Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Windows windowed in ubuntu  (gelezen 980 keer)

Windows windowed in ubuntu
« Gepost op: 2008/04/30, 20:33:34 »
Hoi,

Ik heb een dualboot van Windows XP profesional en Ubuntu 8.04, mijn windows stond er eerst op.

maar nu werk ik eigenlijk veel meer (om niet te zeggen altijd) op ubuntu, maar toch heb ik mijn windows nodig, voor programeren en dergelijke.

nu heb ik gezien dat je windows kan gebruiken in een window op ubuntu, dat zou mij helpen :)

gaat dit met een windows xp die er al opstaat? En met welk programma doe ik dit? :)

alvast bedankt!

Offline markba

• Lid
    • http://markbaaijens.nl/
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/30, 20:48:14 »
Dit heet virtualisatie. Je kunt het doen m.b.v VirtualBox (VB), zit in de repo's, dus zoek in synaptic naar virtualbox, installeer deze en je kunt aan de slag.

Daarna een sessie aanmaken binnen VB en vervolgens binnen die sessie Windows XP installeren vanaf de normale installatie-CD.

« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/30, 21:15:29 »
dus ik moet mijn windows nog eens instaleren? :)

Offline joop905

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/30, 21:22:00 »
Citaat van: Carharttguy
dus ik moet mijn windows nog eens instaleren? :)
Ja dat moet je
lees dit draaitje  http://forum.ubuntu-nl.org/topic/25406

« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/30, 22:01:04 »
Wat ik me afvroeg... er zijn windows versies die je maar op 1 computer mag installeren. Windows controlleert dit aan de hand van de hardware heb ik begrepen. Ik neem aan dat dat dan ergens via internet geregistreerd wordt. Je mag geloof ik één keer windows installeren op een nieuwe pc, en het dan verwijderen van de oude. Stel nu dat je zo'n windows installeert in VirtualBox, dan denkt Microsoft waarschijnlijk dat je het op een nieuwe computer hebt geïnstalleerd, sterker nog, dat je het op twee computers hebt staan. Levert dat dan problemen op?

thelimpkid

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 2008/04/30, 22:12:20 »
Ik neem aan dat je de virtuele Windows installeert op dezelfde computer als waar de originele Windows op zat..

Aangezien die dezelfde hardware hebben, lijkt het me sterk dat het problemen zou opleveren..

Offline joop905

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2008/04/30, 22:17:55 »
zal me daar helemaal geen zorgen over maken

Offline siegi

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2008/04/30, 23:32:03 »
Misschien heb je ook nog ergens een cdtje liggen van een oudere windows versie?
Buiten het ram geheugen verschillend en de grafische kaart kan ik niet zoveel opnoemen.