Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mijn PC helemaal naar de knoppen, geweldig!! Graag advies, aub!  (gelezen 27621 keer)

Offline BMF

• Lid
    • The Rock Temple
Mijn PC helemaal naar de knoppen, geweldig!! Graag advies, aub!
« Reactie #75 Gepost op: 2008/06/06, 23:26:46 »
Citaat van: dellkubuntu
Heb ook weleens nachten aan de computer zitten sleutelen(ben oude vrouw van 42 zonder kinderen ;) ) omdat het allemaal niet meer zo liep zoals het zou moeten lopen.Wat ik dan meestal deed was de hele radicale manier: ik pakte mijn g parted live cd,donderde alle partities eraf,ging opnieuw de partities indelen en aanmaken en dan de desbetreffende  systemen opnieuw installeren.Kost lekker veel tijd, je leert er wel van, en je systeem is weer lekker schoon.
LOL,

zonder je te kennen, je bent nu al een vrouw naar mijn hart :D
Ubuntu user#: 24352

« Reactie #76 Gepost op: 2008/06/06, 23:30:28 »
Dank je :)
Kubuntu 20.04

Offline Georg

• Lid
« Reactie #77 Gepost op: 2008/06/06, 23:35:27 »
Hoho rustig aan, zij heeft het ook een zwaar leventje hoor!    :-)

Oke, bedankt voor je bericht! Woteb schijnt ook een heel verdomd goeie forummer te zijn, ook leuk dat hij ook hierop reageert, nietwaar?

Goed, ga zodadelijk wat bestuderen en hopelijk kom ik eruit (ZONDER steunpunten :-)  )

Tot morgen weliswaar, slaap lekker

georg

Offline woteb

• Lid
« Reactie #78 Gepost op: 2008/06/06, 23:47:08 »
Nou, nou..... het is maar een IDEE hoor. Ik heb zoals ik schreef iets dergelijks meegemaakt met een Windows NT (Windows 2000 en Windows XP en Vista zijn ook NT systemen) computer die ECHT NIET.... wilde installeren. Pas na die fdisk /mbr ging het wel goed, omdat die NT zaken uit het MBR wareb verdwenen. Die blokkeerden de installatie.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

« Reactie #79 Gepost op: 2008/06/07, 00:36:24 »
ja idd, ben oudere jongere en voel me ook niet oud hoor ;)
Kubuntu 20.04

Offline BMF

• Lid
    • The Rock Temple
« Reactie #80 Gepost op: 2008/06/07, 01:45:05 »
Citaat van: dellkubuntu
ja idd, ben oudere jongere en voel me ook niet oud hoor ;)
[off-topic] Ik ken dat gevoel, hahaha, volgens mij zijn we toch ergens blijven hangen :D [/off-topic]

Offline HapsHash

• Lid
« Reactie #81 Gepost op: 2008/06/07, 09:34:36 »
Nu lees ik pas dat je geen flop-drive heb,en alles van cd/usb moet doen wel dan
is er maar een oplossing install Vista (tijdelijk) die pakt n.l. alles van daar uit kan je nog voor je vista install en fdisk uitvoeren en formateren en partioneren.
daarna kan je met de Ubuntu cd er weer allles af gooien en Ubuntu installen.
Ook en mogenlijkheid is dat je dat je een boot/usb maakt het progie is gepost in Use-net dus ophalen en er een maken (is wel voor XP) maar dan kan je vandaar
uit werken je moet wel een beetje in de bios rommelen op die laptop om het werkend te krijgen,maar ik lees wel welke kant je kiest.
P.S. Nu jullie het toch over leeftijden hebben ik ben 64 en het is mij ook gelukt
M.v.g.

Offline HapsHash

• Lid
« Reactie #82 Gepost op: 2008/06/07, 10:04:17 »
Kijk hier ook eens naar

http://users.telenet.be/Robvdb/BootPEUSB.htm
M.v.g.

Offline Georg

• Lid
« Reactie #83 Gepost op: 2008/06/07, 10:57:52 »
Goedemorgen HapsHash (en Woteb),

Ik kan niets met window doen. Maar kan wel in DOS komen via "recovery" van XP. Daarin zie ik oa. FIXMBR. Even gegoogled (wil jullie niet vermoeien), en zo te zien is dat praktisch hetzelfde. Klopt dat?? Dus kan ik op deze wijze ook doen, dat is wel de snelste manier.

Georg

oomdef

• Gast
« Reactie #84 Gepost op: 2008/06/07, 11:36:18 »
Citaat van: Georg
leoquant :

+1 ??????

Ik vind dat een beetje vaag antwoord!! Zelfs beledigend eigenlijk... ik doe mijn best!!!!
In elk geval heb ik contact opgenomen met een van de steunpunten. Ik vind al zo en zo al geweldig dat er steunpunten zijn!

Georg
het was niet beledigend bedoeld maar als het beledigend overkwam mijn excuses .

oomdef

• Gast
« Reactie #85 Gepost op: 2008/06/07, 11:42:08 »
kan je niet met gparted alles wissen dat alles allocate is dan ubuntu het zelf in laten  delen.
dus of grootste lege ruimte of als je de hele schijf hebt dan dat aanklikken ,werkt bij mij altijd perfect.

Offline HapsHash

• Lid
« Reactie #86 Gepost op: 2008/06/07, 11:43:43 »
als je dat kan doen is het ook goed,het is alleen de vraag of hij het Lunix ook overschrijft
M.v.g.

Offline woteb

• Lid
« Reactie #87 Gepost op: 2008/06/07, 11:52:01 »
Citaat van: Georg
Goedemorgen HapsHash (en Woteb),

Ik kan niets met window doen. Maar kan wel in DOS komen via "recovery" van XP. Daarin zie ik oa. FIXMBR. Even gegoogled (wil jullie niet vermoeien), en zo te zien is dat praktisch hetzelfde. Klopt dat?? Dus kan ik op deze wijze ook doen, dat is wel de snelste manier.
Dat weet ik even niet uit m'n hoofd (en daar kan heel wat in zoals je hebt gemerkt), maar proberen kan geen kwaad.
Even iets anders: Wil je alles helemaal opnieuw installeren, dus eerst alles eraf? Dan kun je dat met een gerust hart allemaal doen. Pas wanneer je een en ander intact wil laten komen meestal de problemen.... zeker als je geen of heel weinig ervaring hebt.

Misschien kun je in het kort even aangeven wat precies je wensen zijn, en de eventuele schijfindeling  enz. Dat kan ik je gerichter helpen.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline Georg

• Lid
« Reactie #88 Gepost op: 2008/06/07, 12:41:34 »
Hallo Woteb en oomdef,

Oomdef, je hoeft geen excuus aan te bieden, het was gewoon die ene "+1".
Oke, FIXMBR heeft niet geholpen, ook via Gparted niet (alles gewist ed.).
Woteb, de bedoeling is dat alles eruit gegooid wordt, en gewoon opnieuw met een schone lei beginnen, dus allees Ubuntu installeren. Ik heb dus 40 Gb, dus kan ik gewoon in drieen delen of zo (standaard, swap en data's)

Goed, ga toch Fdisk /mbr uitproberen, en ga dus via internet ergens downloaden op CD.

georg

Offline Georg

• Lid
« Reactie #90 Gepost op: 2008/06/08, 23:47:27 »
Jullie denken zeker dat ik het al opgegeven heb. Vergeet het maar....... het is nu voormekaar!!!! Vraag me niet hoe, maar ik heb opnieuw via window (via R van reparing) in Dos het eea gedaan : opnieuw formatteren en dskmbr gedaan. Tot mijn verbazing liep het wel goed tijdens installatie. Daarvoor heb ik op nogal verschillende wijze geprobeerd uit te zoeken waar de problemen nou precies lag.

Ik wil dus via deze weg graag iedereen bedanken die me met allerlei zaken en tips hebben "overladen".  Alles was welkom!

HapsHash, dat verhaaltje was zeker interessant (voor mij althans) hoe gecompliceerd het allemaal kan zijn.

Goed, jullie zullen ongewtijfeld nog wel meer van me horen, want zo te zien (op het forum dus :-))  ) zijn er nogal wat probleempjes.....

Groetjes

Georg

Offline BMF

• Lid
    • The Rock Temple
« Reactie #91 Gepost op: 2008/06/09, 00:15:48 »
Complimenten, zo zie je maar de aanhouder wint ;)

Offline Idzme

• Lid
    • http://idzme.wordpress.com/
« Reactie #92 Gepost op: 2008/06/09, 07:14:10 »
mooi dat het werkt! zo zie je maar de aanhouder wint!! en je bent gelijk lekker ingeburgerd op het forum :)
Intel Pentium 4 630, 3000 MHz (15 x 200), 1024 MB (SDRAM), 2x ST3160021A (160 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)
Ubuntu 8.10-Xubuntu 8.10
Linux user #464441 / Ubuntu user # 23391
Mini-distro's en het laatste Linux nieuws: http://idzme.wordpress.com
www.twitter.com/basidz

Offline HapsHash

• Lid
« Reactie #93 Gepost op: 2008/06/09, 13:08:35 »
Nu begin de ellende pas,ik hoop dat hij     gparted-live-0.3.6-7.iso
heeft binnen gehaald want hij heeft het nodig,want ik denk dat hij binnen 14 dagen
Win. er weer op  wil hebben
M.v.g.

Mightya

• Gast
« Reactie #94 Gepost op: 2008/06/09, 14:20:05 »
Citaat van: HapsHash
heeft binnen gehaald want hij heeft het nodig,want ik denk dat hij binnen 14 dagen
M.v.g.
Waarom zou je dat denken?

Offline HapsHash

• Lid
« Reactie #95 Gepost op: 2008/06/09, 14:44:29 »
Citaat van: Mightya
M.v.g.
Het heeft geen "meer waarden"
M.v.g.

« Reactie #96 Gepost op: 2008/06/09, 14:46:03 »
Hm, ik snap 'm ook niet, HapsHash.

Mightya

• Gast
« Reactie #97 Gepost op: 2008/06/09, 14:47:33 »
Citaat van: Mightya
M.v.g.
Het heeft geen "meer waarden"
M.v.g.
LOL :P misschien ligt het aan mij maar ik kan het even niet meer volgen, kun je aub iets duidelijker zijn.

Offline HapsHash

• Lid
« Reactie #98 Gepost op: 2008/06/09, 15:01:49 »
wel hierom

http://www.stefandidak.com/office/

Kijk en vooral LEES, en geniet

« Reactie #99 Gepost op: 2008/06/09, 16:51:34 »
Wow!Dit is gaaf.Dit zou mijn droomopstelling zijn.
Kubuntu 20.04