Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: nieuwe partitie  (gelezen 776 keer)

Unix_Jim

• Gast
nieuwe partitie
« Gepost op: 2008/06/01, 09:24:29 »
hallo

ik heb op dit moment 2 partities als het goed is, /swap en de normale ubuntu.
kan ik nou de ubuntu partite kleiner maken, zodat ik er een nieuwe versie van ubuntu op kan zetten?

nou wil ik ook dat ze elkaar niet kunnen zien. of tenminste niet dat als ik op de ene partitie zit niet files kan lezen of kopieren van de andere, en andersom.

ps ik ben al aan de gang geweest met gparted, alleen ik kreeg geen opties. zelfs niet om te verwijderen. moet ik hiervoor rechten hebben.. (lijkt me wel)

en nog even compleet iets anders. ik ga deze week een geforce 8600gt halen. maakt het geen groot verschil welk merk ik neem, want ik neem gewoon een goedkope.

Offline lizardman

• Lid
nieuwe partitie
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/01, 09:40:52 »
Als je met gparted partities wilt bewerken moet je die partities eerst unmounten.
je kunt beter de gparted live cd gebruiken denk ik.
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Unix_Jim

• Gast
nieuwe partitie
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/01, 10:53:23 »
oke, ik zal vandaag even proberen te doen. klopt trouwens met livecd heeft het altijd gewerkt. iemand een idee over dat de schijfen niet elkaar kunnen zien? of is dat altijd zo? moet je ze dan eerst mounten?

Unix_Jim

• Gast
nieuwe partitie
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/01, 12:30:32 »
ps: nog snel even een vraagje. ik wil dus op die nieuwe partitie een ubuntu versie waar 1 game opstaat, plus wine natuurlijk. dit is een vrij snelle pc. is het aanraadbaar om dan bijvoorbeeld xubuntu te nemen? om snelheid te winnen? of is dit niet aanraadbaar.