klopt, voor mij reden om op een amd64 gewoon met een 32 bits ubuntu te werken.
Ik heb bij mijn overgang naar ubuntu al mijn aandacht aan multimedia gegeven. Easy-ubuntu is een leuke oplossing, maar ben het toch allemaal zelf gaan doen, en allemaal via de command-line met aptitude...leer je het meest van en je weet op een geg. moment wat je installeert.
Ik ben hier op uit gekomen:
progs: rhythmbox, totem, mplayer, vlc, en xmms om mee te spelen ( gaat misschien rhythmbox vervangen als 1ste audiospeler. )
streamtuner en streamripper om mee te uhh....kijk zelf maar, zijn niet zo fris.....
last-exit...
tagging: cowbell, easytag en mp3tag met wine. Werken alle drie niet feilloos, maar als de ene niet wil, lukt een andere wel...ik vind goede tags heel belangrijk en heb er nog veel te ' taggen'
totem draait met xine = beter met dvd en heeft betere ondertiteling dan totem-gstreamer.
rhythmbox draait met gstreamer en kan daar de meeste formaten mee afspelen, behalve aac ( unprotected ). lukt vreemd genoeg niet met rhythmbox en nog niet met xmms. ( Ik ben zo stom geweest om enige albums bij de iTunes store te kopen en heb de protectie onder windows eraf kunnen slopen ).
win32 codecs, libdvdcss, lame, zijn allemaal geinstalleerd evenals all gstreamer 0.10 plug-ins.
flash, java, allemaal via de 'restricted formats' guide en werkende...
grip en sound-juicer rippen cd's voor me, alles met lame.
Ik heb dvdrip geprobeerd om een dvd mee te backuppen, maar dat vereist mplayer. Iedereen is enthousiast maar mplayer heeft bij mij moeite met min twee geluidskaarten en wil ik niet gebruiken. Dat wordt dus wine met dvd-shrink en dvdfabdecrypter....
Ik heb om geen gedoe te hebben de volgende sources.list gebruikt:
http://www.psychocats.net/ubuntu/sourcesDeze werkt prima, alles is beschikbaar.
Hier draait alles stabiel. Wat ik bij een evt. nieuwe installatie doe, is gewoon mijn ubuntu gebruiken en zodra ik weer eens tegen een probleempje aanloop, gewoon via de command-line de juiste codec installeren, iig niet meer blind alles erop plempen....
Er zijn bv. ook mediaplayers, zoals audacious, die de gstreamer 0.8 framework gebruiken. Die wil ik dan dus niet...alleen gstreamer 0.10...