Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: evolution inbox kopieren  (gelezen 1472 keer)

Offline ajm

• Lid
evolution inbox kopieren
« Gepost op: 2008/09/08, 11:42:13 »
hallo lezers

Ik wil de e-mail berichten, die de inbox van evolution staan, kopieren naar een lokatie buiten de Ubuntu partitie. Dus niet een back-up van geheel evolution maken.

Probeer ik dat via inbox - kopieer te doen, dan blijkt dat ik een nieuwe map alleen binnen het rijtje van evolution kan aanmaken.
Ga ik naar een andere locatie, dan wordt dat niet geaxepteerd.

Zoek ik evolution via Locaties--bestand zoeken, dan vind ik /user/share/
In de daar genoemde mappen kan ik nergens de inbox vinden.
Zoek ik op Inbox dan volgt geen resultaat.

Ik kan dus geen kopie of back-up (bv. via Keep) maken omdat ik geen locatie heb.

Weet iemand waar ik dit kan vinden ?
Of als alternatief, de extensie van de betreffende files, zodat ik dat als zoek criterium kan gebruiken.

Iemand die me kan helpen, dan graag een antwoord.

Ton

evolution inbox kopieren
« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/08, 11:52:03 »
De bestanden van Evolution staan in je /home/naam map. Zet de weergave van verbotgen bestanden (ctrl+h) maar eens aan, dan zie je ze wel staan.
Om een backup van alleen je mail te maken zou je ook de plugin backup via Synaptic kunnen installeren. Die neemt echter wel alles mee, dus ook je adressen en instellingen enz.
Voor een backup van mappen kun je ook Simple Backup kunnen installeren.
Wie de gemakkelijkste weg niet zoekt is een luiaard. :)
Linux User #228066

Offline Tom

• Lid
evolution inbox kopieren
« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/08, 13:07:38 »
Citaat van: ajm
hallo lezers

Ik wil de e-mail berichten, die de inbox van evolution staan, kopieren naar een lokatie buiten de Ubuntu partitie. Dus niet een back-up van geheel evolution maken.

Probeer ik dat via inbox - kopieer te doen, dan blijkt dat ik een nieuwe map alleen binnen het rijtje van evolution kan aanmaken.
Ga ik naar een andere locatie, dan wordt dat niet geaxepteerd.

Zoek ik evolution via Locaties--bestand zoeken, dan vind ik /user/share/
In de daar genoemde mappen kan ik nergens de inbox vinden.
Zoek ik op Inbox dan volgt geen resultaat.

Ik kan dus geen kopie of back-up (bv. via Keep) maken omdat ik geen locatie heb.

Weet iemand waar ik dit kan vinden ?
Of als alternatief, de extensie van de betreffende files, zodat ik dat als zoek criterium kan gebruiken.

Iemand die me kan helpen, dan graag een antwoord.

Ton
Op Uw mail - rechts klik - opslaan als - En U kunt uitzoeken waar hij moet staan.
Ik zelf heb een Map E  Mails , en daar zet ik ze erin.
Grt Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline ajm

• Lid
evolution inbox kopieren
« Reactie #3 Gepost op: 2008/09/09, 10:02:08 »
Bedankt voor jullie oplossingen.

Ton

Offline Partynoud

• Lid
Re: evolution inbox kopieren
« Reactie #4 Gepost op: 2009/04/01, 21:56:47 »
De bestanden van Evolution staan in je /home/naam map. Zet de weergave van verbotgen bestanden (ctrl+h) maar eens aan, dan zie je ze wel staan.
Om een backup van alleen je mail te maken zou je ook de plugin backup via Synaptic kunnen installeren. Die neemt echter wel alles mee, dus ook je adressen en instellingen enz.
Voor een backup van mappen kun je ook Simple Backup kunnen installeren.

Als je Simple Backup geinstalleerd hebt, waar vind je die dan/waar open je die om toe te passen?