Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Miro Player  (gelezen 13201 keer)

Offline eendje

• Lid
Miro Player
« Reactie #50 Gepost op: 2008/03/27, 16:50:50 »
ff snel een berichtje vanaf mijn werk. Ik wil nog wel verder met je meedenken, maar ik ga nu weg en vanavond lukt het niet meer. Morgenavond zou wel kunnen. Dus als ik ff verder mee moete denken moet je even geduld hebben. Tenzij er iemand anders op het forum is die sneller antwoord natuurlijk...
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!

Miro Player
« Reactie #51 Gepost op: 2008/03/27, 17:17:31 »
Eendje, zeer bedankt voor je belangstelling. Ik heb Kaffeine gewoon weer geïnstalleerd en dat ging alsof er niets aan de hand was. Ook de andere programma's doen het gewoon. Wel heb ik de RealPlayer eruit gegooid. Volgens sommigen op dit forum zou die player een bron van storingen zijn. Nou dan maar niet. Wel heb ik soms dat een filmpje na het laden stopt in plaats van af te spelen. Ik weet nooit hoe zo'n filmpje dan aan de gang te krijgen.
Heb je gtkorphan al geprobeerd? Bij mij duurt het enige tijd voordat het programma klikrijp is, zoals ik het maar noemen zal. Waarom dat is, weet ik niet. Ik heb dit forum weer geactiveerd.

Offline eendje

• Lid
Miro Player
« Reactie #52 Gepost op: 2008/03/28, 19:27:37 »
Ik heb bij mij op de computer even gtkorphan even geïnstalleerd (Ubuntu DApper) en daar gaat het heel snel. Wat me wel direct opviel dat er, tenminste bij mij in de lijst, pakketten staan die als verweesd staan aangemeld die ik wel degelijk nodig heb om bepaalde multimediabestanden af te spelen. Als iets vergelijkbaars bij jouw ook het geval is op Gutsy dan sloop je dus je systeem als je zomaar die betreffende verweesde pakketten verwijderd. ALs ik zelfs aangeef dat er ook buiten de /Libs direciry gezocht moet worden wordt het helemaal bont. Dan geeft het programma's aan die ik zul bewust heb geïnstalleerd en geregeld gebruik! Ik zou er dus erg voorzichtig mee zijn.

Wat betreft het traag werken van gtkorphan. Op Dapper heb ik het probleem niet. Ik zal nog nog even proberen of het bij op Gutsy ook optreedt, maar dat is waarschijnlijk vanavond niet, want ik ben nog met wat anders bezig. Morgenvroeg zal ik het in ieder geval wel geprobeerd hebben.
Ik blog dus ik besta!

Miro Player
« Reactie #53 Gepost op: 2008/03/29, 00:46:52 »
Eendje, bij mij was gtkOrphan in het begin ook veel sneller, maar op dit moment moet ik vrij lang wachten totdat het venster klikrijp is. Ik zal je raad opvolgen en niet te snel pakketten verwijderen die dat programma als verweesd voorstelt. Misschien eerst op dit forum vragen. Op dit momnet zijn dat b.v.
libboost-date-time1.34.1
libboost-filesystem1.34.1
libboost-thread1.34.1
Alle drie pakketten zijn optioneel.
Vandaag ben ik overgestapt van Ubuntu op Kubuntu. Moet ik nu ook in Softwarebronnen bij Software van derden Ubuntu in Kubuntu veranderen? Ik neem aan dat Medibuntu kan blijven staan.
Nog een laatste probleem. Het venster met beëindigingsopties bevat nog maar twee knoppen daarvoor, Slaapstand en Pauzestand. De knoppen voor Herstarten en Afsluiten zijn weg. Weet jij hoe ik die weer terug kan krijgen?

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Miro Player
« Reactie #54 Gepost op: 2008/03/29, 00:50:22 »
Tips:

- gebruik geen schoonmaakprogjes, die kunnen je systeem reddeloos verzieken. Het enige wat je hoeft te doen is dit:
http://computertip.googlepages.com/veelgesteldevrageninubuntu
(vraag 4)

- Kubuntu (KDE) installeer je het beste vanaf de LiveCD van Kubuntu zelf, en dus niet als pakket binnen Ubuntu (Gnome). Kans op complicaties is anders groter.

Miro Player
« Reactie #55 Gepost op: 2008/03/29, 01:04:36 »
Hallo Pjotr, bedankt voor je wijze raad. Met LiveCD bedoel je een CD die je van Canonical krijgen kan? Zo ja, dan wacht ik liever tot Hardy er is.
Overigens hoe krijg ik mijn knoppen voor Herstarten en Afsluiten weer terug?

Offline eendje

• Lid
Miro Player
« Reactie #56 Gepost op: 2008/03/29, 12:00:49 »
@HermanDegenhart

Op je eerdere vraag... gtkorphan start bij snel op Gutsy, maar het duurt bijna een minuut vorodat ik ergens op kan klikken. Ook in Gutsy staan er weer pakketten tussen die duidelijk niet geuïnstalled moeten worden, omdat bepaalde programmaś niet werken. Dus zoals Pjotr eerder al zei, niet gebruiken.
Ik blog dus ik besta!

Miro Player
« Reactie #57 Gepost op: 2008/03/29, 18:01:26 »
Oké, maar ik had uit bijdragen van anderen begrepen dat je verweesde pakketten zonder meer kan weggooien. Zo niet, dan werkt het programma niet goed, want wijst als verweesd aan weat het niet is. Bedankt in ieder geval.