Ik was even in de veronderstelling dat je ook Python-randr van dvdmeer gebruikt, maar zie nu dat je een nVidia kaart gebruikt. Voor zover ik weet werkt dit programma (nog) niet met de nVidia kaarten.
Ik heb nog geen ervaring met het op gang helpen van 2 monitoren op een nVidia kaart, maar heb wel het volgende gevonden:
http://www.ubuntugeek.com/dual-monitors-with-nvidia.htmlMisschien dat je hier iets aan hebt. Maak wel eerst een backup van je xorg.conf voordat je iets aanpast. Als de xorg.conf verkeerd configureerd kan namelijk je scherm ook op zwart blijven staan. Je kunt dan met CTRL+ALT+F2 alsnog inloggen en met de juiste commando's je werkende xorg.conf terug zetten.
Gr. Richard
ps: Om bij mij dual screen te laten werken moet ik wel bij het starten van de laptop direct de klep gesloten hebben, zodat de BIOS het laptopscherm uitschakeld en alleen de externe monitor gebruikt. Vervolgens open ik de klep, start ik dan Python RandR en kies voor de optie VGA+LCD. Hierna schakeld het laptopscherm in en werkt het dual screen.