Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: iTunes voor Linux  (gelezen 88147 keer)

Re: itunes voor linux
« Reactie #75 Gepost op: 2009/05/19, 20:40:48 »
mp3 cd's branden kan ook met Nero Linux, K3b, GnomeBaker, Brasero enz.

Offline SNWBRDR

• Lid
« Reactie #76 Gepost op: 2009/05/19, 20:48:53 »
Ik was vroeger ook een grote fan van iTunes.
Nu gebruik ik Songbird en ik moet zeggen, ik er evenveel fan van geworden.

Het heeft wel een tijdje geduurd tegen dat ik Songbird helemaal gewoon was.
Maar nu zou ik toch twijfelen om iTunes te gebruiken als ie er zou zijn voor linux.

Eén van de grote nadelen aan Songbird in het begin was dat er geen moeglijkheid was (zoals in iTunes) om je muziek automatisch te beheren in de juiste mappen. Nu is er wel de optie 'watchfolders' die dit eigenlijk compenseert.

In iTunes sleepte ik nieuwe muziek in het iTunes venster en die zette het dan in de juiste map.
In Songbird plaats ik mijn muziek in de juiste map en Songbird controleert deze map constant zodat dit dan ook vanzelf in m'n bibliotheek komt.
Komt dus eigenlijk op hetzelfde neer beide methodes.

Aan de andere kant heeft Songbird veel meer extra functionaliteit door zijn add-ons:
iPod beheer, lyrics, thema's, mashtape, last.fm plugin ...

CD's rippen / branden is momenteel nog niet mogelijk dacht ik.

Het is dus op zijn minst een waardig alternatief!
« Laatst bewerkt op: 2009/05/19, 20:52:55 door SNWBRDR »

« Reactie #77 Gepost op: 2009/05/19, 20:51:39 »
SNWBRDR +0,5

Songbird is prettig en meer functioneel, maar het vreet teveel CPU bij mij.

Ik moet wel zeggen dat ik de laatste tijd meer van iTunes ben gaan houden :) Het is niet meer zo'n lomp CPU-vretend programma als het eerst was. En daar ben ik echt heel blij om :)

Offline Typhoner

• Lid
    • http://typhoner.blogspot.com/
« Reactie #78 Gepost op: 2009/05/20, 14:42:30 »
Weet iemand misschien een goede optie om foto's op de Ipod te zetten onder Linux

als je digikam 0.10 of hoger en de kipi-plugins installeert, heb je een mogelijkheid om foto's op een ipod te zetten vanuit digikam.

« Reactie #79 Gepost op: 2009/05/20, 20:12:38 »
Weet iemand misschien een goede optie om foto's op de Ipod te zetten onder Linux

als je digikam 0.10 of hoger en de kipi-plugins installeert, heb je een mogelijkheid om foto's op een ipod te zetten vanuit digikam.

Hoger dan 0.10 kan niet, want 0.10 is de nieuwste ;) Tenzij je het hebt over 0.10.1 en 0.10.2 enz. (sorry, ben een beetje in een flauwe grapjes bui :P) Maar wat je verder zegt klopt :)

« Reactie #80 Gepost op: 2009/05/20, 20:49:42 »
toekomstige versies he :P

« Reactie #81 Gepost op: 2009/05/20, 22:03:16 »
Nadeel van zo'n ipod vind ik dat je itunes moet gebruiken om de software te updaten.Dus gebruik ik daar itunes op windows voor,en voor het overige werk ik met gtkpod-aac onder ubuntu.
Kubuntu 20.04

« Reactie #82 Gepost op: 2009/05/21, 11:36:19 »
Het kan ook op Linux met SSH, maar dan moet ie wel gejailbreakt zijn.

Theolot

• Gast
« Reactie #83 Gepost op: 2009/05/21, 14:20:30 »
Getekend  ;)

18295

« Reactie #84 Gepost op: 2009/05/21, 15:27:33 »
Ik ook :)

18294

Offline erik58

• Lid
Re: iTunes voor Linux
« Reactie #85 Gepost op: 2010/01/03, 19:42:56 »
..en zijn daar nog kosten aan verbonden ?
krijg net een e-mail of ik 1.00 euro wil doneren:
is dat één euro of honderd euro ???
 O0
wie heeft dit nog meer gedaan.............?

iTunes is prima, maar Amarok en Songbird ondersteunen ook podcasts !

Erik :)

Offline DivinGGoD

• Lid
« Reactie #86 Gepost op: 2010/01/03, 19:48:56 »
heeft de petitie nog wat opgeleverd of niet?
want itunes op linux zou toch wel reuze handig zijn,

ken geen een programma wat eraan kan tippen.
al zijn er legio die wel in de buurt komen kwa functionaliteiten

Offline Luuk58

• Lid
« Reactie #87 Gepost op: 2010/01/03, 19:59:15 »

« Reactie #88 Gepost op: 2010/01/03, 20:26:49 »
Amarok is wat mij betreft een prima vervanger voor iTunes :) Het enige wat er in Amarok ontbreekt is volledige iPod-ondersteuning (niet dat ik een iPod heb, maar meer in het algemeen voor de mensen die er wel 1 hebben) en een shop. Ja, je hebt de Magnatune-store en de Jamendo.com-uitbreiding, maar daar kun je geen gelicenseerde muziek kopen zoals in de iTunes Store.

Offline Luuk58

• Lid
« Reactie #89 Gepost op: 2010/01/03, 20:43:56 »

Songbird + iTunes feather en een heleboel plugins... <3

« Reactie #90 Gepost op: 2010/01/03, 20:44:41 »
Dan nog ontbreekt de shop Luuk ;)

Offline Luuk58

• Lid
« Reactie #91 Gepost op: 2010/01/03, 21:00:01 »
Dan nog ontbreekt de shop Luuk ;)
Nietes! Standaard bij Songbird: de 7digital plugin... Wel wat duurder dan de echte iTunes Store..., ik heb hem trouwens uit staan. Ik koop toch nooit iets :)

Dan gebruik ik nog steeds iTunes (dualboot), want de iPod support is niet echt geweldig :(
« Laatst bewerkt op: 2010/01/03, 21:06:45 door Luuk58 »

« Reactie #92 Gepost op: 2010/01/03, 21:10:45 »
Kijk, daar heb je het al. Duurder. Kan het toch niet tippen aan de iTunes-store (niet dat ik die ooit gebruikt heb, maar dat ben ik wel van plan).

Edit: Oh nee, het valt wel mee eigenlijk. Want je kunt ze wel direct gebruiken op bijv. je mobieltje. Bij de iTunes-store moet je daar extra voor betalen, dus kom je op ongeveer hetzelfde bedrag uit.
« Laatst bewerkt op: 2010/01/03, 21:13:50 door Vistaus »

Offline #!

• Lid
    • tuxtopia
« Reactie #93 Gepost op: 2010/01/03, 21:14:56 »
Ach ik heb itunes niet meer nodig (iphone/ipod touch gedumpt en alles vervangen voor android) en ik mis hem geen seconde, die store is leuk maar ik heb toch liever de hoesjes.

Offline Luuk58

• Lid
« Reactie #94 Gepost op: 2010/01/04, 08:50:13 »
iphone/ipod touch gedumpt
iPhone dumpen :o
of was het een iTouch

Offline #!

• Lid
    • tuxtopia
« Reactie #95 Gepost op: 2010/01/04, 11:10:18 »
iphone/ipod touch gedumpt
iPhone dumpen :o
of was het een iTouch

allebij :)

Offline bas.

• Lid
    • Wat mij bezig houdt
« Reactie #96 Gepost op: 2010/01/04, 11:15:44 »
Ik heb nu een paar weken een android in gebruik en ik zou toch echt niet hierna naar een iphone gaan maar gewoon weer naar een android toestel.
Maar ik heb wel een ipod dus itunes mag best komen voor linux.
=SOG= 4 life

laptop DELL Inspiron 1525 ubuntu 9.10

Ubuntu user # 27873

Wat mij bezig houdt

« Reactie #97 Gepost op: 2010/01/04, 13:21:20 »
Wat ik mis voor de iTunesvervangers op Linux:
-Cover flow support, Amarok neemt mijn covers niet mee.
-Goede Video support, Amarok laat me de tags niet wijzigen, ook indelen in tv programma's en films is onmogelijk in Amarok
-Game support, spellen kopen voor de iPod gaat niet vanuit Linux

Dat was het eigenlijk wel, tot nu toe doet GTKPod wat hij moet doen, (de eerste twee punten) maar helemaal ideaal is het niet.

(Ja ik heb hypocriet genoeg een iPod gekocht (niet letten op een vorig bericht in dit topic waar ik verklaar een hekel te hebben aan de iTroep. Ik ben er best tevreden over, de eerste multimediaspeler die ik al langer dan een jaar heb :))
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline shappie

• Lid
« Reactie #98 Gepost op: 2010/01/04, 20:07:06 »
Ik hoef geen iTunes onder linux. iTunes is (m.i.) een vreselijk lomp en traag programma wat eigenlijk helemaal niet zo bijzonder is. De enige reden dat het dan ook op mijn pc staat is vanwege mijn iPod Touch (wat wel weer een heel mooi apparaat is).

Het enige wat ik dus graag onder linux zou willen hebben is de appstore en een fatsoenlijke synchronisatie mogelijkheid. En vooral synchronisatie zou ik erg handig vinden.

En zelfs onder windows gebruikte ik voor gewoon muziek luisteren geen iTunes maar WinAmp (echt een super programma!).
- Intel i7 860 - ATi HD3580 - 4GB DDR3 - Intel X25-M 80GB - Dual Screen Samsung 206BW - Win7/Kubuntu dualboot -

Offline Joshua822

• Lid
« Reactie #99 Gepost op: 2010/01/04, 20:15:01 »
Citaat
Ik hoef geen iTunes onder linux. iTunes is (m.i.) een vreselijk lomp en traag programma wat eigenlijk helemaal niet zo bijzonder is. De enige reden dat het dan ook op mijn pc staat is vanwege mijn iPod Touch (wat wel weer een heel mooi apparaat is).

Het enige wat ik dus graag onder linux zou willen hebben is de appstore en een fatsoenlijke synchronisatie mogelijkheid. En vooral synchronisatie zou ik erg handig vinden.

En dat is juist waarom we iTunes naar Linux moeten brengen ;)

Citaat
En zelfs onder windows gebruikte ik voor gewoon muziek luisteren geen iTunes maar WinAmp (echt een super programma!).

Foobar2000 is ook erg fijn, het heeft een simpele UI en gebruikt weinig systeembronnen, ideaal als jukebox dus :)