Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: php-pagina's worden niet geopend maar gedownload ????  (gelezen 2399 keer)

MartinM

• Gast
php-pagina's worden niet geopend maar gedownload ????
« Gepost op: 2006/08/15, 14:37:29 »
Ik maak gebruik van Firefox en loop tegen het volgende probleem aan:

bij sommige pagina's op site's die in php zijn geschreven, krijg ik na het klikken op een link niet de gevraagde pagina te zien, maar wil Firefox plots een .php bestand downloaden.

Ik kan niet exact aangeven welke pagina's, het lijkt bijna random te zijn.

Oplossingen die ik al getracht heb:
Opera downloaden en gebruiken
PHP4 EN PHP5 opnieuw gedownload en op mijn pc geinstalleerd

Voorgaande heeft niet gewerkt.

Wie o wie kan mij de goede kant op wijzen?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Martin

« Reactie #1 Gepost op: 2006/08/15, 17:40:31 »
php is een server side taal -- de server is dus fout als je een php bestand ter download krijgt aangeboden

MartinM

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2006/08/15, 20:47:12 »
Dat is dan helemaal schandalig, ik ga onmiddelijk de eigenaar van die server opzoeken en daar eens flink over onderhouden!!! Oeps...dat ben ik zelf :(

Maar het vreemde voor mij blijft dat ik tot vorige week zo'n ongelukkige Windows gebruiker was, maar daar nooit enig probleem hiermee heb gehad, nog in IE Explorer, nog met Firefox.

Moet ik nu terug naar Windows, of moet ik de server uit elkaar laten trekken (ik configureer hem nooit, zet er enkel sites op met een ftptje)?

De hulpvraag blijft dus staan voor mij ;)

budster

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2006/08/15, 20:56:54 »
ik zou eens beginnen om in de logs te snuffelen om te kijken wat er gebeurt, want voor dat 'random' moet natuurlijk een oorzaak zijn.

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
« Reactie #4 Gepost op: 2006/08/15, 23:17:53 »
Als het een publieke site is, kunnen wij wel even proberen of we er op kunnen geraken :) het kan zijn dat je in windows .php bestanden gewoon standaard opende in iexplorer of firefox, als html bestanden, ookal is dit niet de bedoeling.

Je moet er natuurlijk ook voor zorgen dat de hosting PHP ondersteunt.
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

MartinM

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 2006/08/16, 20:08:13 »
Inmiddels op de server php opnieuw geconfigureerd en geinstalleerd, geen verbetering :( En ondersteuning voor PHP heb ik inderdaad verleend, dus dat is het ook niet.
De server draait op FC4, de php is php5 en niemand in mijn omgeving heeft er last van, dus ik ben toch bang dat ik hier lokaal iets verkeerd heb...maar wat???

Seventh

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 2006/08/17, 14:00:34 »
MartinM,

ben je toevallig nog owner van de bestanden op je webserver met je lokale gebruikersaccount? Zo ja, wijs op je webserver de ownerrechten toe aan de apache2 account (bij ubuntu is dit www-data)

MartinM

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 2006/08/17, 20:10:06 »
Nope :(  

De server hangt in Redbus, ik zit achter m'n buro in Leeuwarden, dus echt lokaal werken kan je het niet noemen ;)

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
« Reactie #8 Gepost op: 2006/09/19, 22:15:53 »
MartinM, probeer dit eens toe te voegen aan je .htaccess bestand:

php_value register_globals on
php_value memory_limit 32M
php_value magic_quotes_gpc on
PS: sorry voor het late antwoord, maar ik was pas zelf geconfronteerd met dit, en ik kon me nog herinneren dat jij er ook mee werd geconfronteerd :)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

MartinM

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 2006/09/19, 22:32:03 »
Het werd een heel raar verhaal, maar op de 1 of andere manier zat er iets fout met een query in MySQL waardoor dit effect optrad. Nu werkt alles prima, kan spijtig genoeg de fout niet meer reproduceren, zodat ik er meer duidelijkheid over kan geven, daar hadden meer mensen wat aan gehad.....

Offline Dave

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2006/09/19, 23:07:20 »
net ook zo'n melding gekregen of ik het wilde openen met bleufish of wilde opslaan.
was bij een forum wat vaker last heeft met de database dus zou kunnen dat dat er mee te maken heeft?