Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ruim 5200 forum leden met 0 posts.....is dat erg?  (gelezen 25606 keer)

Ruim 5200 forum leden met 0 posts.....is dat erg?
« Reactie #75 Gepost op: 2008/08/30, 11:23:16 »
Klik eens op bewerken,  dan onderaan zien of er niet staat aangevinkt: nooit smileys tonen voor deze bijdrage.
Anders moet je in je profiel gaan zoeken.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Quatroking

• Gast
« Reactie #76 Gepost op: 2008/08/30, 12:17:00 »
neuh, chaos7 gebruikt gewoon verkeerde codes. ;)

Offline chaos7

• Lid
« Reactie #77 Gepost op: 2008/08/30, 12:22:18 »
aha
ik zat al te zoeken in mijn profiel etc.
durf het bijna niet te vragen maarrrrrrrrrrrr
welke codes voor welke smiley?

moet echt nog wel mijn weg hier vinden in het ""applet sudoku ls kill hupeldepup"" verhaal.
tegen de tijd dat ik een meisje geworden ben zal ik het wel begrijpen.
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

« Reactie #80 Gepost op: 2008/09/24, 14:06:15 »
Even een kleine update:
Momenteel zijn er ruim 5400 (5468 toen ik het zojuist checkte) met zero (nul,0) posts.
Wat me opgevallen is bij het vlug doorlopen van de zero posters, dat er feitelijk drie categorien zijn:
1. Recent aangemelde leden (gelukkig een zeer behoorlijk groot aantal)
2. Gebande leden: die groep is groter dan ik dacht en vaak ook nog van recente datum. Mogelijk betreft dat spam?
3. Leden die al langer lid zijn maar nooit posten.

Suggestie aan de forum ''directie-leden'': vermeld spammers niet als zero posters
(ingeval dat gebeurt, zoals ik veronderstel). Beter om spammers helemaal niet te melden.
Ze vormen alleen maar overlast en dat geldt dus ook voor cijfermatige evaluatie van dit forum.
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Quatroking

• Gast
« Reactie #81 Gepost op: 2008/09/24, 16:58:22 »
valt me trouwens op dat we hier nooit spambots hebben. mooi.

« Reactie #82 Gepost op: 2008/09/24, 18:08:21 »
In het overzicht 'zero posters' zie ik dat de laatste weken ongeveer elke dag wel een of meerdere aanmeldingen die gebanned zijn. Dat moeten dan toch wel spammers zijn denk ik. De namen wijzen daar soms ook op;  bijv : fghjklm ...of zoiets.
Spambots kenmerken zich door de grote overdaad en ik weet niet of die deze werkwijze hebben.
Maar dat is voor mij onbekend terrein en dat wens ik ook zo te houden.
Herman Brood

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #83 Gepost op: 2008/09/24, 18:25:58 »
Wij bannen inderdaad een hoop spammers en andere verdachte accounts.
Voorlopig is dit genoeg om het forum zelf spamvrij te houden, maar er gaat wel wat werk in zitten.
Helaas zitten er in de huidige forumsoftware geen uitgebreide filtermogelijkheden, maar dat zal hopelijk in de toekomst opgelost gaan worden met het nieuwe forum.

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #84 Gepost op: 2008/09/24, 19:38:46 »
Citaat van: Quatroking
Dat mocht je willen, maar er zijn een flink aantal moderators die gelijk ingrijpen.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

Quatroking

• Gast
« Reactie #85 Gepost op: 2008/09/24, 19:54:12 »
Dan doen ze dat erg goed, ik heb namelijk nog nooit spam gezien op het forum :)

Offline Drummies

• Lid
« Reactie #86 Gepost op: 2008/09/24, 21:29:50 »
Citaat van: r0n.
Citaat van: Quatroking
Dat mocht je willen, maar er zijn een flink aantal moderators die gelijk ingrijpen.
prima van de moderators maar om dit soort processen te bewaken is bijna een 24h watch nodig puur uit interesse draaien onze moderators een soort ploegendienst ,of zijn er afspraken gemaakt wie en wanneer deze taak op zich neemt
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #87 Gepost op: 2008/09/24, 21:37:59 »
Er zijn geen echte afspraken gemaakt.
Om een voorbeeld te nemen: wanneer ik op mijn werk kom (7:45) kijk ik gelijk, in de lunch pauze kijk ik ook even en voordat ik om 16:00 vertrek probeer ik ook nog te kijken.
In de avond uren, tot 22:00 zit ik op het forum, of ik kijk t.v. en kijk tijdens de reclames.
Om 22:00 ga ik slapen, tenslotte heb ik ook nog 4 uur reistijd per dag :lol:
Andere mensen hebben een ander schema, blijkbaar vullen we elkaar wel leuk aan .....
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

Offline Drummies

• Lid
« Reactie #88 Gepost op: 2008/09/24, 21:43:15 »
r0n.  bij deze ga ik in ieder geval jou bedanken voor het zuiver houden van ons forum :lol:

en uiteraard de rest van de moderators ken er een aantal maar nog niet iedereen misschien leuk om een lijst samen te stellen we nu eigenlijk de moderators zijn of blijven jullie liever anoniem

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #89 Gepost op: 2008/09/24, 21:55:13 »
wat ik heb begrepen is dat moderators op dit forum niet erg te koop lopen met dat predikaat. ze blijven liever gewoon leden, en werken in de luwte. ;)

Offline joop905

• Lid
« Reactie #90 Gepost op: 2008/09/24, 21:58:54 »
Citaat van: drummies
misschien leuk om een lijst samen te stellen we nu eigenlijk de moderators zijn of blijven jullie liever anoniem
kijk eens onder Groep.
http://forum.ubuntu-nl.org/userlist?username=&show_group=-1&sort_by=num_posts&sort_dir=DESC&search=Verzenden

Offline Drummies

• Lid
« Reactie #91 Gepost op: 2008/09/24, 21:59:44 »
leoquant

stille krachten die niet graag in de spotlights staan,die beginnen echt zeldzaam te worden gelukkig bestaan ze kennelijk nog

jullie bekend of niet verrichten goed werk en een schouder klopje bij deze is op zijn plaats

Offline Drummies

• Lid
« Reactie #92 Gepost op: 2008/09/24, 22:02:42 »
Citaat van: joop905
Citaat van: drummies
misschien leuk om een lijst samen te stellen we nu eigenlijk de moderators zijn of blijven jullie liever anoniem
kijk eens onder Groep.
http://forum.ubuntu-nl.org/userlist?username=&show_group=-1&sort_by=num_posts&sort_dir=DESC&search=Verzenden
is die lijst up to date heb de indruk dat er meer moderators zijn?

« Reactie #93 Gepost op: 2008/09/24, 22:38:54 »
Dacht ik ook Drummies, ik vind het verder niet zo van belang. Een vraagje meld een a.s. moderator zich zelf aan? Gewoon een vraagje uit belang stelling, antwoord niet verplicht. :)

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

« Reactie #94 Gepost op: 2008/09/24, 23:04:19 »
Inderdaad mogen de MOD's wel eens af en toe in de schijnwerpers. Een schouderklop vind ik eigenlijk te zwak uitgedrukt.
A hell of a job om al die berichten te (blijven) bekijken en waar mogelijk en noodzakelijk zsm in te grijpen.
Ben jullie dan ook heel bijzonder dankbaar, want dit is gewoon een FIJN forum. Mede dankzij jullie niet aflatende inzet. Een forum van dit gehalte is te goed om het door onbenullen te laten verkl#ten.
Mede daarom heb ik dit topic gestart. Immers: hoe kunnen we ook in de nabije toekomst blijven zorgen voor deze prachtige kwaliteit. Het is tenslotte allemaal mensenwerk; in eigen tijd en zonder verdere beloning voor geleverde inspanningen.
Ik hoop dat velen aan jullie de stevig verdiende waardering willen kenbaar maken.
Herman Brood

« Reactie #95 Gepost op: 2008/09/24, 23:12:27 »
Citaat van: Peterbeter
Ik hoop dat velen aan jullie de stevig verdiende waardering willen kenbaar maken.
Die waardering is er zeker voor de mensen die dit doen en hoe ze het doen. En de tijd die ze vrijwillig er in steken, neem ik aan ;)

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Nick1890

• Lid
« Reactie #96 Gepost op: 2008/09/25, 18:23:19 »
Hoed af voor al die stille werkers op dit forum!
En ik vermoed dat die groep mensen zelfs nog veel groter is dan enkel de moderators...
PackardBell Notebook E3//Athlon XP-M 2000+//768Mb RAM//S3 Graphics//HD 100GB//Award BIOS: 09/10/03//DualBoot: Ubuntu 8.04.3 & WinXP Pro.
Selfmade PC//Athlon XP 2200+//1028Mb RAM//ATI 9600 128 MB//HD1 80GB//HD

Offline Sander50

• Lid
    • http://www.somp.nl
« Reactie #97 Gepost op: 2008/09/25, 19:33:02 »
Wat meer informatie over de mensen die actief zijn binnen Ubuntu NL is te vinden op de wie is wie-pagina: http://www.ubuntu-nl.org/ubuntunl/wieiswie

« Reactie #98 Gepost op: 2008/09/25, 23:01:51 »
Dit is hier mijn eerste bericht. Ik heb mij ingeschreven om mijn Pinnacle fm kaart aan de praat te krijgen. Maar in de forumregels staat dat je eerst moet zoeken met google naar een oplossing alvorens hier te posten. De drivers voor mijn fm-kaartje blijken nog in ontwikkeling te zijn .... Dit maakt een post erover zinloos. Ik kom momenteel hier regelmatig kijken, maar als linuxleek kan ik zeer weinig inbrengen.

« Reactie #99 Gepost op: 2008/09/26, 06:57:00 »
[offtopic]

Patattezak,

Welkom.  Het is niet omdat je drivers nog in ontwikkeling zijn dat er niemand een workaround zou gevonden hebben.  Net in die gevallen is een forum soms erg handig. Maak dus een onderwerp aan in de sectie "Hardware en drivers", met titel "Pinnacle FM" en geef in je openingsbericht zo duidelijk mogelijk aan wat je configuratie is (merk en model van computer, gebruikte versie van Ubuntu,...) en wat je allemaal al geprobeerd hebt.
Voor de kenners onder ons zal de uitkomst van het volgende commando alvast enige informatie geven: Open een terminal en tiklspciDat is met een kleine L in het begin. Kopieer en plak de uitkomst in je bericht.
Veel succes.
[/offtopic]

Je moet vooral ook eens doorklikken naar de Organisatie-pagina
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...