Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: onbedoeld internet verkeer  (gelezen 11933 keer)

Offline Mikkel

• Lid
onbedoeld internet verkeer
« Reactie #50 Gepost op: 2008/09/13, 16:03:41 »
Citaat van: eric52
Ik heb nu onder Umbutu de Slimserver software gedeïnstalleerd en ja hoor mijn internet verbinding blijft zich voorstelbaar gedragen. Ik zie met de systeem- monitor geen vreemde UP en DOWN load's meer.
Nu maar duimen dat het dus inderdaad niets anders was dan intern verkeer. :)

eric52

• Gast
« Reactie #51 Gepost op: 2008/09/13, 16:11:53 »
Intern verkeer ????

e.a. hielt wel mijn internet verbinding bezig en mijn modem gaf steeds aan (door te knipperen) dat er 0100011110001 over de lijn gingen.

Ik heb het idee dat omdat de Squeezebox ook als (internet) radio kan worden gebruikt e.a. download ondanks dat deze optie niet (direct) AAN staat.
Mogelijk een software probleempje wel vervelend!!

Offline Mikkel

• Lid
« Reactie #52 Gepost op: 2008/09/13, 16:43:55 »
Citaat van: eric52
Intern verkeer ????

e.a. hielt wel mijn internet verbinding bezig en mijn modem gaf steeds aan (door te knipperen) dat er 0100011110001 over de lijn gingen.
Nou ja, ik bedoel, ik ken de Squeezebox waar je over schrijft niet, maar dat de software dáárvan voor verkeer zorgt lijkt me toch iets anders (en veel geruststellender ;) ) dan dat dat wordt veroorzaakt door een programma dat zonder jouw weten contact onderhoudt met 'buiten'. Toch? :)
Of zit ik nu uit m'n nek te zwammen? LOL

eric52

• Gast
« Reactie #53 Gepost op: 2008/09/13, 16:56:01 »
nee nu maak ik mij ook geen zorgen meer omdat ik denk de schuldige gevonden denk te hebben. Alleen het ongecontroleerde was heel vervelend en als je het begin van het topic hebt gelezen begrijp je dat dat niet toelaatbaar is/was.

Het is alleen jammer dat alles onder XP niet wil werken (zonder problemen) onder Linux. Is niet de schuld van Umbutu maar meer de firma Logictech.