Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Document opent in ander werkblad  (gelezen 1326 keer)

Offline petervs

• Lid
Document opent in ander werkblad
« Gepost op: 2008/08/24, 10:42:58 »
Ik heb op dit moment 4 werkbladen. Als ik 'n document open, dan doet-ie dat in het werkblad rechts van het huidige werkblad en dat wil ik niet en is ook nooit zo geweest.
Ik heb geprobeerd om terug te gaan naar 1 werkblad en dan weer terug maar het euvel blijft.

Hoe kan ik dit weer zo krijgen dat 'n document opent in hetzelfde werkblad?
Ubuntu MATE 16.04

Offline drik

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/24, 12:38:44 »
is het programma waarmee het document geopend wordt misschien al actief in het werkblad rechts?

Offline petervs

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/24, 12:51:11 »
Citaat van: drik
is het programma waarmee het document geopend wordt misschien al actief in het werkblad rechts?
Nee, dat is niet het geval. Ik heb niets open staan. Herstart e.d. helpt ook niet.
Als het ergens 'n instelling is, kan ik het niet vinden.
Ubuntu MATE 16.04

« Reactie #3 Gepost op: 2008/08/24, 13:33:21 »
Met welk programma open je welk type document ?

Heb je onlangs iets aan dat programma veranderd ?

Draai je Compiz ?
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline siegi

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/08/24, 13:36:14 »
Het is volgens mij een issue met compiz.
Maar de laatste keer dat ik er problemen mee gehad heb is denk ik 1 jaar geleden.

systeem > voorkeuren > uiterlijk > tabblad effecten > geen.

Offline petervs

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2008/08/24, 13:51:17 »
Visuele effecten aan of uit maakt geen verschil.
De documenten zijn .odt en open ze altijd met Open Office.org tekstverwerker

Het enige wat ik onlangs heb veranderd is het thema
(Systeem>voorkeuren>uiterlijk>thema) en het aanmeldvenster.
Ubuntu MATE 16.04

Offline petervs

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2008/08/24, 14:01:37 »
Even een correctie: met de visuele effecten uit heb ik het niet meer. Maar wanneer ik het weer inschakel weer wel, terwijl het altijd gewerkt hebt met visuele effecten aan...
Ubuntu MATE 16.04

« Reactie #7 Gepost op: 2008/08/24, 14:07:09 »
Themas durven in OOo soms wel voor rare neveneffecten zorgen :(

Afgezien daarvan is er een functie in Compiz waarmee je kan bepalen op welk werkblad een bepaalde toepassing opent.  Kan zo even niet op de naam komen. Zal eens zoeken.

Edit: nog niet helemaal wat ik zoek, maar lijkt het gedrag op deze bug ?
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Jenske

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2008/08/24, 14:52:16 »
Ik heb iets gelijkaardig. Als ik een openoffice-document open via bijvoorbeeld Firefox (werkblad 1), dan opent Ubuntu dat in werkblad 3, MAARRRRRR ... da's in mijn geval logisch, aangezien ik Openoffice dan al heb opgestart in werkblad 3.

Ik heb op dit forum al ooit eens gevraagd of het mogelijk is om bepaalde programma's of bestanden systematisch toe te wijzen aan een bepaald (zelf te kiezen) werkblad, maar toen werd verwezen naar een nogal obscuur programmaatje in Ubuntu, dat ik niet helemaal vertrouw.

Het lijkt me veel logischer dat dit (volgens mij wat miskende) onderdeel van Ubuntu --- nl. het gebruik van meerdere werkbladen --- wat sterker wordt uitgebouwd en dat je als gebruiker de mogelijkheid zou moeten krijgen om zelf te kiezen aan welk werkblad een bepaald programma wordt toegewezen.

Zo gebruik ik 6 werkbladen:
-- WWW (voor mijn webbrowser)
-- mail (spreekt voor zich)
-- documenten (voor mijn tekstdocumenten)
-- systeem (voor computer-specifieke informatie: verkenner, synaptic, backup etcetera)
-- media (voor muziekspelers zoals VLC, ...)
-- grafisch (voor bijvoorbeeld GIMP, dat zelf nogal veel windowkes opent)

Maar het gebeurt inderdaad regelmatig dat ik bv. iets in Firefox open in werkblad 1 en dat Ubuntu dan het boeltje ook in werkblad 1 opent, ook al is het iets dat ik liever in werkblad 6 geopend zou zien. Ik moet het dan verplaatsen naar het juiste werkblad.
... Kubuntu 25.04 ... KDE Plasma ... X11 ...
... 32 Gb RAM ... NVidia GeForce RTX 3060 ...

Offline petervs

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2008/08/24, 17:55:23 »
Citaat van: Prosper
Themas durven in OOo soms wel voor rare neveneffecten zorgen :(

Afgezien daarvan is er een functie in Compiz waarmee je kan bepalen op welk werkblad een bepaalde toepassing opent.  Kan zo even niet op de naam komen. Zal eens zoeken.

Edit: nog niet helemaal wat ik zoek, maar lijkt het gedrag op deze bug ?
Het lijkt erop, al ken ik Eclipse niet. Ik heb nu wat gewisseld met thema's en nu is het weer terug naar normaal.
Ik denk dat het dus inderdaad iets met thema's te maken kan hebben, maar weet dus niet waarom dit kan gebeuren.
Ubuntu MATE 16.04