Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Audacious heeft kapsones.  (gelezen 1133 keer)

Audacious heeft kapsones.
« Gepost op: 2008/06/28, 02:27:40 »
Audacious beweert via een apart venster dat mijn GTK machine (engine) gebroken is. Vervolgens: "The theme engine you are using, Qt, is incompatible with some of the features used by modern skins. The incompatible features have been disabled for this reason". Dan gaat de tekst verder met: "To use these features, please consider using a different GTK theme engine".
Kijk, da's nou vervelend. Waarom zegt dat stomme programma niet meteen welk pakket eruit moet en wat ervoor in de plaats dient te klomen. Nu mag ik raden. Ik heb al wat geprobeerd, maar dat heeft Audacious niet op andere gedachten mogen  brengen. Help, wat moet ik doen.

Offline Dave

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/28, 09:38:00 »
wat ik er uit begrijp gebruik je een ander theme en daar heeft audacious strubbels mee?
kwestie van keuzes dan.

« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/28, 14:33:00 »
Heer Dave, dat heeft u goed begrepen, alleen schiet ik daar weinig mee op? Weet u ook man en paard? Wat moet eruit en wat erin?

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/28, 14:38:25 »
Aangezien je eerder ook al problemen had met KDE, is het dan niet verstandig om over te stappen op Ubuntu?
Dan zou je later, als je meer van Ubuntu afweet weer over kunnen gaan op Kubuntu.

Ik denk dat die GTK foutmelding komt omdat je Kubuntu gebruikt en er wat Gnome onderdelen missen die Audacious en andere Gnome programma's wel nodig hebben.

Offline Dave

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/29, 00:56:37 »
Zou dan eerst eens willen weten of het met het standaard theme allemaal wél goed werkt want dat is de graadmeter.
zo ja mag je keuzes maken, wil ik een theme waarbij alles werkt of behoud ik dit theme en zoek er progjes bij die niet conflicteren.
zo nee schort er iets aan het systeem.

« Reactie #5 Gepost op: 2008/06/30, 03:51:44 »
Dave, zou je iets concreter kunnen zijn. Met opmerkingen van algemene aard kan ik niets oplossen. Ik heb twee computers. Een met Ubuntu en een met Kubuntu. Ik wil beide systemen leren beheersen.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2008/06/30, 06:53:03 »
Kijk eens in Synaptic of  gtk2-engines  geinstalleerd is.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Dave

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2008/06/30, 09:38:32 »
Citaat van: HermanDegenhart
Dave, zou je iets concreter kunnen zijn. Met opmerkingen van algemene aard kan ik niets oplossen. Ik heb twee computers. Een met Ubuntu en een met Kubuntu. Ik wil beide systemen leren beheersen.
Had ik een dergelijk probleem zou ik eerst willen weten of het met de standaard theme ook die foutmelding geeft of dat het aan de combinatie met het gebruikte theme ligt.