderen.

Offline nor

  • Lid
Wegwijzer voor grafisch werken
« Reactie #69 Gepost op: 2006/10/09, 17:25:38 »
Citaat van: Saamelainen
Het menu onder Locaties uitbreiden met eigen items

Je kunt net zoveel items onder Locaties zetten als je zelf wilt. Als je je Persoonlijke map open hebt staan, staat daar aan de linkerkant Locaties (zoniet dan bij Beeld > Locatiebalk aanvinken). Je kunt nu allerlei mappen of bestanden naar de linkerkant onder Locatie's slepen. Bv je map Muziek, Video, OpenOffice Documenten enzovoort.

Het item weer verwijderen onder Locaties: rechterklik op de map/het bestand en kies Verwijderen.
Er staat nu 5 harde schijven in de Menu --> Places. Het lukt me niet om icons uit menulijst te verdwijnen. Als ik op harde schijfje klik met rechterknop voor 'Remove'. Dan zie ik dat 'Remove' niet actieve is ( Geen gekleurde hover ). Natuurlijk wil ik 5 harde schijven icons in 'Deze computer' behouden :)

Saamelainen

  • Gast
Wegwijzer voor grafisch werken
« Reactie #70 Gepost op: 2006/10/09, 18:11:36 »
Nee, inderdaad. Items die door Ubuntu standaard zijn toegevoegd kun je niet verwijderen. Maar goed ook, denk ik.:)

rik

  • Gast
Wegwijzer voor grafisch werken
« Reactie #71 Gepost op: 2006/10/09, 18:19:21 »
Probeer virusscanner AEGIS te installeren , is gelukt maar kan geen updates doen, bij opstart van de scanner wordt telkens gevraagd om de updates uit te voeren .Heb versie aegis-virus-scanner 2. 0.0 geiinstalleerd maar icoontje verwijst nog steeds naar versie 0.1.1 last updated 539 days ago.
Weet iemand hier raad mee ben een nieuwe gebruiker van Ubuntu.(dus nog een leek)

Bij de pakketten vernieuwen krijg ik ook de boodschap NO PUBKEY 49A120Fb1135D466

Saamelainen

  • Gast
Wegwijzer voor grafisch werken
« Reactie #72 Gepost op: 2006/10/09, 18:23:49 »
Dit topic is bedoeld om zoveel mogelijk grafische tips te verzamelen. Zou je je vraag aub in een apart topic willen stellen? Dat maakt het lezen over de grafische werkwijze wat overzichtelijker. ;)

rik

  • Gast
Wegwijzer voor grafisch werken
« Reactie #73 Gepost op: 2006/10/09, 18:32:11 »
Citaat van: Saamelainen
Dit topic is bedoeld om zoveel mogelijk grafische tips te verzamelen. Zou je je vraag aub in een apart topic willen stellen? Dat maakt het lezen over de grafische werkwijze wat overzichtelijker. ;)
in welke topic moet ik dat dan plaatsen

Saamelainen

  • Gast
Wegwijzer voor grafisch werken
« Reactie #74 Gepost op: 2006/10/09, 18:39:13 »
Zelf een topic openen met een duidelijke titel onder Software en configuratie.:)