Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: google earth (videokaart?)  (gelezen 2431 keer)

berre

• Gast
google earth (videokaart?)
« Gepost op: 2008/07/06, 17:25:38 »
ik heb google earth 4.2 nu netjes kunnen installeren. ik kan het programma echter helemaal niet goed gebruiken, tenzij ik al mijn visuele effecten af zet (wat er tegelijk in resulteert dat onderaan mijn takenbalk de gesprekken niet meer opflikkeren als er iemand iets zegt tegen mij). als er visuele effecten opstaan werkt google earth trager, geeft hij soms zwart scherm als ik mijn muisknop inklik en kan ik de foto's die er opgezet zijn niet meer bekijken. zou het kunnen dat dit aan mijn videokaart ligt die misschien niet goed is geïnstalleerd? waar zie ik ofdat de juiste zaken voor mijn videokaart zijn geïnstalleerd? hoe installeer ik dit indien het nog niet gebeurt is?

dank bij voorbaat,

berre

Offline Hanssun

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/06, 17:29:08 »
systeem-beheer-hardware drivers even een vinkje zetten bij activeren en opnieuw opstarten.

berre

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/06, 17:33:51 »
Citaat van: Hanssun
systeem-beheer-hardware drivers even een vinkje zetten bij activeren en opnieuw opstarten.
er staan enkel maar drivers voor mijn draadloos internet, nergens iets over mijn videokaart. moet ik dit dan nog installeren?

Offline ptb

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/06, 18:37:18 »
Als je Intel hebt dan staat daar niets.Alleen voor Nvidia en Ati kaarten hoort de driver daar te staan.
Als je lspci invoert in de terminal zie je een grafische adapter staan ,d.i. je videokaart.
Overigens geeft compiz wel eens problemen zie https://help.ubuntu.com/community/GoogleEarth

Offline Hanssun

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/07/06, 18:39:54 »
Citaat van: berre
er staan enkel maar drivers voor mijn draadloos internet, nergens iets over mijn videokaart. moet ik dit dan nog installeren?
misschien staat het bij jou zo: systeem-beheer-beperkt ondersteunde drivers , dat is de driver van je grafische kaart.

Gr Hans,

berre

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 2008/07/06, 18:58:02 »
welke grafische kaart heb je berre?
ik heb een intel kaart, geïntegreerd.

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2008/07/06, 18:58:52 »
Veel kans dat het kiezen of delen is: google earth maar geen desktop effecten, of desktop effecten maar geen (foutloos functionerende) google earth. Ook met restricted drivers kan dat zo zijn (bijvoorbeeld ATI)