Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Upgrade naar hardy: vensters op de achtergrond hebben geen rand  (gelezen 635 keer)

Offline kokx

• Lid
Ik heb gisteren mijn oude Gutsy installatie naar Hardy geupgrade. Dit heb ik gewoon met een clean install met mijn oude /home partitie. Tot nu toe ben ik slechts 1 probleem tegen gekomen, de rand van vensters op de achtergrond verdwijnt.

Dit is op deze screen te zien:

Heeft iemand enig idee om dit op te lossen?

Edit: Blijkbaar is dit alleen zo op het moment dat compiz aan staat.

Offline kokx

• Lid
Upgrade naar hardy: vensters op de achtergrond hebben geen rand
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/17, 15:01:32 »
Niemand enig idee?

Tot nu toe heb ik vrijwel niets vergelijkbaars kunnen vinden op google.

Edit: Ik heb wel emerald geinstalleerd, en deze als window decorator bij compiz ingesteld, al zou ik liever de standaard gtk-window-decorator gebruiken.

« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/17, 15:35:00 »
Zoals je zelf al aangaf: het ligt aan compiz.
Probeer eens in de terminal, terwijl compiz aanstaatsudo metacity --replace && sudo compiz --replaceDit heeft mij ooit in gutsy geholpen voor hetzelfde probleem.  Overigens zijn er hier op het forum wel meerdere draadjes geweest waarin toen het probleem voorkwam. Probeer eens de zoekfunctie met de termen
Citaat
venster*  compiz
.
Daarin zou je dan ook kunnen vinden of hierboven geen tikfouten staan.

Overigens ging bij mij (in Hardy) Compiz pas echt vlot na het installeren van "fusion-icon", te vinden in Synaptic.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline kokx

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/17, 15:52:27 »
Zoals ik toennet aangaf, werkt het wel door emerald --replace te runnen in de terminal.

Daarnaast, ik moet niet metacity hebben (deze neemt automatisch emerald bij mij) maar ik moest gewoon gtk-window-decorator er voor in de plaats zetten, hierdoor werkte het wel, bedankt ;).

Nadeel blijft echter dat ik na elke boot opnieuw deze code moet runnen. Maar ik zal eens kijken of ik compiz het goed kan laten doen in de window decoration plugin.

Edit: Even een tip voor iedereen, je hoeft compiz niet te replacen en dit raad ik je ook niet aan, aangezien je instellingen dan niet meegenomen worden, dus alleen dit uitvoeren:
sudo gtk-window-decorator --replace

Offline kokx

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/17, 16:13:34 »
Ik denk dat ik het toch maar even houd op emerald, ik krijg het maar niet goed aan de praat met de gtk window decorator. Er zijn toch genoeg human themes te vinden voor emerald, dus zo erg is dat niet.

Voor iedereen nog een tip om emerald goed in te stellen, je moet ccsm even openen en naar de 'Window Decoration' plugin gaan, en daar achter command even 'emerald --replace' invullen. Je kunt dit overigens ook goed via het compiz-icon invullen.