Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: verbindingsproblemen met internet  (gelezen 1248 keer)

Offline dirk1965

  • Lid
verbindingsproblemen met internet
« Gepost op: 2008/04/13, 16:34:53 »
Ik heb pas Ubuntu 7.10 gedownload en op cd gebrand. Alles werkt fijn, alleen de verbinding met internet voorbij mijn draadloze adsl modem d-link G604-T wil niet zo goed lukken. Ik kan op de webpagina van de router, maar om verder op het net te geraken lukt maar moeilijk. Heel af en toe wil hij wel een google pagina openen en zelfs iets opzoeken op google. Maar als ik dan op een van de links wil klikken blijft hij lang zoeken om vervolgens een time out weer te geven of gewoon dat hij geen verbinding kan maken. Heb hetzelfde probleem op mijn toshiba laptop met vista als op mijn oude hp laptop met xp. Probleem blijft hetzelfde als ik de modem via de netwerkkabel verbind.
Wie o wie heeft er nog van dit mysterie gehoord?

Offline Petervdw

  • Lid
verbindingsproblemen met internet
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/14, 00:22:53 »
Aan dirk1965
Je schrijft: als je een kabel naar je modem gebruikt, is de verbinding ook gebrekkig.
Zit dan de router er ook nog tussen. Dan ligt de oorzaak waarschijnlijk toch bij je modem. Controleer de instellingen eens.
Staat de firewall niet te krap of zo?
Ik probeer maar even wat.
Vr.groet, peter

verbindingsproblemen met internet
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/14, 09:50:15 »
Dirk1965, staat je modem op DHCP ingesteld aan de WAN zijde?
Hoe is het met de NAT instellingen?
En hoef je geen MAC adres op te geven?
En zoals Petervdw schreef is je firewall niet te zuinig afgesteld?
En kan je je instellingen van de WAN hier plaatsen?
Veel vragen misschien, maar dat geeft ons meer info om je te helpen.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline dirk1965

  • Lid
verbindingsproblemen met internet
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/14, 11:20:43 »
Ondertussen willen beide laptops niet meer verder dan de modem/router, dwz dat ik alleen lokaal kan werken. Als ik in "advanced security" op de modem "enable firewall and NAT service" uitvink heb ik ook met windows geen verbinding meer. Verder heb ik nooit iets van firewall ingesteld op de modem/router.
WAN instellingen: type: PPPoE, options: NAT, verder zijn de PPP en PVC settings diegene die door mijn ISP zijn opgegeven.
De NAT instellingen kan ik blijkbaar niet echt vinden. MAC adres is blijkbaar geen probleem want ik kan lokaal werken in de website van de router.
Heb je hier al wat aan of zit ik compleet naast de kwestie?

Mvg, Dirk

Offline dirk1965

  • Lid
verbindingsproblemen met internet
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/14, 13:25:57 »
Probleem is opgelost, blijkbaar werd IPv6 niet ondersteund in mijn modem/router. De oplossing uiteindelijk gevonden in de help sectie 3.2.7 en nu lijkt alles te werken. Alvast hartelijk bedankt voor de hulp, weer een tevreden gebruiker erbij.
Mvg, Dirk

verbindingsproblemen met internet
« Reactie #5 Gepost op: 2008/04/14, 22:55:46 »
Fijn dat het weer werkt. Hebben andere er ook weer wat aan.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.