Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: DVD niet te openen met windows  (gelezen 12941 keer)

Offline RikRik

• Lid
DVD niet te openen met windows
« Reactie #25 Gepost op: 2008/06/04, 19:49:16 »
Citaat van: RikRik
Citaat van: Gandyman
DeVeDe ?
DeVeDe is zeker de moeite waard om eens te proberen. DeVeDe is a program to create video DVDs,  dus het probleem met een cd met bestanden is voor mij dan nog niet opgelost.   Gandyman,  bedankt voor je hulp.
Vragen: kan ik met DeVeDe ook meerdere vob bestanden tegelijk selecteren om te branden en is er een optie dat DeVeDe niet eerst gaat converteren maar direct  de geselecteerde vob's op een dvd gaat branden? Met Nero gaat het samenstellen en branden vele malen sneller.

Offline bas.

• Lid
    • Wat mij bezig houdt
« Reactie #26 Gepost op: 2008/06/04, 19:56:02 »
Misschien nog een idee wat het zou kunnen zijn, zijn de schijfjes die gebruikt worden.
Ik heb nu ecircle ( de schijfjes met problemen bij mij ) in gebruik ik weet niet of iemand hier ervaring mee heeft.
Maar ik denk dat het soort schijfje ook een probleem kan zijn.
=SOG= 4 life

laptop DELL Inspiron 1525 ubuntu 9.10

Ubuntu user # 27873

Wat mij bezig houdt

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #27 Gepost op: 2008/06/04, 20:19:23 »
Ik gebruik meestal  Nashua DVD+R.  Maar ik heb het ook al  enkele keren geprobeerd met Maxell DVD+R. In  m'n video directory's staan per map meestal  een stuk of dertig vob files met eigen opnamen, met DeVeDe is het selecteren van zo veel bestanden een drama en eigenlijk niet werkbaar.

Shonof

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: 2008/06/05, 15:38:44 »
Ik zal jullie eens wat anders vertellen. Ik heb films van een paar maanden geleden, die ik in ubuntu heb gebrandt(ook k3b). Met dezelde DVD'tjes! Die ik ook kan openen in windows!

+

Ik heb een aantal mapjes op mijn usb stick, die ik niet kan openen in windows!!! alleen in ubuntu....!!!!!111
Als dat niet raar is

Zo kom je er nooit achter met al die gare dingen.

Offline bas.

• Lid
    • Wat mij bezig houdt
« Reactie #29 Gepost op: 2008/06/05, 18:57:42 »
DeVeDe vindt ik voor losse vob bestanden ook niet echt handig je kan er maar 1 tegelijk selecteren.
=SOG= 4 life

Ubuntu user # 27873

Wat mij bezig houdt

xubuntufan01

• Gast
« Reactie #30 Gepost op: 2008/06/05, 19:30:36 »
Citaat van: Shonof
Als ik een dvd brandt met k3b dan kan ik het niet openen in windows.
Waarom is dit zo? en hoe kan ik dit fixen?
Volgens mij moet je DVD-branden als ISO9660. Dit is ergens in te stellen in K3B.
Microsoft Windows maakt gebruik van Joliet en de Linuxwereld van RockRidge.
Je moet aanvinken bij het branden, dat de DVD zowel geschikt gemaakt wordt voor Windows als Linux.

Vriendelijke groet,

Xubuntufan01

Offline bas.

• Lid
    • Wat mij bezig houdt
« Reactie #31 Gepost op: 2008/06/05, 19:47:30 »
In k3b kan ik het niet zo snel vinden maar bij nero zie je het meteen bij starten staan.

Dit is de standaard instelling:

En dit is ook nog een optie:

Welke zou het dan moeten zijn¿¿¿¿
=SOG= 4 life

Ubuntu user # 27873

Wat mij bezig houdt

Offline Dave

• Lid
« Reactie #32 Gepost op: 2008/06/05, 19:56:41 »
Nero is een professioneel brandprogramma wat al jaren goed bekend staat dus als je dat hebt en het bevalt moet je dat gewoon gebruiken toch?
Vind het een goede zaak als er meer commerciele software gebruikt gaat worden.

Offline bas.

• Lid
    • Wat mij bezig houdt
« Reactie #33 Gepost op: 2008/06/05, 20:04:20 »
Ik vindt nero goed werken maar krijg met mijn ecircle dvd's met de instelling van screen 1 de dvd's niet werkend.
Morgen krijg ik als het goed is nieuwe dvd's ( verbatim ) binnen daar weet ik zeker van dat de kwaliteit goed is.
Maar is de instelling van screen 1 nou de juiste of niet, ik kan dit nu niet meer uit proberen want ik moet zo naar mijn werk.
=SOG= 4 life

Ubuntu user # 27873

Wat mij bezig houdt

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #34 Gepost op: 2008/06/05, 20:18:18 »
Citaat van: xubuntufan01
Je moet aanvinken bij het branden, dat de DVD zowel geschikt gemaakt wordt voor Windows als Linux.
Maar waar staat dan die aanvink optie in K3B? Moet ik het zoeken in: settings/ configure k3b/ programs/ user parameters en dan een of ander parameter toevoegen??

Shonof

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: 2008/06/06, 17:37:55 »
Citaat van: Dave
Nero is een professioneel brandprogramma wat al jaren goed bekend staat dus als je dat hebt en het bevalt moet je dat gewoon gebruiken toch?
Ga je mond eens spoelen aub

Shonof

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: 2008/06/06, 17:42:01 »
Maar waar staat dan die aanvink optie in K3B? Moet ik het zoeken in: settings/ configure k3b/ programs/ user parameters en dan een of ander parameter toevoegen??
Ik twijfel of het wel mogelijk is...

Offline bas.

• Lid
    • Wat mij bezig houdt
« Reactie #37 Gepost op: 2008/06/06, 20:07:42 »
Ik heb het niet kunnen vinden in k3b.
=SOG= 4 life

Ubuntu user # 27873

Wat mij bezig houdt

Offline BMF

• Lid
    • The Rock Temple
« Reactie #38 Gepost op: 2008/06/06, 20:50:49 »
Ik vind K3B persoonlijk maar een rukprogramma, blijft gewoon zelfs bij het opstarten constant hangen.
En hoeveel dvd's dit progje mij al gekost heeft wil je niet weten. Ik hoef het er ook niet meer op te hebben.
Ik heb er nu Nero voor Linux op staan en dat werkt perfect.

Met Nero kan ik alles gewoon in een Windows installatie benaderen en dus ook bekijken.
Er zal toch wel zeker ergens een programmeur of freak zitten die een programma kan ontwikkelen op de werking van Nero of zie ik dat nu helemaal verkeerd?
Ubuntu user#: 24352

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #39 Gepost op: 2008/06/06, 23:07:38 »
Citaat van: BMF
En hoeveel dvd's dit progje mij al gekost heeft wil je niet weten. Ik hoef het er ook niet meer op te hebben.
Ik heb er nu Nero voor Linux op staan en dat werkt perfect.
Ach ja, ik heb eigenlijk ook al veel te veel  onbruikbare DVD's met K3B gebrand en toch heb ik het idee dat het een kwestie is van eenvoudig een parameter toevoegen om een 100% met Windows compatibel cd/dvd te kunnen branden. Iemand een idee?
Waarom werkt Nero voor Linux wel perfect??

xubuntufan01

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: 2008/06/07, 14:12:24 »
Tja in de engelstalige versie van K3B weet ik het ook niet zo. Maar je zou het Nederlandstalige taalpakket van KDE Kunnen installeren. Dan heb je volgens mij daarmee ook een Nederlandstalige K3B.

Als je k3B opstart en je drukt op knop van Burn (of te wel branden) dan kom je in een scherm, waar je in een van de tabbladen aldaar kun aanvinken, dat de CD/DVD gebrand moet worden voor alleen Linux of zowel linux als Windows.

Vriendelijke groet,

Xubuntufan01

Offline bas.

• Lid
    • Wat mij bezig houdt
« Reactie #41 Gepost op: 2008/06/07, 14:16:08 »
Is er ergens een maier om te testen of je brander nog goed is binnen ubuntu?
Mijn nieuwe schijfjes van verbatim geven ook c 13 00 op mijn dvd speler terwiojl ik al eerder met deze schijfjes met succes heb kunnen branden.
=SOG= 4 life

Ubuntu user # 27873

Wat mij bezig houdt

Shonof

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: 2008/06/09, 16:07:16 »
Tja in de engelstalige versie van K3B weet ik het ook niet zo. Maar je zou het Nederlandstalige taalpakket van KDE Kunnen installeren. Dan heb je volgens mij daarmee ook een Nederlandstalige K3B.

Als je k3B opstart en je drukt op knop van Burn (of te wel branden) dan kom je in een scherm, waar je in een van de tabbladen aldaar kun aanvinken, dat de CD/DVD gebrand moet worden voor alleen Linux of zowel linux als Windows.

Vriendelijke groet,

Xubuntufan01
Als ik op branden klik, dan kan ik dat niet kiezen
het lijkt mij sterk, dat de NL versie anders is...?

Offline BMF

• Lid
    • The Rock Temple
« Reactie #43 Gepost op: 2008/06/09, 18:04:53 »
@RikRik, Nero werkt gewoon perfect omdat het me nog geen enkele (mislukte) dvd gekost heeft.
Ubuntu user#: 24352

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #44 Gepost op: 2008/06/09, 19:28:12 »
Citaat van: BMF
@RikRik, Nero werkt gewoon perfect omdat het me nog geen enkele (mislukte) dvd gekost heeft.
Bij mij werkt Nero ook perfect maar ik vraag mij af waarom K3B niet zo goed werkt maar bij veel andere Ubuntu gebruikers juist wel heel goed. En de aanvink optie waar Xubuntufan01 over heeft ik ik helaas niet vinden.

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #45 Gepost op: 2008/06/09, 19:44:42 »
Er is toch iets vreemds aan de hand onder Hardy met het schrijven van video DVD, want op het engelstalige forum kom ik ook dergelijke berichten tegen.

Offline bas.

• Lid
    • Wat mij bezig houdt
« Reactie #46 Gepost op: 2008/06/09, 19:55:27 »
Het is ook heel raar ik heb twee dvd's getest op een andere dvd speler een philips.
Daar werkt er 1 van de 2 wel en bij mij hier op mijn sony werken ze allebij niet.
En die zijn gebrand met nero 4 linux.
=SOG= 4 life

Ubuntu user # 27873

Wat mij bezig houdt

Offline Dave

• Lid
« Reactie #47 Gepost op: 2008/06/09, 21:30:09 »
Net gedaan met een pintje :-)
Maar blijf van menig dat zolang er geen bredere basis is voor beschikbare software Ubuntu iets voor de knutselaars zal blijven.

Hoe meer beschikbare software hoe meer gebruikers waardoor er weer meer software en drivers beschikbaar komen.

Waarom denk je dat windows nu zo veel gebruikt wordt, omdat het zo perfect is? Nou meer omdat er zoveel software(vooral spellen) beschikbaar kwam vanaf versie 3,11 al.

Shonof

• Gast
« Reactie #48 Gepost op: 2008/06/09, 22:58:19 »
Net gedaan met een pintje :-)
Maar blijf van menig dat zolang er geen bredere basis is voor beschikbare software Ubuntu iets voor de knutselaars zal blijven.

Hoe meer beschikbare software hoe meer gebruikers waardoor er weer meer software en drivers beschikbaar komen.

Waarom denk je dat windows nu zo veel gebruikt wordt, omdat het zo perfect is? Nou meer omdat er zoveel software(vooral spellen) beschikbaar kwam vanaf versie 3,11 al.
Waarom gebruik ik linux denk je?

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #49 Gepost op: 2008/06/09, 23:04:27 »
Citaat van: kruijf
Het is ook heel raar ik heb twee dvd's getest op een andere dvd speler een philips.
Daar werkt er 1 van de 2 wel en bij mij hier op mijn sony werken ze allebij niet.
En die zijn gebrand met nero 4 linux.
Je probleem met de Sony heeft volgens mij niets met Ubuntu te maken, de C 13:00 is volgens mij echte een specifiek  Sony probleem. Zoek maar eens met google op: C 13:00

Groeten,
Rik