Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Promotie video  (gelezen 15735 keer)

Offline koen_92

• Lid
Promotie video
« Reactie #25 Gepost op: 2008/03/20, 19:16:45 »
Whowh das handig! Dat is ook echt iets dat ik miste. Vooral bij het gamen moet ik vaak compiz uitzetten, omdat die nogal wat frames opslurpt.
Later heb ik het maar in een script gezet:
#!/bin/bash
metacity --replace &
cd /mnt/gedeeld/wolfenstein/client/
/mnt/gedeeld/wolfenstein/client/et.x86
compiz --replace && emerald --replace
Maar dat icoontje is volgens mij veel handiger!

Offline Lars

• Lid
    • Tuxplace.nl
Promotie video
« Reactie #26 Gepost op: 2008/03/21, 10:32:59 »
Citaat van: shappie
Citaat van: koen_92
Citaat van: LarsVeldscholte
Inderdaad, weet iemand hoe je de afstand tussen venster kunt veranderen?
Toch gewoon bij 3d Windows, Misc. options en dan window space verkleinen?
Idd, volgens mij ook gewoon zo.

Egt een super handig tooltje voor compiz-fusion is Fusion-Icon. Dit tovert het oude goede icoontje van beryl weer terug op je balk alleen dan voor compiz. Erg handig om even snel compiz off the switchen of van window decorator te wisselen. Echt een aanrader. Je moet hem helaas wel zelf downloade, uitpakken en compilen.
He, bedankt. idd erg handig, ik miste dat icoontje ook wel eens. Je hoeft hem trouwens niet te compileren, als je googled op Fusion-Icon debian krijg je de site van debian-packages waar je een .deb kunt downloaden.

Offline shappie

• Lid
Promotie video
« Reactie #27 Gepost op: 2008/03/21, 11:28:28 »
Toch gewoon bij 3d Windows, Misc. options en dan window space verkleinen?
Idd, volgens mij ook gewoon zo.

Egt een super handig tooltje voor compiz-fusion is Fusion-Icon. Dit tovert het oude goede icoontje van beryl weer terug op je balk alleen dan voor compiz. Erg handig om even snel compiz off the switchen of van window decorator te wisselen. Echt een aanrader. Je moet hem helaas wel zelf downloade, uitpakken en compilen.
He, bedankt. idd erg handig, ik miste dat icoontje ook wel eens. Je hoeft hem trouwens niet te compileren, als je googled op Fusion-Icon debian krijg je de site van debian-packages waar je een .deb kunt downloaden.
Ok mooi! Ik heb het volgens een howto gedaan en dan even iets aangepast zodat ik de laatste git build had. Maar het is inderdaad erg handig!
- Intel i7 860 - ATi HD3580 - 4GB DDR3 - Intel X25-M 80GB - Dual Screen Samsung 206BW - Win7/Kubuntu dualboot -

Offline Patch

• Lid
Promotie video
« Reactie #28 Gepost op: 2008/03/21, 12:07:36 »
let ff op: als je taakbalk kleiner is dan 26 pixels zul je het Fusion icoontje niet zien (die lege plek is wel klikbaar).

Grtz
Computing is not about computers any more. It is about living.

Promotie video
« Reactie #29 Gepost op: 2008/03/21, 12:36:41 »
Hoe krijg je dat sneeuwlandschap en dat kubusje in je desktop-kubus?

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline shappie

• Lid
Promotie video
« Reactie #30 Gepost op: 2008/03/21, 12:51:58 »
Citaat van: SeySayux
Hoe krijg je dat sneeuwlandschap en dat kubusje in je desktop-kubus?

- SeySayux
Hier staat alles uitgelegd: http://forum.compiz-fusion.org/showthread.php?t=5303
Je bedoelt denk ik met kubusje photowheel (een kleine kubus in je kubus met photos op de zeikanten)
En met dat sneeuwlandschap met sneeuwpop in je kubus is: snow globe
Als je de aanwijzingen op die pagina volgt moet het lukken!
- Intel i7 860 - ATi HD3580 - 4GB DDR3 - Intel X25-M 80GB - Dual Screen Samsung 206BW - Win7/Kubuntu dualboot -

Offline koen_92

• Lid
Promotie video
« Reactie #31 Gepost op: 2008/03/21, 16:25:29 »
Over dat ding had ik nog een vraagje, hoe krijg je die freewins werkend?
Ik krijg er geen key aangebonden.

De rest werkt wel goed, alleen is de screensaver niet een beetje cpu-vretend? Dan gebruikt de computer namelijk veel stroom als hij inactief is.

Offline shappie

• Lid
Promotie video
« Reactie #32 Gepost op: 2008/03/21, 21:45:48 »
Over dat ding had ik nog een vraagje, hoe krijg je die freewins werkend?
Ik krijg er geen key aangebonden.

De rest werkt wel goed, alleen is de screensaver niet een beetje cpu-vretend? Dan gebruikt de computer namelijk veel stroom als hij inactief is.
Bij een aantal plugins genereerd hij een verkeerd .xml bestand. Dit moet je handmatig veranderen. Dit is erg jammer maar als je dit doet werkt alles wel.
In de map: /home/gebruikersnaam/.compiz/metadata staan de .xml bestanden van alle plugins. Ze zijn een stukje vergeten :(, je moet voor en na de bind even dit zetten:
ervoor en erachter. Als het om een button gaat (dit staat erboven aangegeven) is het: .
Ergens in het topic waar staat uitgelegd hoe je die plugins aan de praat krijgt is iemand die een linkje geeft met een korte uitleg. Kan hem zo snel niet vinden, maar als het niet lukt zoek daar nog even tussen :).

Ik heb dit met meerdere plugins moeten doen helaas, maar nu werkt alles als een zonnetje en typ ik dit met vallende blaadjes op me scherm :). Dit is overigens weer een aparte plugin die afgeleid is van de snow plugin. Het is alleen iets meer gericht op dwarrelende herst blaadjes, erg leuk en al helemaal met een herfst achtergrond. Hier staat een korte uitleg de plugin aan de praat te krijgen: http://ubuntuforums.org/showthread.php?p=3792520
En hier nog een youtube filmpje van de plugin in actie: http://www.youtube.com/watch?v=cHLDtJXc8fg
En hier nog een linkje met wat textures van herfst blaadjes als je meer dan 2 verschillende wilt: http://clipart.peirceinternet.com/plants.html

Offline koen_92

• Lid
Promotie video
« Reactie #33 Gepost op: 2008/03/21, 22:29:30 »
Ik krijg het niet voor elkaar :(
Ik heb nu dit, en dat werkt niet:
koen@ubuntu:~$ cat ~/.compiz/metadata/freewins.xml

Freewins
        Freely rotate windows

koen@ubuntu:~$
Zou je jou versie van freewins kunnen posten?
Ik heb dit met meerdere plugins moeten doen helaas, maar nu werkt alles als een zonnetje en typ ik dit met vallende blaadjes op me scherm smile. Dit is overigens weer een aparte plugin die afgeleid is van de snow plugin. Het is alleen iets meer gericht op dwarrelende herst blaadjes, erg leuk en al helemaal met een herfst achtergrond. Hier staat een korte uitleg de plugin aan de praat te krijgen: http://ubuntuforums.org/showthread.php?p=3792520
Haha, geweldig! Eigenlijk moet je nu bloemetjes hebben voor de lente (of toch nog sneeuw als je naar buiten kijkt)

Offline shappie

• Lid
Promotie video
« Reactie #34 Gepost op: 2008/03/22, 10:24:00 »
Ik heb even gekeken voor je, dit staat er bij mij, maar het kan goed zijn dat je moest rebooten of het nog even moest invullen in de CCSM (dus gewoon dezelfde bind daar even toewijzen).

Freewins
Freely rotate windows

Ik hoop dat dit je verder helpt! Als iemand mij nog kan helpen met het installeren van: maximumize en rubiks cube zou ik dat erg handig vinden :).

Promotie video
« Reactie #35 Gepost op: 2008/03/22, 13:07:40 »
fijn gedaan gast...

ik ga er ook nog eens effe mee spelen :)
Mvg Desert_Eagle

Offline koen_92

• Lid
Promotie video
« Reactie #36 Gepost op: 2008/03/22, 16:05:14 »
Ik hoop dat dit je verder helpt! Als iemand mij nog kan helpen met het installeren van: maximumize en rubiks cube zou ik dat erg handig vinden :)
Ja! bedankt, het is gelukt!

maximumize en rubiks cube? Ik ga eens kijken, misschien lukt het :)

Offline DivinGGoD

• Lid
Promotie video
« Reactie #37 Gepost op: 2008/03/24, 09:26:31 »
wohooo dat filmpje en die graphics zien er zo echt te gek uit!

is compiz fusion zo vrij te downloaden? en te gebruiken in ubuntu?

zo heb ik nog een reden voor mn overstap naar ubuntu
(ook al ben ik nu al 2 maanden op het forum aan het kijken voor informatie :D)

Offline koen_92

• Lid
Promotie video
« Reactie #38 Gepost op: 2008/03/24, 12:01:06 »
Nee, Compiz zit al standaad in Ubuntu :)

Offline shappie

• Lid
Promotie video
« Reactie #39 Gepost op: 2008/03/24, 12:18:53 »
Het is een kwestie van aanvinken en de goede videokaart drivers en het werkt. Somige van de effecten die in het filmpje te zien zijn, zijn wat lastiger maar de meesje zijn aan te vinken. Maar om je niet meteen helemaal vrolijk te maken, wat voor videokaart heb je? (want het hangt heel erg van je videokaart af of het gaat werken).

Offline DivinGGoD

• Lid
Promotie video
« Reactie #40 Gepost op: 2008/03/24, 13:02:02 »
ik heb een ati mobility radeon X700 XL videokaart

volgens mij wordt ie wel ondersteund voor in linux tenminste ik kan hem wel op de ati-amd site vinden
http://ati.amd.com/support/drivers/linux/linux-radeon.html

Offline koen_92

• Lid
Promotie video
« Reactie #41 Gepost op: 2008/03/24, 16:12:16 »
Mijn broertje heeft een ati radeon 9600 pro
Daarmee werkte het perfect, dat was een kwestie van aanvinken.

Of het bij jou ook zo zal gaan weet ik niet. Wel is het algemeen bekend dat nvidia voor minder problemen zorgt.

Offline Lars

• Lid
    • Tuxplace.nl
Promotie video
« Reactie #42 Gepost op: 2008/03/24, 18:04:42 »
Ik had eerst een Nvidia Geforce 1/2 MX,(ik weet het, die is prehistorisch) mede omdat hij zo oud is een omdat comiz er niet op werkte heb ik een Asus Ati Radeon 9250 gekocht. Deze doet het perfect.

Offline koen_92

• Lid
Promotie video
« Reactie #43 Gepost op: 2008/03/24, 21:30:07 »
Compiz had er nog wel op gekund, kijk maar naar dit filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=_qddueXkD8E

Offline Lars

• Lid
    • Tuxplace.nl
Promotie video
« Reactie #44 Gepost op: 2008/03/25, 16:01:10 »
Raar, bij mij gaf hij steeds de melding van "cannot enable desktop effects" ofzo iets. Ik had al verschillende drivers geprobeerd. Onder feisty draaide Beryl er trouwens wel op.

tuxido_devito

• Gast
Promotie video
« Reactie #45 Gepost op: 2008/03/25, 17:08:43 »
[edit door een mod] laat eens wat anders zien dan die effecten. Ubuntu is meer, laat zien hoe de desktop werkt en hoe gemakkelijk het is. Zet er geen afschikkende takkeherrie achter (takkeherrie in de ogen van veel mensen) en gebruik geen goedkope ripoff artwork...

Moderator edit: Dat kan ook wat netter. Schelden doen we niet aan hier :(

Offline koen_92

• Lid
Promotie video
« Reactie #46 Gepost op: 2008/03/25, 19:47:44 »
Raar, bij mij gaf hij steeds de melding van "cannot enable desktop effects" ofzo iets. Ik had al verschillende drivers geprobeerd. Onder feisty draaide Beryl er trouwens wel op.
Het is nu niet meer nodig, maar anders had je onder feisty compiz moeten proberen, want als beryl het wel deed waren de drivers goed en zou compiz ook vlekkeloos moeten draaien.

Offline Lars

• Lid
    • Tuxplace.nl
Promotie video
« Reactie #47 Gepost op: 2008/03/25, 20:21:38 »
Ja, maar ik wou sowieso naar gutsy upgraden, dus.

Offline shappie

• Lid
Promotie video
« Reactie #48 Gepost op: 2008/03/26, 10:27:34 »
Citaat van: tuxido_devito
[edit door een mod] laat eens wat anders zien dan die effecten. Ubuntu is meer, laat zien hoe de desktop werkt en hoe gemakkelijk het is. Zet er geen afschikkende takkeherrie achter (takkeherrie in de ogen van veel mensen) en gebruik geen goedkope ripoff artwork...

Moderator edit: Dat kan ook wat netter. Schelden doen we niet aan hier :(
Iedereen zijn smaak :). Er zijn nou eenmaal ook mensen die klassieke muziek of rock vreselijk vinden. Ik zeg niet dat ik de muziek mooi vindt, maar om hier een probleem van te maken?

Voor de rest is dit een filmpje over compiz onder ubuntu. En ik weet dat veel mensen ubuntu alleen uitproberen vanwegen de effecten, maar zodra ze het eenmaal werkend hebben allemaal de effecten eigenlijk helemaal niet zo handig/fijn vinden. Dan zijn er veel die in die tijd toch met ubuntu hebben gewerkt en er achter zijn gekomen dat het voor de rest ook gewoon een super systeem is.

En wat bedoel je met goedkope ripoff artwork?

ontopic: LarsVeldscholte: Je moet zeker naar gutsy gaan :). Ik had eerst ook nog een tijdje feisty draaien maar gutsy is echt beter.

Offline Lars

• Lid
    • Tuxplace.nl
Promotie video
« Reactie #49 Gepost op: 2008/03/26, 13:21:01 »
Ja, vooral het schrijven op NTFS schijven vind ik handig.