Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: De Hardy Releaseparty op 17 mei in Amsterdam  (gelezen 44319 keer)

Offline reekje

  • Lid
    • http://www.reekje.nl
De Hardy Releaseparty op 17 mei in Amsterdam
« Reactie #150 Gepost op: 2008/05/14, 16:27:06 »
Citaat van: raggar
Matthijs (of Willem) heel veel succes ik ga luisteren!

Oeps, niet op streamen klikken, dan krijg je de uitzending van 6 mei ;-)
Ik heb net gedownload en geluisterd
een mooi stukje
heel goed je best gedaan
en als alles mee zit kom ik naar de party

reekje

Offline gijsisok

  • Lid
De Hardy Releaseparty op 17 mei in Amsterdam
« Reactie #151 Gepost op: 2008/05/16, 19:22:32 »
Omdat ik nu niet kan komen, en misschien pas bij 8.10 wens ik iedereen die er morgen naartoe gaat even via het forum heel veel plezier toe, en ik hoop vooral ook dat er aan het eind van de dag flink wat Ubuntero's geboren zijn! :) Komen er ook nog foto's, filmpjes en andere dingen online, want die wil ik natuurlijk wel graag zien... :D EDIT: Ik moest net wel lachen naar Q-Music, ze zeiden "Morgen om 10 uur gaat het gebeuren hoor" :P

Offline stani

  • Lid
    • http://pythonide.stani.be
De Hardy Releaseparty op 17 mei in Amsterdam
« Reactie #152 Gepost op: 2008/05/16, 22:29:17 »
Nog een paar uur en dan is het zover! Ik zie ernaar uit om jullie te ontmoeten. Mijn presentatie over Phatch (massaal foto bewerken voor iedereen) is verplaatst naar 15u in de grote zaal. Als je dit nog tijdig leest, raad ik je aan Phatch te installeren (sudo apt-get install phatch), zodanig dat je het morgen kunt uitproberen en aarzel vooral niet me lastig te vallen met vragen. Daarvoor kom ik ;-)
Een grote proficiat aan Matthijs en zijn team voor een spectaculaire organisatie!

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
De Hardy Releaseparty op 17 mei in Amsterdam
« Reactie #153 Gepost op: 2008/05/17, 12:06:30 »
Aan alle organisatoren van en deelnemers aan de Release Party: veel succes vandaag!    :-)

(en laat 's tussentijds wat horen, als je tijd hebt.....)

Offline BlackBurn

  • Lid
    • http://www.robmaas.eu
De Hardy Releaseparty op 17 mei in Amsterdam
« Reactie #154 Gepost op: 2008/05/17, 12:58:11 »
Citaat van: pjotr123
Aan alle organisatoren van en deelnemers aan de Release Party: veel succes vandaag!    :-)

(en laat 's tussentijds wat horen, als je tijd hebt.....)
Bij deze, de presentatie van van Sebastian Schauenburg was net erg leuk, niet heel diepgaand, maar wel lekker oprecht. Mijn complimenten.
Live to win, dare to lose
http://www.robmaas.eu

Quatroking

  • Gast
De Hardy Releaseparty op 17 mei in Amsterdam
« Reactie #155 Gepost op: 2008/05/17, 14:45:26 »
Veel plezier vandaag aan iedereen die gaat. Ik zit vandaag te wokken en bakbanaan te eten.

Offline Bobbie

  • Lid
De Hardy Releaseparty op 17 mei in Amsterdam
« Reactie #156 Gepost op: 2008/05/17, 15:32:15 »
groetjes vanaf de relaese party

De Hardy Releaseparty op 17 mei in Amsterdam
« Reactie #157 Gepost op: 2008/05/17, 19:27:26 »
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
De Hardy Releaseparty op 17 mei in Amsterdam
« Reactie #158 Gepost op: 2008/05/17, 19:33:51 »
Citaat van: maasnet
"Ubuntu verdient presentatie van zelfde kwaliteit als zijn software"

http://www.trouw.nl/hetnieuws/economie/article990360.ece/Ubuntu_verdient_presentatie_van_zelfde_kwaliteit_als_zijn_software
Vincent Dekker was blijkbaar niet zo onder de indruk van de presentaties? Of begrijp ik het artikel verkeerd?

Tja, we zijn nu eenmaal allemaal vrijwilligers en geen professionele presentatoren. Zonder de vrijwilligers zou er überhaupt geen Release Party zijn geweest....

Offline HP

  • Lid
De Hardy Releaseparty op 17 mei in Amsterdam
« Reactie #159 Gepost op: 2008/05/17, 20:21:21 »
Ik denk dat Vincent Dekker de presentaties inhoudelijk te doen vond maar het hier heeft over de totaalpresentatie: en dus dat hij hier een knipoog maakt naar het verouderde volkskrantgebouw - hadden we dit professioneel in de jaarbeurs gedaan, dan had het een veel verzorgdere aanblik gehad. edit: Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat we het maar in de jaarbeurs moeten doen.... $$$

De presentaties zelf lag het niet aan. Ik heb persoonlijk louter interessante presentaties gezien. Hopelijk schrijven andere kranten er ook over. Enne..... volgend jaar radio 1, BNR en het nova/journaal erbij he :-)
--
Taking on nearly religious proportions, the established monetary institution exists as one of the most unquestioned forms of faith there is. How money is created, the policies by which it is governed, and how it truly affects society, are unregistered interests of the great majority of the population. [Zeitgeist addendum]

De Hardy Releaseparty op 17 mei in Amsterdam
« Reactie #160 Gepost op: 2008/05/17, 20:23:09 »
Citaat van: pjotr123
Citaat van: maasnet
"Ubuntu verdient presentatie van zelfde kwaliteit als zijn software"

http://www.trouw.nl/hetnieuws/economie/article990360.ece/Ubuntu_verdient_presentatie_van_zelfde_kwaliteit_als_zijn_software
Vincent Dekker was blijkbaar niet zo onder de indruk van de presentaties? Of begrijp ik het artikel verkeerd?

Tja, we zijn nu eenmaal allemaal vrijwilligers en geen professionele presentatoren. Zonder de vrijwilligers zou er überhaupt geen Release Party zijn geweest....
#Pjotr123

Inderdaad zo denk ik er ook over het is toch door en voor vrijwilligers.
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Offline Soul-Sing

  • Lid
De Hardy Releaseparty op 17 mei in Amsterdam
« Reactie #161 Gepost op: 2008/05/17, 20:28:39 »
nou, die moeten we gewoon incasseren. pjotr123 heeft gelijk, de ubuntu gemeenschap bestaat uit vrijwilligers, die soms lange uren maken voor het goede doel. echter een journalist die ons serieus neemt (hij was er, en heeft al veel over ¨ons¨ geschreven) moeten we ook serieus nemen, part of the game nietwaar? maar het feest is net afgelopen, respect voor de organisatoren en sprekers, ga er maar aan staan; een praatje te houden voor niet de eerste de besten. eerst nagenieten, bijkomen en veel later evalueren.

De Hardy Releaseparty op 17 mei in Amsterdam
« Reactie #162 Gepost op: 2008/05/17, 20:35:33 »
Citaat van: pjotr123
Vincent Dekker was blijkbaar niet zo onder de indruk van de presentaties? Of begrijp ik het artikel verkeerd?

Tja, we zijn nu eenmaal allemaal vrijwilligers en geen professionele presentatoren. Zonder de vrijwilligers zou er überhaupt geen Release Party zijn geweest....
Inderdaad!

"Pinky, are you pondering what I'm pondering?"
Um, I think so, Brainie, but why would anyone want to Pierce Brosnan?

Offline reekje

  • Lid
    • http://www.reekje.nl
De Hardy Releaseparty op 17 mei in Amsterdam
« Reactie #163 Gepost op: 2008/05/17, 21:15:03 »
Iedereen heeft zijn best gedaan

Waar de schrijver van het artiekel in trouw ook op heeft kunnen doelen zijn de volgende puntjes:

De mirofoons in de grote zaal die het niet goed deden.
Het te laat beginnen van de lezingen, maar ja dat was onmacht, filles.
Sommige presentaties, niet kwa onderwerp maar kwa manier van brengen.

Tips voor sprekers, om proffecioneler over te komen
Zet de lezing op tijd in elkaar en oeven.
en houd een proef voordracht voor enkele bekenden, die er dan critisch naar luisteren en raad geven ter verbetering.
maark van de hooft en sup punten vragen, die de test luisteraars moeten na gaan of die beandwoord worden in je lezing /presentatie
Neem enkele hoofd punten, als het kan niet meer dan vijf,
verdeel deze in subpunten.
probeer.
Houd hierbij je thema in de gaten
Begin met een inlijding en vat het belangrijkste aan het einde samen.
Heb bij het inelkaarzetten van de lezing een doel voor ogen, bijvoorbeeld, ubuntu bij windows gebruikers promoten, of duidelijkmaken hij je bugs rapporteerd, en zo voort
Spreek goed in de microfon, je mond op ongeveer vijf centiemeter van de microfoon.
Spreek beschaaft nederlands, of engels.
Kom snel toe de point, breng de dingen zo dat de luisteraars echt iets mee kunnen nemen, uit wat je zecht.

Er is meer over te zeggen, maar daar kan ik nu niet op komen.
Nog maals iedereen heeft zijn best gedaan, maar met opvolging van deze tips kan het de volgende keer nog beter en profecioneler

reekje

Offline Bobbie

  • Lid
De Hardy Releaseparty op 17 mei in Amsterdam
« Reactie #164 Gepost op: 2008/05/17, 21:37:10 »
ik vond het reuze gezellig op de 7 etage en ben niet beneden geweest, dus is me voorbij gegaan.
Er waren veel bekende van dit forum aanwezig om mensen te helpen bij het installeren van Ubuntu, dat waren niet de eenvoudigste installatie's zo te zien, maar uiteindelijk zijn er toch vele tevreden naar huis gegaan met een geinstalleerde laptop.
ik had me ook opgegeven om te helpen met installeren, daar is niet veel terecht van gekomen, wel mensen kunnen helpen met vragen.
Terug kijkend is het een zeer geslaagde dag geweest, gezellig bij gekletst, weer het een en ander bijgeleerd en veel lieve mensen ontmoet.
De volgende release party zijn we zeker weer van de party

Offline gijsisok

  • Lid
De Hardy Releaseparty op 17 mei in Amsterdam
« Reactie #165 Gepost op: 2008/05/17, 21:48:35 »
Nog ff een stukje offtopic, maargoed... Ik vind het ook erg leuk om bij 8.10 (Grote kans dat ik dan wel kan en mag!) te gaan helpen met installatie's enzo en kleine probleempjes, maar komt dat niet een beetje vreemd over, een opdondertje van 13 jaar gaat eens even mijn computer aanpassen? Verder was ik er niet bij, maar ik heb filmpjes van de vorige gezien en die waren professioneel genoeg vond ik, dus ik vind hem wel een beetje overdrijven, maar we staat er in elk geval, beter iets dan niets! :)

Offline rja

  • Lid
De Hardy Releaseparty op 17 mei in Amsterdam
« Reactie #166 Gepost op: 2008/05/17, 21:59:01 »
Een leuke dag, vandaag.

Net terug, ik ben nog even op het Leidse plein geweest.

3 pc's geinstalleerd en vragen beantwoord.

En een vierde laptop, waar ik het probleem niet kon oplossen, ontbrak me ook eigelijk aan tijd, er is me later nog een workarround binnengeschoten, gewoon die laptop opschroeven en de cdrom afkoppelen, maar dat is niet echt een klusje voor mij.

M'n wireless usb stick, is nog goed van pas gekomen, die werkte op al die pc's out of the box, ik moet alleen bij m'n thuis nog goed aan de praat krijgen, heeft geen haast, m'n draadje werkt goed :) Daar moet ik tijd voor maken, om m'n pc opnieuw te installeren.

osteenbergen

  • Gast
De Hardy Releaseparty op 17 mei in Amsterdam
« Reactie #167 Gepost op: 2008/05/17, 23:14:47 »
Ik was er vandaag gelukkig bij, maar ik geef de Trouw groot gelijk. Het volgende stuk is niet disrespect voor het geweldige team van vandaag, maar vanuit een professioneel oogpunt.
Het gebouw was een pracht gebouw in de tijd van de Volkskrant, maar tegenwoordig is het te rommelig om zakelijk Nederland hier een presentatie van het nieuwe product te geven. Ook de folders van tijden, posters en richting aanwijzingen kwamen direct uit een laser printer en met een plakbandje bevestigd. Zakelijke mensen willen een volwassen systeem en dito presentatie. Voor de volgende keer een reclame sponsor vinden zou fantastisch wezen, maar uitermate lastig.

De presentaties werden gegeven door de echte mensen achter het product, deze hebben natuurlijk geen training voor presentaties gehad maar desondanks waren ze goed. Met een uniforme presentatie opmaak zou het nog een extra puntje verdienen. De inhoud van de presentaties is voor een divers publiek, dus lastig. Er zaten totale beginners in en mensen die al sinds de prehistory op een TTY werken. De presentaties waren eigenlijk gericht op de beginners en was dus niet informatief genoeg voor een gevorderde gebruiker. Als een bedrijf geinstalleerd zou zijn in Ubuntu zou hij een van zijn technische medewerkers sturen die verstand er van heeft. Deze zou door de presentaties vandaag niet extra zijn over gehaald om het systeem te gebruiken.

Ik weet dat het een releaseparty was, maar het was ter plekke eerder een LoCo meeting met toespraakjes. Ik heb geen enkele toespraak gehoord over hoe Hardy een verbetering brengt over de voorgaande versies. Geen showcase van de nieuwe features. Pas in de trein terug zag ik dat er een nieuwe authorisatie gui bestaat in Hardy, maar niemand heeft mij dit vandaag verteld in een presentatie.

Maar genoeg constructieve negativiteit.
Steve van cononical was een van de hoogte punten van de party, samen met Big Buck Bunny. Ik heb zeer genoten van de toespraken. Ook wil ik de mensen van BIT bedanken voor hun toespraak, had bijna een solicitatie ingevuld maar helaas woon ik te ver weg. (Btw wat deed BIT met al die treinen/bruggen op hun slides?!)
De openingstoespraak was prachtig om aan te horen, maar wat het met Ubuntu te maken had? Okee, mensen van open source denken meer aan privacy en dat soort dingen, maar de toespraak had net zo goed gekund op de Vista releaseparty zonder aanpassing.
De installparty boven was prachtig om te zien en ik hoop dat het is gelukt met die Dell optiplex.

Samenvatting voor de volgende keer:
Betere locatie (netter/groter)
Beter geluid (werkte goed maar veel ruis, van te voren testen zou helpen)
Reclame/richtings borden met professionelere uitstraling.
Meer richten op de nieuwe features van Ubuntu

Dit kan natuurlijk niet zomaar en ik hoop dat over 6 maanden er meer sponsoren zijn om dit mogelijk te maken.

PS
Vind dan ook een sponsor voor gratis Ubuntu shirts :P

PPS [edit]
Miss iets te negatief verwoord, maar ik heb echt genoten hoor!

De Hardy Releaseparty op 17 mei in Amsterdam
« Reactie #168 Gepost op: 2008/05/17, 23:44:40 »
Het artikel van Vincent moet volgens mij al op vrijdag geschreven zijn want het stond op zaterdag in de krant, of zie ik dat fout?
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Offline HP

  • Lid
De Hardy Releaseparty op 17 mei in Amsterdam
« Reactie #169 Gepost op: 2008/05/17, 23:53:37 »
Citaat van: osteenbergen
Ook wil ik de mensen van BIT bedanken voor hun toespraak, had bijna een solicitatie ingevuld maar helaas woon ik te ver weg. (Btw wat deed BIT met al die treinen/bruggen op hun slides?!)
Dat was BIT niet, dat was http://industrial-tsi.com
zie daar, nog meer bruggen....
--
Taking on nearly religious proportions, the established monetary institution exists as one of the most unquestioned forms of faith there is. How money is created, the policies by which it is governed, and how it truly affects society, are unregistered interests of the great majority of the population. [Zeitgeist addendum]

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
De Hardy Releaseparty op 17 mei in Amsterdam
« Reactie #170 Gepost op: 2008/05/17, 23:53:54 »
@ Reekje: Je vraag over bugs raporteren in het Nederlands vond ik een hele goede. Ze zouden een soort vertaaloptie moeten kunnen inwerken in launchpad voor de bugs die we raporteren. Top vraag.

Citaat van: pjotr123
Citaat van: maasnet
"Ubuntu verdient presentatie van zelfde kwaliteit als zijn software"

http://www.trouw.nl/hetnieuws/economie/article990360.ece/Ubuntu_verdient_presentatie_van_zelfde_kwaliteit_als_zijn_software
Vincent Dekker was blijkbaar niet zo onder de indruk van de presentaties? Of begrijp ik het artikel verkeerd?

Tja, we zijn nu eenmaal allemaal vrijwilligers en geen professionele presentatoren. Zonder de vrijwilligers zou er überhaupt geen Release Party zijn geweest....
Ik geef Vincent Decker wel gelijk hoor. Hij zegt het op een manier die negatief overkomt maar is volgens mij wel opbouwend bedoelt. Wij in Nederland en België moeten proberen om Ubuntu aan de man te krijgen, om dit te doen verwacht de potentiele gebruiker ook een hoog niveau.

Om dit te bereiken moeten de mensen die presentaties geven zich inderdaad dubbel gaan plooien om er een mooi, makkelijk volgbaar en coherent geheel in te krijgen. We spreken nu niet meer over presentaties aan linuxnewbies maar aan bedrijven en meer zakelijke gebruikers en gebruikers die al wat ervaring hebben.

De presentaties waren zeker goed, maar uiteraard kan alles beter. Vincent bekijkt het vanuit een niveau waarin we moeten concureren met Apple en Microsoft.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

DirkJanvanderWal

  • Gast
De Hardy Releaseparty op 17 mei in Amsterdam
« Reactie #171 Gepost op: 2008/05/18, 00:05:22 »
@ osteenbergen

De locatie had misschien beter gekund maar dat heeft me niet echt gestoord.

Ik was puur vanuit zakelijk perspectief naar de party gekomen. Ben bezig met het opstarten van een eigen bedrijf en daarin wil ik alleen gebruik maken van open source en open standaarden. Waarom? Omdat ik graag zelf bepaal hoe ik mijn (digitale) zaakjes regel. Als het me lukt om wat centjes te verdienen dan krijgt de community daar uitaard wat voor terug.

Mijn doel was om te zien wie en wat er achter Ubuntu zit om te bepalen of ik op dat paard wil wedden. Het succes van mijn bedrijf hangt nl. ook af van de kwalitieit van de bedrijfsmiddelen. Mijn conclusie is dat ik ga voor Ubuntu!

Ik heb vertrouwen in het product en heb vast kunnen stellen dat er naast de (vrijwillige) community ook voldoende dienstverleners zijn die zakelijk aanspreekbaar zijn. Puur zakelijk gezien denk ik wel dat de community zich  professioneler moet gaan presenteren om van Ubuntu een echt succes te maken.

Dames en heren van de organisatie, als jullie hulp of advies willen hebben bij het organiseren van een volgende bijeenkomst dan mogen jullie gerust een beroep op mij doen. Voor nu: hartelijk dank voor het organiseren van deze dag!!!

Offline Sander50

  • Lid
    • http://www.somp.nl
De Hardy Releaseparty op 17 mei in Amsterdam
« Reactie #172 Gepost op: 2008/05/18, 00:13:53 »
Ben net terug, vond het zeker een geslaagde dag! Heb wat geholpen op de 7e verdieping met installatie's, verder vond ik de presentatie van Brenno de Winter erg interessant. En Big Buck Bunny was natuurlijk erg leuk ;)

Offline Catharina

  • Lid
    • http://www.mingos.nl
De Hardy Releaseparty op 17 mei in Amsterdam
« Reactie #173 Gepost op: 2008/05/18, 00:38:52 »

De Hardy Releaseparty op 17 mei in Amsterdam
« Reactie #174 Gepost op: 2008/05/18, 00:52:28 »
Het is maar hoe je het bekijkt. Voor nu denk ik dat de organisatoren een prima prestatie hebben neergezet met de beschikbare middelen. Ze hebben overuren gedraaid en dat allemaal vrijwillig. Je mag daarom voor nu ook geen TOP-locatie en een strak en volledig uitgetest programma verwachten.
Voor de toekomst gaat zeker gelden dat er meer geld en tijd beschikbaar gaat komen als blijkt dat de belangstelling voor Ubuntu sterk toe neemt. Er zullen meer sponsoren meer geld in het organiseren van bijeenkomsten willen stoppen, er zal meer publiciteit komen en de bezoekersaantallen zullen in een rap tempo stijgen.
Als dat balletje eenmaal goed door blijft rollen, kan de organisatie het zich misschien veroorloven een proffesioneel bureau in te schakelen en een pracht locatie gaan uitzoeken!

Of zit ik nou te dromen?

Vandaag heb ik in ieder geval een prima dag gehad. Lekker ongedwongen sfeertje en een heleboel mensen ontmoet! Hartelijk dank daarvoor!