Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: de updates na een installatie lopen vast  (gelezen 6362 keer)

vandeuren

• Gast
de updates na een installatie lopen vast
« Reactie #25 Gepost op: 2008/03/25, 02:39:08 »
ik open in Toepassingen - hulpmiddelen - Terminaalvenster , dan tik ik daarin  sudo dpkg--configure-a
ik tik men paswoord in ( ik weet inmiddels dat dit onzichtbaar blijft )
en dan krijg ik onderstaande ???

leo@zwarte:~$ sudo dpkg--configure-a
[sudo] password for leo:
sudo: dpkg--configure-a: command not found
leo@zwarte:~$ sudodpkg--configure-a
bash: sudodpkg--configure-a: opdracht niet gevonden
leo@zwarte:~$ sudo dpkg--configure-a
sudo: dpkg--configure-a: command not found
leo@zwarte:~$

wat bedoel je daarmee juist ? ik weet dus niet wat een sources list is ??
Heb je wel alles open staan voor je sources.list ??

mensen die al langere tijd linux gebruiken kennen de termen , maar ik ben er juist 3 dagen mee bezig ,en daar de namen veel schillen tegenover windows weet ik soms niet wat iets wil zeggen

vandeuren

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: 2008/03/25, 02:54:57 »
en ga ik in - systeem - beheer - Synaptic pakketbeheer , krijg ik in een dialoog venstertje onderstaande , hetgeen wil zeggen dat ik manueel  dpkg --configure -a  moet gebruiken met ,sudo ervoor , maar dat werkt dus ook niet ??

E: dpkg was interrupted, you must manually run E: dpkg was interrupted, you must manually run 'dpkg --configure -a' to correct the problem.
E: _cache->open() failed, please report.' to correct the problem.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #27 Gepost op: 2008/03/25, 10:55:34 »
je moet het commando goed intikken. Kijk nog eens goed, dan zie je zelf wat je fout was. Tip: spatie te weinig.

vandeuren

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: 2008/03/25, 11:22:22 »
ik heb nu dit hier nog eens laten draaien -sudo apt-get upgrade - en nu kan ik terug in - installeren -/verwijderen - programma's installeren of verwijderen , ook in Synaptic .

Daarmee is het probleem met die video kaart nog niet opgelost ?
NVidia gForce2

Ik heb ook nog steeds geen geluid ?
er zit momenteel een geluidskaart in de pc - creative sound blaster live platinium 5.1 , en die werk met windows goed maar niet met linux ?
op de site van creative kan ik geen drivers nemen , daar ze geen updates meer geven voor deze kaart wegens ouderdom , mischien zijn die nog wel ergens te vinden op internet voor ubuntu ????

Ik heb nog vele vragen , maar niet alles tegelijk .